Partnerzy serwisu:
Biznes

Lenarczyk: Likwidujemy tylko połączenia o najmniejszej frekwencji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
15-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kk, Rynek Kolejowy, 15 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Lenarczyk: Likwidujemy tylko połączenia o najmniejszej frekwencji
- Dla przewoźnika decyzja o zawieszeniu połączeń jest zawsze decyzją ciężką, podejmowaną w sposób niezwykle rozważny – powiedziała Anna Lenarczyk, dyrektor handlowy Przewozów Regionalnych, komentując szczegóły zmian w rozkładzie jazdy na Śląsku, które wejdą w życie już 22 marca. – Likwidujemy tylko połączenia o najmniejszej frekwencji – dodała.

- Ustalając listę połączeń do likwidacji wybieraliśmy te, które charakteryzują się najmniejszym zainteresowaniem wśród podróżnych. Braliśmy pod uwagę również stopień pokrycia kosztów uruchomienia danego pociągu przychodami ze sprzedaży biletów. Ten wskaźnik w skali całego kraju wynosi ok. 46%. W przypadku województwa śląskiego jest to zaledwie 21%. Kolejnym kryterium wyboru była niska prędkość pociągów (poniżej 40km/h) wynikająca ze złego stanu torów – poinformowała Lenarczyk.

- Zawiesiliśmy całkowicie pociągi na linii Gliwice – Bytom. Średnio w każdym z tych pociągów podróżowało od 18 do 28 osób. Podobnie na linii Pszczyna – Rybnik. Tutaj średnio w pociągach podróżowało od 30 do 40 pasażerów. Skróciliśmy relację kilku pociągów i ograniczyliśmy terminy kursowania w kilkunastu przypadkach. Z całą stanowczością podkreślam, że zostawiamy nienaruszoną ofertę na tych liniach, które generują duże potoki – zaznaczyła Lenarczyk. Jak podkreśliła, pasażerowie są na bieżąco informowani o wszelkich zmianach w rozkładzie jazdy.

Czy jednak przewoźnik podejmując decyzję o zawieszeniu niektórych połączeń na linii Gliwice – Częstochowa, czy też na linii do Wisły (np. „Czantoria” relacji Częstochowa – Wisła Głębce – Częstochowa) faktycznie wybrał pociągi o najmniejszej frekwencji? – Nie mamy pociągów o mniejszej liczbie pasażerów niż te, które zostały wytypowane do zawieszenia od 22 marca. „Czantoria” ma dobrą frekwencję jedynie w słoneczne weekendy. Przy złej pogodzie, pasażerów w tym pociągu po prostu nie ma – argumentował Przemysław Gardoń, dyrektor PR Katowice.

- W przypadku Wisły mamy do czynienia z sytuacją, w której duży potok pasażerów występuje jedynie w sezonie, podczas długiego weekendu, czy ładnej pogody – zaznaczyła Anna Lenarczyk. - Zdecydowaliśmy się więc na pozostawienie weekendowego pociągu do Wisły – powiedziała Małgorzata Kuczewska-Łaska. Będzie on kursował od 30 kwietnia w soboty i niedziele. Odjazd z Katowic 7.38, przyjazd do Wisły Głębce 9.58. Odjazd w drogą powrotną o 16.58, przyjazd do Katowic o 19.24.
 


Czytaj też:

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5