NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Koniec Interregio. Przewozy Regionalne likwidują wszystkie połączenia komercyjne

| jm, Rynek Kolejowy/Przewozy Regionalne 30.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-30 18:35:08 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
PO nas choćby POtop...

Złomiarze i busiarze dziękują kochanej władzy (słucham, rozumiem, POmagam). Pora na restrukturyzację (albo optymalizację, jeden pies) resztek wagonów oraz torów, m.in. na trasie Żywiec-Sucha B.

Wiem, wiem, to jest "niezależna" decyzja prezesa PR. Władza i PIC nie mają z tym "nic" wspólnego...
2015-07-30 18:36:17 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
PO-PSL dzielnie po ponad 6 latach rozwiązały problem który sami stworzyli.

Problem co zaprowadził kolej w tym kraju nad przepaść.

Teraz czas na doprowadzenie CMK do stanu sprzed 2009 a najlepiej 2006.
2015-07-30 18:46:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Tak to się zwija kolej w Polsce.

[*] zwłaszcza dla iR Giewont, Szyndzielnia, Bolko i innych takich.

Zastąpienie ich przez droższe i już całkiem nie kompatybilne z Regio TLK to nie jest rozwiązanie. Zwłaszcza, że na wiele z nich skład typu 3 wagonowy EZT był optymalny, PKP IC nie ma takiego taboru.
2015-07-30 18:48:26 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
@Kryniczanin

Najlepiej to sprzed 1971...
2015-07-30 18:58:38 Autor: W-wa --> GW
---.gorzow.mm.pl
Szkoda...Wielokrotnie korzystałem z IR "Mewa" i "Portowiec". Nie miałem większych zastrzeżeń do stanu technicznego czy jakości obsługi. A nawet jeśli jakość była kiepska, te połączenia broniły się konkurencyjną ceną. Z punktu widzenia pasażera, nie do końca zorientowanego w zawiłościach prawnych i regulacyjnych, to raczej strata. Pierwsze przecieki z rozkładu na 2016 r. dotyczące połączeń Szczecin-Warszawa nie napawają optymizmem.
Czy ktoś z rządzących ma dostatecznie dużo odwagi, żeby przyznać, że największym błędem było przekazanie PKP IC obsługi pociągów pospiesznych? Potem poszła już lawina: zmiana kategorii na TLK, rozrzedzenie siatki połączeń...
Nie korzystałem dotychczas z oferty przewoźników autobusowych, ale w takiej sytuacji możliwe, że tylko to mi pozostanie, ew. żebranie o podwózkę u znajomych z samochodem.
2015-07-30 19:13:58 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
"Z przeprowadzonych analiz finansowych wynika, że wpływy ze sprzedaży biletów na te połączenia nie są w stanie pokryć kosztów związanych z ich uruchomieniem"

Które połączenia oprócz aglo w godzinach szczytu (Uć-Wawa też sie liczy) oraz niektórych pociągów szczytowych i wakacyjnych, są w stanie pokryć swoje koszty?

@et21
Uprasza się nie karmić trolli.
2015-07-30 19:15:54 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Dziękujemy ci, SC Johnson! :-(
2015-07-30 19:28:36 Autor: Nick
---.ip.sumernet.pl
Czyli od września nie będzie możliwości dostać się pociągiem do Zakopanego ze Śląska, krótszą trasą przez Żywiec.
Jest to fatalna informacją, ponieważ cotygodniowo IR GIEWONT oraz IR SZYNDZIELNIA przewozi naprawdę dużo pasażerów, którzy prawdopodobnie pozostaną skazani na jazdę busem/autobusem.

Na tej trasie najbardziej korzystny czas przejazdu (mimo braku rewitalizacji) można uzyskać jedynie przez Żywiec.
Inna trasa pociągu doprowadzi do powtórki z historii ( likwidacja ORNAKA, który na linii 97 cieszył się dobrą frekwencją).
2015-07-30 19:30:05 Autor: rp1polska
---.11.244.114
Ja tam płakał za tym syfem nie będę. Cena wcale nie była jakoś niesamowicie atrakcyjna, za to standard na pewno bił dolne rekordy.
2015-07-30 19:47:18 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Ave Ja:
""Z przeprowadzonych analiz finansowych wynika, że wpływy ze sprzedaży biletów na te połączenia nie są w stanie pokryć kosztów związanych z ich uruchomieniem"

Które połączenia oprócz aglo w godzinach szczytu (Uć-Wawa też sie liczy) oraz niektórych pociągów szczytowych i wakacyjnych, są w stanie pokryć swoje koszty?

