Nie udało się znaleźć wykonawcy fizycznej rozbiórki zlikwidowanej linii nr 362 relacji Kobylin – Legnica. Zamawiający unieważnił pierwsze postępowanie. Teraz szuka na nowo firmy, która wykona zaplanowane prace w województwie dolnośląskim.
PKP SA rozpisało postępowanie dotyczące sprzedaży złomu pochodzącego z likwidacji nieczynnych torów, budowli i urządzeń kolejowych zlokalizowanych na terenie działania PKP SA we Wrocławiu. Oznacza to, że z mapy linii kolejowych zniknie kolejna trasa. Tym razem PKP SA postanowiło przeprowadzić fizyczną rozbiórkę zlikwidowanej linii kolejowej nr 362 relacji Kobylin – Legnica. Przetarg dotyczący rozbiórki tej trasy został rozpisany już w lipcu, jednak zamawiający unieważnił postępowanie. Teraz zostało ono rozpisane na nowo, jednak ze zmienionym kilometrażem, na którym wykonywane będą prace.
Całkowita długość linii 362 to 113,027 km, jednak rozbiórka dotyczyć będzie odcinka od km 80,208 do km 109,521. Oznacza to, że prace obejmą fragment od Ścinawy do Pątnowa Legnickiego. Oferent zobowiązany będzie we własnym zakresie przeprowadzić rozbiórkę infrastruktury kolejowej, złomu, zabezpieczyć załadunek i transport, zutylizować gruz i podkłady kolejowe z całej długości linii, fundamenty słupów i inne odpady oraz uporządkować teren na całej długości linii. PKP SA szacuje, że z rozbiórki pozyskany zostanie złom żelaza o miedzi o masie ok. 1059,63 ton.
Linia przeznaczona do rozbiórki oznaczona została grubą szarą linią. Mat. OpenRailwayMap
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 39 736, 13 zł. Składanie ofert trwa do 20 września, jednak rozstrzygnięcie przetargu ma nastąpić w terminie do 27 września 2017 roku.
Poseł Tomasz Jaskóła w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa poprosił o dane dotyczące polskiej sieci kolejowej. Na prośbę posła resort przekazał wykaz 83 linii kolejowych oraz odcinków linii kolejowych,
dla których wydane zostały decyzje o ich likwidacji przez poprzednich ministrów.