NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]

| inf. pras. 05.07.2018 2,8k

KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
Fot. KZN Bieżanów
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
KZN na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ [zdjęcia]
Grupa KZN Bieżanów – wykorzystując system Switcher – skutecznie dostarczyła rozjazdy o promieniu r=1200 metrów, w fabrycznie zmontowanych blokach, na budowę łącznicy Czarnca – Włoszczowa.
Rozjazdy zwyczajne Rz60E1-1200-1:18,5 sb wyposażone w krzyżownice manganowe typu insert, wyprodukowane przez Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”, zostały zmontowane „na gotowo” na podrozjazdnicach strunobetonowych i odebrane (odbiór ODB-0) w krakowskiej fabryce.

Odpowiedzialność za cały proces logistyki wzięła na siebie spółka KZN Rail, operator systemu Switcher. Załadunek bloków rozjazdowych na wagony z uchylną platformą został zrealizowany przy pomocy suwnic bramowych oraz żurawi hds, w które wyposażone są wagony Switcher+.

  • Skład złożony z 6 wagonów Switcher, sformowany na bocznicy KZN „Bieżanów”, został przetoczony na stację Kraków Prokocim Tow. skąd został odebrany przez przewoźnika. 
  • Przejazd z Krakowa do Czarncy nastąpił nocą z 25 na 26 czerwca – trasa o długości 134 km.
  • Każdy z rozjazdów był rozładowywany i precyzyjnie układany w docelowym miejscu zabudowy (przy współpracy z geodetą) podczas dwóch oddzielnych, nocnych zamknięć torowych 26 i 27 czerwca. 
  • Ze względu na warunki terenowe i ruchowe panujące na budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa do rozładunku wykorzystano dźwig kolejowy w celu przyspieszenia prac na krótkich zamknięciach (GOTTWALD GS 150.14TR z Bahn Technik Wrocław). 
  • Uśredniony czas trwania operacji rozładunkowej obu rozjazdów – 180 minut.
  • Rozjazdy zostały wstępnie połączone (tymczasowe łubki), a po ich podbiciu zostały zespawane i ostatecznie wyregulowane – całość prac wykonała spółka KZN Rail. 
Równie spektakularna realizacja blokowej dostawy i zabudowy rozjazdów w tej samej lokalizacji, zostanie zrealizowana w pierwszej połowie sierpnia. Tym razem jednym składem, złożonym z 9 wagonów, dostarczone zostaną aż trzy rozjazdy Rz60E1-1200-1:18,5 sb.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5