Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec uciążliwego remontu na sieci SKM Trójmiasto. Ma być punktualniej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koniec uciążliwego remontu na sieci SKM Trójmiasto. Ma być punktualniej
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Z końcem stycznia zakończył się trwający od sierpnia remont muru oporowego w okolicach peronu SKM w Gdańsku Wrzeszczu. Pomoże to znacznie poprawić punktualność pociągów PKP SKM Trójmiasto. Wciąż trwają modernizacje przystanków w Gdyni i Rumi.

W czasie remontu muru oporowego zamknięty musiał być jeden z torów, co sprawiało, że na stacji Gdańsk Wrzeszcz czynna była tylko jedna krawędź peronowa SKM-ki. Powodowało to liczne opóźnienia na sieci i konieczność doraźnych korekt odjazdów i przyjazdów, ponieważ grudniowy rozkład zakładał już zakończenie prac we Wrzeszczu. Z tego powodu problemem były także skomunikowania z pociągami na linii PKM.

– Ekipy remontujące mur oporowy natrafiły na niezidentyfikowane wcześniej w dokumentacji instalacje, do tego część znajdowała się w otulinie azbestowej, która wymaga specjalnych warunków utylizacji. Dlatego prace przeciągnęły się aż do końca stycznia – powiedział Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM Trójmiasto.

W przyszłości odcinek torów we Wrzeszczu i tak będzie trzeba zamknąć, ponieważ kolejne fragmenty muru także nadają się do remontu. – Druga jego część jest już przy torze szlakowym, co będzie wymagać zamknięcia toru 501 na szlaku Gdańsk Główny – Gdańsk Wrzeszcz. Zrobimy to w momencie, gdy wybudujemy dwukierunkową samoczynną blokadę liniową na torze 502. Będzie to około 2019 roku – czytamy w komunikacie SKM.

Obecnie spore prace na sieci trójmiejskiej SKM toczą się w dwóch miejscach sieci: w Gdyni Chyloni oraz w Rumi Janowo. Oba przystanki osobowe są gruntownie modernizowane, nie wpływa to jednak znacząco na punktualność odjazdów pociągów.

Przypomnijmy, że od grudnia spalinowe pociągi SKM, zatrzymują się na dwóch nowych przystankach w Gdyni: Gdynia Stadion i Gdynia Karwiny.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5