@et21
Uprasza się nie karmić trolli."
Nie wyrywaj z kontekstu:
"Zdecydowana większość pociągów IR kursujących na trasach krajowych ma charakter typowo komercyjny, czyli uruchamiana jest przez firmę samodzielnie, bez jakichkolwiek dotacji. Z przeprowadzonych analiz finansowych wynika, że wpływy ze sprzedaży biletów na te połączenia nie są w stanie pokryć kosztów związanych z ich uruchomieniem"
Gdyby te IR-y były dotowane tak samo jak TLK, to by nie zostały zlikwidowane.
2015-07-30 19:48:04 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@rp1polska

W pełni się zgadzam. Jedną z najgorzej wspominanych przeze mnie podróży koleją (oprócz m.in. całonocnego tłuczenia się z Radomska do Trójmiasta w pełnym 8-osobowym przedziale zdezelowanej 111tki) była jazda wieczornym "Matejką" z Warszawy do Krakowa, jakoś wiosną 2014 roku. O ile wagony były jeszcze w miarę przyzwoite, to przepychające się łokciami na łeb na szyję polactwo, byleby tylko zająć miejsce (brak miejscówek...) stanowiło raczej standard bydlęcy.
2015-07-30 19:49:36 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Nick:
"Czyli od września nie będzie możliwości dostać się pociągiem do Zakopanego ze Śląska, krótszą trasą przez Żywiec.
Jest to fatalna informacją, ponieważ cotygodniowo IR GIEWONT oraz IR SZYNDZIELNIA przewozi naprawdę dużo pasażerów, którzy prawdopodobnie pozostaną skazani na jazdę busem/autobusem.

Na tej trasie najbardziej korzystny czas przejazdu (mimo braku rewitalizacji) można uzyskać jedynie przez Żywiec.
Inna trasa pociągu doprowadzi do powtórki z historii ( likwidacja ORNAKA, który na linii 97 cieszył się dobrą frekwencją)."
"Czyli od września nie będzie możliwości dostać się pociągiem do Zakopanego ze Śląska,
krótszą trasą przez Żywiec."
Już teraz w tygodniu (1-5) nie ma takiej możliwości. Ktoś wie dlaczego PR-y puściły na tej trasie 2 IRBusy, zamiast pociągów (te jadą tylko w weekendy)?
2015-07-30 19:51:50 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Goral (Tomasz P.) - przyjmij moje kondolencje. Jechałem ostatnio IRBusem Katowice-Zakopane i w środku oprócz mnie było 5 osób. Nawet w dwuwagonowych TLK podróżuje więcej pasażerów.
2015-07-30 19:52:43 Autor: przemo
---.web.vodafone.de
PR zwija siatke IR.Ale nikt nie zabroni im puszczać pociągów regio w wydłużonej relacji np:Wrocław-Bielsko-Biała.Kwestia tylko dotacji od marszałków województw przez które pociągi przejeżdzają.Naturalnie zadnych długich regio typu Bolko czy Mewa.Ale np.Warta?
2015-07-30 20:08:46 Autor: xyz321a
---.play-internet.pl
Masakra. Da się jeszcze gdziekolwiek ta nasza koleją dojechać? Szkoda ze się zwija.
2015-07-30 20:12:52 Autor: Nick
---.ip.sumernet.pl
Wiadomo dlaczego - czas przejazdu, mówiąc łagodnie pozostawia wiele do życzenia. Aby go poprawić prace infrastrukturalne powinny zostać zsynchronizowane, aby utworzyć szybki korytarz łączący Śląsk z Podhalem, najkrótszą trasą przez Żywiec. Do zrealizowania tego celu konieczna jest rewitalizacja linii 97, gdzie po jej remoncie czas podróży może się skrócić o godzinę (jeszcze 20 lat temu czas przejazdu na tej trasie był krótszy o 35 minut niż obecnie).

IR Busami w tygodniu podróżuje średnio 30 osób. PR nie dysponują taborem mniejszym niż en57, którego koszy przejazdu jest zdecydowanie większy niż np. małego acatusa. Jeśliby PR posiadałoby wygodne pociągi na 70/100 miejsc, wtedy pomimo kiepskiego czasu przejazdu, pociągi kursowałby w tygodniu, a frekwencja byłaby wyższa niż w IR Bus.
2015-07-30 20:13:23 Autor: M
---.warszawa.vectranet.pl
Chyba RK niedawno donosił, że PR będą zmieniać nazwę. Zapewne na "Przewozy Regionalne w likwidacji"...
2015-07-30 20:17:33 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
No i super.
Kolejny gwóźdź do trumny dla tej spółki.
Bo pojawią nowe koszty związane z umowami najmu lokomotyw, lawinowo pojawiającej się nadwyżki czynnego taboru.....
Jakoś śmiem wątpić, że oddziały przejmą i zagospodarują nadwyżki taboru pozostałe po iR.....
2015-07-30 20:20:59 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Uwielbiałem IR i Regio Ex i jeździłem nimi wielokrotnie.
Każdą podróż miło wspominam czego nie mogę powiedzieć o PKP IC - do zaorania!

