NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koniec plackart

| Kasper Fiszer 23.11.2013 142

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-11-24 12:14:28 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Dać do nas! Klasa ekonomiczna jak znalazł.
Piętrusy przy tej skrajni i szerokości mogą godniej zastąpić te kołchozy na szynach.
2013-11-24 13:31:07 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Te nowa to ma być piętrowa "kuszetka"?
Ciekawe.
W Europie są piętrowe sypialne, ale kuszetki chyba nie ma.
Może być ciekawe.
Na każdym poziomie przedziały z piętrowymi (a nie potrójnymi) łóżkami?

W pewnym sensie czy plackarta może uchodzić na wygodniejszą od naszych kuszetek?U nas są aż 3 osoby jedna nad drugą, przez to wagonu wchodzi nawet więcej osób niż do plackarty. Oczywiście kwestia otwartych przedziałów i sporego ścisku między łózkami dużo zmienia.
Czy piętrowe przebiją to pojemnością? U nas w każdym przedziale jest 3+3 tam będzie 2+2 a na drugim poziomie też 2+2? :>
2013-11-24 14:23:55 Autor: spin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To co dają za plackarty, siedzialne? Ludzie będą jeździć na wschód i przez pięć dób siedzieć na 4 literach?
2013-11-24 18:28:50 Autor: P4
---.222.109.110
-U nas mówiło się na ten wagon ,,KUFAJA"....
2013-11-24 18:30:48 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ spin

w artykule jest mowa o jakiś nowych piętrowych, dlatego pytam, czy to mają być może kuszetki.
2013-11-24 19:08:27 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"Dać do nas! Klasa ekonomiczna jak znalazł.
Piętrusy przy tej skrajni i szerokości mogą godniej zastąpić te kołchozy na szynach."
@Adam Zz

Nie rozumiem po co coś krytykujesz, jeśli z pewnością tym kołchozem nie jechałeś?. Jechałem dwukrotnie w latach 85-90 na odcinku Przemysl - Constanța do Rumuni. Piękna miejscowość, gdzie Kołobrzeg i Świnoujskie do piet nie sięga. Wagon można powiedzieć luks w stosunku do polskiej kuszetki, czy niemieckiej wówczas w barwach Wars Sypialnego. Przede wszystkim leząc, nie musiałem nóg podkurczać z moim wzrostem 184cm. A najciekawsze, ze ludzie z polskiego WARS, kuszetki i sypialnego z przychodzili się myc po dobie jazdy, do rosyjskiej kuszety i sypialnego. Rosyjska konduktor grzecznościowo wpuszczała.. Bo tam już brakowało wody w tych mikro zbiornikach.
2013-11-24 22:50:32 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zapewne dyrekcja RŻD była w Finlandii - tam takie wagony mają:

http://www.360hosting.biz/vr/makuuvaunu_en.htm
http://www.vr.fi/en/index/palvelut/tietoja_junista/yo_ja_autojunat/kaksikerrosmakuuvaunut.html

Miło by było mieć kilka takich wagonów w Polsce. Liczba pasażerów jak w klasycznej sypialce, a więcej przedziałów. To dość duża wygoda jadąc w dwie osoby mieć przedział dla siebie i to jeszcze z toaletą i prysznicem (górne piętro w VR).
Na dolnym piętrze można za to łączyć przedziały jak ktoś jedzie np. w 4 osoby razem. Dla mnie to jest właśnie ideał wagonu na nocną podróż.
2013-11-24 23:07:58 Autor: Kflik
---.8.104.65
ale tam jest mowa, że to ma zastąpić plackartę,
jestem ciekawy więc czy uzyskają podobną ilość osób na wagon (54).

