Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec kolei KWB Adamów. Linia w likwidacji, tabor na sprzedaż

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koniec kolei KWB Adamów. Linia w likwidacji, tabor na sprzedaż
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Zgodnie z obawami, zamknięcie Elektrowni Adamów położyło kres prowadzącej do niej kolei. Rozpoczęła się fizyczna likwidacja niepowiązanej z resztą kraju sieci, a tabor został wystawiony na sprzedaż.

O niepewnej przyszłości kolei zakładowej Kopalni Węgla Brunatnego Adamów pisaliśmy w czerwcu 2017 roku. Kres jej użytkowaniu położyło wygaszenie Elektrowni Adamów związane z normami emisji dwutlenku węgla do atmosfery w grudniu 2017 roku. Sieć, po której od ponad roku nie przejechał żaden pociąg, zaczyna być likwidowana. 

Właścicielem elektrowni i należącej do niej sieci kolejowej jest Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin (jego większościowym udziałowcem jest poprzez swoje spółki Zygmunt Solorz-Żak – podaje wikipedia). – Sieć kolejowa KWB Adamów przestała być wykorzystywana z końcem 2017 roku ze względu na zamknięcie Elektrowni Adamów, która pracowała do 31 grudnia 2017 roku. Ostatni pociąg z węglem z odkrywki Adamów odjechał na estakadę elektrowni 30 grudnia 2017 roku – informuje "Rynek Kolejowy" Ewa Galantkiewicz ze spółki PAK KWB Konin.

Jak tłumaczy, linie kopalniane tworzą wewnętrzną sieć, która była przystosowana tylko do odstawy surowca z odkrywek do Elektrowni Adamów i nie jest połączona z siecią państwową, dlatego też "nie ma możliwości wykorzystania jej w celu transportu węgla do innej siłowni".

Jak informuje Galantkiewicz, część linii, około 30%, jest w trakcie likwidacji, natomiast pozostała część jest przygotowywana do zlikwidowania. – W drodze przetargu wybrano firmę, która odkupi wagony, trwa procedura zbycia dwóch lokomotyw spalinowych i drezyny wraz z przyczepami, uruchomiono także proces sprzedaży 10 lokomotyw elektrycznych typu LEW 100 (zwanych potocznie krokodylami) – informuje. Podobnie zlikwidowane zostaną inne części infrastruktury kolejowej, jak np. szyny czy drobniejsze elementy wyposażenia.

Krótki opis tej jednej z najciekawszych sieci kolejowych w Polsce można znaleźć tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niepewna przyszłość kolei KWB Adamów

Warte uwagi

Niepewna przyszłość kolei KWB Adamów

Kasper Fiszer 02 czerwca 2017

Zobacz również:

Niepewna przyszłość kolei KWB Adamów

Warte uwagi

Niepewna przyszłość kolei KWB Adamów

Kasper Fiszer 02 czerwca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5