@rp 1 polska
EN 57 albo stare wagony z dermą to dla mnie lepszy standard niż prestiżowe pendo z klimatyzacją, po której się choruje.
@Kalle B
Ja wolę jechać z biedotą w IR niż z bydłem nadętym i bucami wielkomiejskimi w pendo.

To b.smutne, że to już koniec..
2015-07-30 20:25:46 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W zamian choćby przywrócili ofertę "wspólny przejazd". Tylko tyle i aż tyle.
2015-07-30 20:52:08 Autor: WB
---.dynamic.gprs.plus.pl
Stefan banderą - mam identyczne skojarzenia.
2015-07-30 20:56:57 Autor: KALI
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Teraz czekamy na likwidację central w Warszawie , Poznaniu oraz redukcji kontrolerów naczelników itp zbędnej biurokracji
2015-07-30 21:19:22 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Czy w zamian za zlikwidowane pociągi IR wejdą połączenia Tlk w jakichś rozsądnych cenach albo chociaż łączone relacje osobowe, czy po prostu jak to w Polsce bywa, czarna dziura i radźcie sobie drodzy pasażerowie jak wam się podoba.
Dla mnie to czyste draństwo i nie rozumiem narzekanie, że standard taki czy sraki - zawsze do wyboru był pic lub autobusy, nikt nie kazał tłuc się w EN57 czy bohunie. Tak przynajmniej była jakaś alternatywa i kto chciał, to jechał. Nie wiem czy się nie mylę ale to chyba były ostatnie namiastki kursów osobowych, którymi można było przejechać przez kilka województw jak za starych, dobrych lat.
2015-07-30 21:31:29 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@WB
To miłe, że jest nas więcej.
Gdyby nie było dotowanej patologii IC, która psuje rynek, to niektóre IR mogłyby być rentowne.

Musita zrozumieć, że dotowanie monopolisty IC niszczy kolej dalekobiezna, a IR wprowadzały konkurencję w tym segmencie i integrację z koleją regionalną, co było korzystne.
Dla mnie w tej chwili nie ma alternatywy dla IC, bo autobusów międzymiastowych nie toleruję, latać rejsowymi samolotami nie lubię, więc: przykładam pistolet LPG, dekompresja i jazda furą za fajerą 21 zł per 100 km
2015-07-30 21:32:18 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Czy w zamian za zlikwidowane pociągi IR wejdą połączenia Tlk"

Taki z ciebie obserwator i .. pisarz, a czytać nie umiesz?

TLK nie jadą bez dotacji (rządowej) - więc jak można dać coś za niedotowanego iR.....
Już pomijam fakt, że na miesiąc przed nic się nie zorganizuje. W nowym rozkładzie od grudnia zmiany są - bo PKP-IC skutecznie dobre sloty "podebrało" służbą publiczną i większość iR nie miałaby możliwości w takich warunkach (czyli na pozostałych kiepskich slotach) na siebie zarobić.
2015-07-30 21:53:33 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
@Ave...

Czegoś tu nie rozumiem...
Transport drogowy się z grubsza bilansuje, tj. jak weźmiemy zardzewiałego Arona z jego Sprinterem, opłacimy opłatę paliwową, akcyzę, VAT i być może nawet ZUS kierowcy, to z biletów zbierzemy mniej więcej tyle, aby na to mieć. Wystarczy też na odśnieżenie i połatanie dróg po których będziemy tych ludków wozić. To samo działa w przypadku Soutera, LuxBusza, Szwagropolu itp. itd.

Z drugiej strony, jak weźmiemy PR i takiego Matejkę, podstawimy zamortyzowaną lokomotywę, wagony, wypchamy niemal po brzegi ludźmi i zbierzemy kasę z biletów, to po opłaceniu PLK, prądu, drużyny, rewidentów i sprzątaczek mamy jeszcze kilka tysięcy w plecy.

