NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Krakowskie torowiska tramwajowe za drogie w naprawie. Nowy przetarg

| wu, Transport-publiczny.pl 20.05.2015 128

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-05-20 14:17:22 Autor: kolejarz_
---.eurovia.pl
i tak zue wygra.... moga powtarzać ile chcą
2015-05-20 14:42:33 Autor: gość
---.internetdsl.tpnet.pl
Znowu nikt się nie zmieści w budżecie. ZIKIT w Krakowie ostatnimi czasy chciałby wszystko zrobić za darmo i niedoszacowują przetargów szukając frajera a potem ogłaszają ponownie po trzy razy i tak zabawa w kotka i myszkę trwa. A nie lepiej podać od razu w ogłoszeniu szacunkową wartość zamówienia i wtedy od razu firmy widziałyby czy się decydować czy nie.
2015-05-20 14:45:43 Autor: WkurzonyKrakus
---.dynamic.chello.pl
szkoda, że urzędasy z ZIKiT nie ograniczają kosztów i środków przeznaczanych na swoje niepotrzebne nikomu istnienie. Paru mądralińskich za biurka posłać na zieloną trawkę i już będzie ciut więcej kasy na tory, którą są w opłakanym stanie.
Przydałoby się w końcu zamienić proporcję. 1 PLN - na istnieje ZIKiT. Cała reszta kasy jaką pochłania ten zbędny moloch i ludzie go tworzący - na tory i komunikację w Krakowie.
2015-05-20 15:11:54 Autor: Wkurzony huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Takich mamy "gospodarzy" w Krakowie, jak stan tego torowiska (na zdjęciu).
ZIKiT em, i w zasadzie komunikacją zarządza były bankowiec spod Przemyśla
(haha, skąd na kolei to znamy), oraz grupa nieco zagubionych w temacie
transportu publicznego, urzędników oraz władz i radnych miejskich, .......
Kilka lat zaniechań w remontach doprowadziło to dramatycznego pogorszenia się stanu infrastruktury tramwajowej, ulic, i mamy spadek średnich prędkości tramwajów
do dramatycznie niskiego, nieatrakcyjnego nawet w Śródmieściu wobec nóg u
zdrowego człowieka !!! Tramwaje na rozjazdach muszą zwalniać do 5 km/h,
A niektóre torowiska, np. koło nowohuckiego kombinatu nadają się do zamknięcia,
żeby było śmieszniej władze Krakowa, nie ujęły tego w planach remontowych do
2019 roku !!! Przyglądałem się w ub. sobotę jak funkcjonuje komunikacja tramwajowa w Warszawie, jaki jest stan infrastruktury i taboru. I jest przepaść na korzyść Warszawy, w stosunku do Krakowa. Wstyd mi za władze Krakowa.
2015-05-20 18:18:10 Autor: rangerek
---.oracle.co.uk

rangerek
W odpowiedzi na post Wkurzony huciński PL:
"Takich mamy "gospodarzy" w Krakowie, jak stan tego torowiska (na zdjęciu).
ZIKiT em, i w zasadzie komunikacją zarządza były bankowiec spod Przemyśla
(haha, skąd na kolei to znamy), oraz grupa nieco zagubionych w temacie
transportu publicznego, urzędników oraz władz i radnych miejskich, .......
Kilka lat zaniechań w remontach doprowadziło to dramatycznego pogorszenia się stanu infrastruktury tramwajowej, ulic, i mamy spadek średnich prędkości tramwajów
do dramatycznie niskiego, nieatrakcyjnego nawet w Śródmieściu wobec nóg u
zdrowego człowieka !!! Tramwaje na rozjazdach muszą zwalniać do 5 km/h,
A niektóre torowiska, np. koło nowohuckiego kombinatu nadają się do zamknięcia,
żeby było śmieszniej władze Krakowa, nie ujęły tego w planach remontowych do
2019 roku !!! Przyglądałem się w ub. sobotę jak funkcjonuje komunikacja tramwajowa w Warszawie, jaki jest stan infrastruktury i taboru. I jest przepaść na korzyść Warszawy, w stosunku do Krakowa. Wstyd mi za władze Krakowa."
to wyobraź sobie, że ja mam prawie codzienne porównanie KZK GOPu i Krakowa i przepaść jeszcze większa niż Kraków Warszawa :)
i życzyłbym sobie w KZK GOP takiego taboru, biletów, KKM, automatów w prawie KAŻDYM pojeździe :)
2015-05-20 20:49:58 Autor: Krawat Warszawski
---.static.ip.netia.com.pl
Hmm tak sobie czytałem tę Twoją odpowiedź i postanowiłem sprawdzić cennik, biletów.
gdyz może MPK jest znacznie tańsze od ZTM-u


