Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Kujawsko-pomorskie: Zmiany w planowanych pakietach i kolejowym budżecie

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
28-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Kujawsko-pomorskie: Zmiany w planowanych pakietach i kolejowym budżecie
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Sejmik województwa kujawsko-pomorskiego przyjął zmiany w budżecie, które w znacznym stopniu dotyczą kolei. Urząd marszałkowski zmodyfikował zaś plan przetargu na przewozy kolejowe z podziałem na 10 pakietów.

Na XXXI sesji Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego, która odbyła się 26 kwietnia, radni przyjęli uchwałę zmieniającą budżet samorządu. Wprowadzone na sesji zmiany budżetowe zabezpieczają środki m.in. na inwestycje drogowe i w dziedzinie medycyny, rozbudowę opery i filharmonii, oraz otwierają drogę do ogłoszenia przetargu mającego wyłonić operatorów transportu kolejowego w województwie. Wciąż nie został przedstawiony harmonogram utworzenia nowej spółki przewozowej.

Jak czytamy w uchwale, na dotowanie regionalnych przewozów pasażerskich przewidzianych do realizacji przez przewoźników w latach 2021-2030 z podziałem na poszczególne pakiety przeznaczono na okres od zmiany rozkładu jazdy (12 grudnia) do końca roku 5 761 000 złotych. Ogólna pula środków w prognozie wieloletniej na realizację dziewięcioletnich umów została podniesiona do ok. 100 mln zł.

Podczas sesji sejmiku marszałek Piotr Całbecki zapowiedział, że praca eksploatacyjna po rozstrzygnięciu przetargu wyniesie ok 6 mln pockm rocznie (czyli mniej więcej tyle, ile przed cięciami, jakie nastąpiły na przełomie 2020 i 2021 r .); żeby osiągnąć taki wskaźnik, przetarg musiałby przynieść znaczne obniżenie dopłat względem obecnych umów. O to jednak może być trudno w obliczu ryzyk, jakie przedstawia planowane postępowanie i niepewności przychodów w dobie pandemii. Warto zaznaczyć, że obecna Wieloletnia Prognoza Finansowa dalece odbiega od Planu Transportowego województwa, który zakładał dofinansowanie przewozów kwotami na poziomie ok. 130 mln zł rocznie.

Również w tym tygodniu ogłoszono kolejną modyfikację ogłoszenia o planowanym przetargu. Korekcie uległ zakres pakietu B2. Poprzednio obejmował linie komunikacyjne Piła – Nakło nad Notecią; Laskowice – Smętowo (Gdynia); Jabłonowo Pomorskie – Iława (Olsztyn) oraz (Poznań) – Gniezno – Mogilno, a teraz obejmuje linie komunikacyjne Piła–Bydgoszcz, Laskowice–Smętowo (Gdynia), Jabłonowo Pomorskie – Iława (Olsztyn), (Poznań) – Inowrocław – Bydgoszcz, Toruń – Inowrocław – Mogilno (Poznań).
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Drugi przetarg na przewozy po PKM ogłoszony

Prawo i polityka

Drugi przetarg na przewozy po PKM ogłoszony

Jakub Madrjas 24 października 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Drugi przetarg na przewozy po PKM ogłoszony

Prawo i polityka

Drugi przetarg na przewozy po PKM ogłoszony

Jakub Madrjas 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5