O co w tym chodzi??
2015-07-30 21:54:21 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
,,Jak tłumaczy, w ramach restrukturyzacji, zgodnie z regulacjami europejskimi, firma zobowiązana jest do uwolnienia części rynku, co realizuje m.in. poprzez rezygnację z obsługi połączeń Interregio. ''

Ciekawe kto będzie mógł wykorzystać to ,,uwolnienie rynku'', bo np. Leo Express już na tym raczej nie skorzysta?
2015-07-30 22:01:35 Autor: #
---.static.korbank.pl
Rzeczywiście niektóre IR jeździły jako domknięcie obiegów i utrzymywanie ich na siłę pewnie nie miało sensu. Jednak jeśli w zamian za pełniące naprawdę pożyteczną rolę połączenia takie jak np. IR Szyndzielnia państwowa kolej nie ma do zaoferowania nic, ewentualnie może będzie mieć do zaoferowania ale dopiero od grudnia, to pora najwyższa wywalić takich ekspertów od zarządzania jak Karnowski, Ciżkiewicz, Leonkiewicz i całą zgraję dyrektorów od Dobrego Samopoczucia. Wtedy starczy i na wynajęcie wagonów z lokomotywami od Czechów, żeby czymś te połączenia "odbite" od niesłusznej spółki obsłużyć...
2015-07-30 22:01:48 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
Z trzeciej strony.

Jest taki O'Leary, bierze dajmy na to A330, wypycha (przyznam, słusznie) ludźmi, od każdego bierze po 250zł i starcza mu aby przewieźć wszystkich z Modlina do Marsylii, w tym opłacić paliwo, załogę, techników i wynajem (bądź raty) samolotu i zostaje mu jeszcze zysk. A kolejarze, którzy jeżdżą po ziemi - są do tyłu.
2015-07-30 22:04:26 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Ciekawe kto będzie mógł wykorzystać to >>uwolnienie rynku
2015-07-30 22:07:18 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
Tylko samobójca może się rzucić na to "uwolnienie" - bo wszystkie dobre trasy zajęła już PKP-IC.
2015-07-30 22:10:58 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
@ et21

ale przecież w PR już są lotnicy i bym może już niebawem też przesiądą się na takie A330 .... :-D

To taka kadra po-lotnicza, która tak naprawdę nic nie potrafi.
2015-07-30 22:33:47 Autor: pracownik PR1
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Śmierdzi POlityką na kilometr.
Cóż rządzący doszli do wniosku że mamy już ZIELONĄ wyspę to społeczeństwo stać na drogie bilety.
PICowa kolej to kolej prywatna rządu więc czemu mają tolerować konkurencję?
Nikt prawdy społeczeństwu nie powie tylko bzdety piszą że nieopłacalne połączenia...
Słów szkoda
2015-07-30 22:41:00 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to stało się - jak widać nieuniknione w POlsce pod (nie)rządem PO. Kiedyś było pamiętne blokowanie przez PKP PLK, potem uwalanie pod pretekstem "ograniczonej przepustowości szlaku", a teraz PO dopięło swego i uwaliło do szczętu pociągi dostępne dla biedaków z prowincji.

R.I.P.

Jednak wszyscy ci, którzy myślą, że oto nagle Goral - postawiony przed faktem dokonanym - zacznie korzystać z pseudopucionguf PI(ostatnia litera w alfabecie anglosaskim)D, są w grubym błędzie ;) Od naprawdę dłuższego już czasu na trasach dalekobieżnych korzystam przede wszystkim z PolskiegoBusa, daje on niebanalną satysfakcję z mentalnego walenia PI(ostatnia litera w alfabecie anglosaskim)D po twarzy :))))))))))
2015-07-30 22:57:30 Autor: Hugo
---.telpol.net.pl
W miejscu Giewonta z Częstochowy do Zakopanego ma pojawić się od grudnia TLK "Gubałówka" z Warszawy Wschodniej przez Katowice, Bielsko Białą w godzinach kursowania "Oleńki" do Krakowa
2015-07-30 22:58:28 Autor: krakus12345
---.dynamic.chello.pl
To jak to jest że przy obłożeniu 100% pociag nie zarabia na siebie. To jak chorendalne musza byc dotację. Lepiej opłaca sie wozić powietrze niz zabiegac o pasażera to pachnie czystym socjalizmem. Pamietam uruchomienie marki Interrego które miało taka popularność do Warszawy z Krakowa że pasażerowie nie mieścili sie w jednostce. To co takiego sie stało. Moze to jest celowe dzialanie na szkodę ustawianie kursów w najmniej odpowiednich godzinach, cięcie kursów, stare zdezelowane jednostki, opoznienia i wysokie ceny biletów zupełnie niekonkurencyjne do busów. Czyż nie o to chodzi???
2015-07-30 23:04:29 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@et21

Diabeł tkwi w szczegółach - widziałem jakis rok temu analizę, nei pamiętam juz jak sięnazywała ani kto ją zrobił i dlatego nie mogę jej teraz odnaleźć, ale po podliczeniu opłat ponoszonych przez przewoźników i kosztów utrzymania infrastruktury wyszło, że przewoźnicy kolejowi utrzymują infrastrukturę w 80%, przewoźnicy drogowi - w 20%.