MPK Kraków ( przykładowe ceny biletów )
20 minutowy - 2,80 / Warszawa 3,40 w 1 i 2 strefie
60 minutowy - 5 zł / Warszawa ma 75 minutowy za 4,40
24 godzinny 15 zł / Warszawa 15 zł
Weekendowy ważny w sobotę i niedzielę dla czterech osób - 16 zł / Warszawa
24 zł ważny jak bilety podróżnika od piątku od 19 do poniedziałku do 6 rano dla jednej osoby 24 zł ważny w 1 i 2 strefie
dodatkowo jest opcja weekendowy dla grupy do 5 osób za cenę 40 zł ważny tak samo jak weekendowy i również obowiązuje w 1 i 2 strefie
Miesięczny imienny tzw sieciowy - 140 zł / Warszawa 110 zł ( bilet Warszawiaka 98 zł )

wszystkie w/w ceny są cenami dla biletów normalnych
Kraków wychodzi strasznie drogo.
Jedynie taniej wychodzi jazda na gapę gdyż w Krakowie to 240 zł ale w przypadku uregulowania w ciągu 7 dni, cena spada aż o połowę
W Warszawie jazda na gapę to koszt 266 zł ( jeśli uiści się opłatę na miejscu lub w ciągu 7 dni do zapłaty bedzie 196 zł )

Jak żyć w tym Krakowie ?
2015-05-20 21:01:19 Autor: rangerek
---.oracle.co.uk

rangerek
a ja właśnie mam wrażenie, że jest tanio w porównaniu z Katowicami :) - mam bilet na 1 linię i załatwia mi to przejazd MDA/PKP - praca :)
do tego jakość linii, buspasy, takt, to, że po Krakowie wszedzie jezdze kom pubem i auto zostawiam w domu :)
2015-05-20 22:02:20 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
K.m. w Krakowie jest tańsza niż w GOP.
Ktoś kiedyś już tu na tym forum policzył koszt biletów, w rozbiciu na minuty, z tego co pamiętam wyszło w Krakowie 0,17 zł/za minutę w Warszawie 0,14 zł/za minutę.

Jakość krakowskiego transportu publicznego, trzymają jeszcze autobusy miejskie 100% niskopodłogowców/najwięcej w PL autobusów spełniających kryteria dt. emisji spalin EURO 6, bardzo dobrze utrzymane/najlepsze zdecydowanie z wszystkich dużych polskich miast.

Natomiast jakość infrastruktury tramwajowej, - torowisk, szyn, rozjazdów, strasznie po dła przez zaniechanie dużych remontów przez kilka lat. Od początku roku doszło do kilkudziesięciu wykolejeń wagonów tramwajowych i paru wybrzuszeń szyn.
Szkoda tych krakowskich "bombek", oby nie spotkał te los taki jak łódzkie cityrunnery . Choć ostatnio ruszyły trochę remonty torowisk, to wciąż jednak za mało.
2015-05-21 09:00:31 Autor: asdsadsad
---.spine.pl
Nie ma to jak porownywać bilety jednorazowe z ktorych malo kto korzysta tylko okazjonali bo kazdy normalny jezdzi na miesiecznym wiec porownanie z d. wasze jest.
Inna sprawa ze w Krakowie masz bilet na 72 godziny wazny od skasowania a we Warszawie jakis dziwny twor od 18 ważny weekendowy czyli przyjezdzasz w piatek o 14 i musisz czekać bo nie kupic biletu 3 dniowego PO PROSTU. Smiech na sali w tej Warszawie.

Krakow moglby szlifowac szyny bo jak w WWA jade to nic nie slychac a w krk jakby wozem drabiniastym wszystko rzęzi i pewnie po tygodniu trzeba wszystkie śruby dokrecać w składach..
2015-05-21 12:28:39 Autor: Woojtek
---.malopolska.uw.gov.pl
Niedawno położone torowisko wzdłuż ul. Jana Pawła - eksploatowane 2 miesiące musi być na nowo podbijane, bo jest nierówne.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5