Projekty rewitalizacji linii kolejowych na terenie powiatu kłodzkiego są na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego. PLK swoje plany inwestycyjne w regionie programuje we współpracy z samorządem województwa dolnośląskiego – napisał wiceminister Piotr Stomma w odpowiedzi na interpelację posła Michała Dworczyka.
Poseł PiS zapytał Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa o rewitalizacje linii kolejowych w kotlinie kłodzkiej. Jego zdaniem stała degradacja budynków dworcowych i linii kolejowych powodują, że coraz trudniej dojechać do miejscowości uzdrowiskowych, ośrodków narciarskich czy też innych, licznych atrakcji turystycznych z terenu ziemi kłodzkiej.
Inwestycje PLK we współpracy z regionem
Jak wyjaśnił wiceminister Piotr Stomma, inwestycje w zakresie infrastruktury kolejowej w województwie dolnośląskim określa plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego przyjęty uchwałą zarządu regionu. Jak wyjaśnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma, na obecną chwilę wypracowany został przez władze regionu we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe SA ranking inwestycji planowanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014–2020. Wielkość alokacji przewidzianej w RPO pozwala na realizację tylko części projektów w stosunku do rzeczywistych potrzeb inwestycyjnych.
Obecnie przez marszałka województwa rekomendowane są rewitalizacje linii kolejowych 137 Legnica – Kamieniec Ząbkowicki i linii nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Kraszowice wraz z linią nr l771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” oraz „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój”. Te projekty mogą wejść na listę podstawową Krajowego Programu Kolejowego. Niedawno PLK ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności linii do Jedliny Zdroju, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym
tutaj.
Ziemia Kłodzka na liście rezerwowej
Na terenie powiatu kłodzkiego zlokalizowane są linie, których projekty rewitalizacji zawarto w liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego. Są to: linia nr 322 Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie linia nr 286 Wałbrzych – Jedlina Zdrój – Głuszyca – Nowa Ruda – Kłodzko oraz linia nr 309 na odcinku Kłodzko Nowe – Polanica Zdrój. Inwestycje na tych liniach będą realizowane w przypadku wygospodarowania na ten cel środków z oszczędności przy projektach podstawowych.
– W zakresie połączeń transgranicznych z Republiką Czeską na liście rezerwowej KPK (projekty finansowane z Funduszu Spójności) uwzględniono modernizację linii nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie. W przypadku pozyskania środków finansowych, inwestycja przeprowadzona będzie w ramach dwóch zadań: „Prace na linii kolejowej C-E 59 na odcinku Wrocław – Kamieniec Ząbkowicki” i „Prace na linii kolejowej C-E 59 na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Międzylesie” – napisał Piotr Stomma w odpowiedzi na interpelację posła Michała Dworczyka.
Piotr Stomma złożył wczoraj dymisję. Polityk udaje się obecnie na urlop, dlatego jego dymisja nie ma wpływu na pracę resortu o czym pisaliśmy
tutaj.