Kilku dniową podróż jakoś łatwiej mi sobie wyobrazić w plackarcie niż w 6 osobowej kuszetce...jeszcze z dużą ilością bagaży.....
2013-11-24 23:09:38 Autor: Kflik
---.8.104.65
Generalnie takie wagony w miarę szybko jadące to jedyny sposób na konkurowanie z komunikacją lotniczą, tam gdzie podroż szybkim pociągiem w dzień zajmuje więcej niż 3h.
2013-11-24 23:17:53 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Kflik:
"ale tam jest mowa, że to ma zastąpić plackartę,
jestem ciekawy więc czy uzyskają podobną ilość osób na wagon (54).

Kilku dniową podróż jakoś łatwiej mi sobie wyobrazić w plackarcie niż w 6 osobowej kuszetce...jeszcze z dużą ilością bagaży....."
Da się kosztem braku WC i prysznica w przedziale uzyskać te 54 miejsca.
Te wagony właśnie po to mają być piętrowe, żeby nie było po 6 osób w przedziale!
2013-11-24 23:37:50 Autor: antiitan
---.free.aero2.net.pl
Szkoda, że inny rozstaw, bo może Komedia Śląskie by je wynajęły w stylu "Eros Rail"
2013-11-25 10:17:13 Autor: Alan
---.181.96.134
Tu macie zdjęcia nowego wagonu:
http://flagvruki.com/news/nevydumannye_istorii/2_etazhnyy_poezd_moskva_adler/

Z tydzień temu wyjechał pierwszy pociąg złożony z tych wagonów, z Moskwy do Soczi. Bilet kosztuje prawie tyle samo co na plackartę.

Podobno jest też guziczek w przedziale do wzywania obsługi, dają na trasie lunch-boksy. A, no i restauracyjny też jest piętrowy :)
2013-11-25 10:45:32 Autor: Wykolejeniec
---.175.202.241
Artykuł bardzo dobry, rozumiem sentyment, ale nie rozumiem jak plackartę można nazwać wygodną...
Dla mnie to symbol nieludzkiego podejścia do człowieka nieludzkiego systemu, który ten wagon stworzył i powielił w milionie kopii.
Najlepsze są poranki przy temperaturze 30 stopni. Rosjanie boją się przeciągów, więc zamykają na noc wszystkie trzy uchylne okienka w wagonie. I w te nocne wyziewy 54 osób rano wdziera się dym z pierwszego papieroska, którego każdy musi zapalić. W przedsionku, ale przedsionek też jest z zewnątrz zamknięty, więc nie ma zmiłuj...
No i STOP-KRAN dokładnie tam, gdzie człowiek musi oprzeć plecy.
2013-11-25 10:57:34 Autor: Olekk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Żal mi się robi czytając niektóre komentarze.. Luksus? Wygoda? To smutne, że w waszych oczach coś takiego określane jest mianem luksusu. Tak wygląda przeciętna płackarta:

http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car/platskart/09_628.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car/platskart/09_630.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car/platskart/SpalnyInterior.jpg

Podróżowanie w takich dennych warunkach, z pięćdziesięcioma kilkoma spoconymi, brudnymi i śmierdzącymi ludźmi, na starych twardych i skajowych leżankach to jest dla was LUKSUS? Aż boję się pomyśleć jak w takim razie wyglądają wasze domu/mieszkania, skoro płackarta to dla was szczyt luksusu.
2013-11-25 12:08:31 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@RuruMaHobi
"Te wagony właśnie po to mają być piętrowe, żeby nie było po 6 osób w przedziale!"
To ja właśnie wiem, w piętrowym z resztą to by nie przeszło;)
2013-11-25 12:10:28 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Olekk

zależy od odniesienia.
Wyobraź sobie tych samych ludzi, na takiej samej trasie i z tą samą ilością bagażu w przedziałowej kuszetce (6 osób na przedział)
albo w wagonie z miejscami do siedzenia typu mech-pom ;) (i to jeszcze w zestawieniu jeden mech-pom zamiast dwóch plackart...)
2013-11-25 12:12:15 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
warto też dodać, że to jest właściwie najniższa klasa podróży na długiej trasie.
i jak na najniższą klasę nie jest aż tak zła.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5