Kolej płaci w większości te same opłaty co przewoźnik drogowy (prąd też jest paliwem na które są nałożone duże podatki, a przecież duża cześć transportu szynowego to trakcj spalinowa), takze opłacają pracowników itp., ale do tego za przejechanie każdego kilometra musi zapłacić kilka złotych. Stawki PLK:

http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/cennik/cennik-obowiazujacy-w-rozkladzie-jazdy-20142015/

Przewoźnik drogowy nei płaci za każdy przejechany kilometr na większości polskich dróg, a nawet jak płaci to np. na A1 stawka wynosi 0,38 zł za 1 kilometr, co jest 10-20x niższą stawką niż za kilometr jazdy po szynach PKP.
2015-07-30 23:06:12 Autor: asm.
---.dynamic.chello.pl
Pamiętam początki pociągów IR, i pewne nadzieje z tym jednak wiązano.

Nic z tego. IR znikają, za parę lat podobno znikną wszystkie TLK.

Jak widać dobre napełnienia składów - pociągów, nie gwarantują rentowności, albo przynajmniej nie ponoszenia strat, w sytuacji kiedy okoliczności działalności przewozowej są nie sprzyjające temu.
2015-07-30 23:09:30 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Znaczy sie, nie majom sęsu ekonomicznego?

A gdyby tak reaktywowac projekt "Mitor", tyle ze zamiast Żuków polaczyc przegubowo powiedzmy dwa mercedesy sprintery?:

http://ssb.strefa.pl/mitor/galeria/mitor06.jpg

Moze komus rozkładzik buszia?
2015-07-30 23:12:56 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ krakus12345

Chłopie, chłopie, zrozum prosty fakt - iR/Re/potem także iR busy są OD POCZĄTKU NIE W SMAK (NIE)RZĄDOWI. Bo stanowią konkurencję dla ich jedynego ukochanego dziecka w postaci tzw. PKP Pi(ostatnia litera w alfabecie anglosaskim)docity. Dobro pasażera, czy dobro w ogóle kogokolwiek poza nimi samymi, się absolutnie nie liczy.

Nawet jak by taki pociąg miał stałą, dzień w dzień frekwencję na poziomie 200%, to i tak by poleciał w imię owego magicznego "uwolnienia rynku". Uwolnienia, a jakże, dla nowych pseudopucionguf PKP IC. Oczywiście DOTOWANYCH, ma się rozumieć za adekwatny wzrost kwoty dotacji, bo się PICUSIOM tabelki w Excelu świecą na czerwono, a Pędoszmaty wprost dofinansować się nie da...


@ pracownik PR1

Oczywiście, że to decyzja czysto POlityczna. Pasikowski i koledzy tylko podpisali kwity, faktyczne decyzje zapadły zdecydowanie dużo wyżej. Tylko kompletni idioci mogą wierzyć w te bajki, że to była zupełnie autonomiczna decyzja władz PR.
2015-07-30 23:26:59 Autor: .
---.static.tvk.wroc.pl
Nikomu nie przyszło do głowy, że PR są renacjonalizowane, teraz następuje rozdzielenie kompetencji (PR tylko osobowe, IC - wszystko ponad), a za chwilę pewnie dojdzie do połączenia w jedną kolej?
2015-07-30 23:49:46 Autor: gość autor
---.play-internet.pl
To jest patologia!!!!!!
2015-07-30 23:57:33 Autor:
---.opera-mini.net
powiedzcie mi dla czego PO chce zniszczyć i sprzedać. wszystko co zostało jdzcze Polskie
2015-07-31 00:06:30 Autor: sheva17
---.134.65.198
Problemem kolei są oszołomy pokroju kryniczanina. IR sprzyjało mobilności pasażerów, było fajną ofertą dla rodzin, dla grup znajomych czy też dla wycieczek. Niestety dyletanci pokroju @kryniczanina tylko potrafią niszczyć. Nie ma co narzekać na PO-PSL, przy naszym zdrojowym ekspercie to niemal aniołki. Niestety ta decyzja to ostateczny cios w kolej pasażerską w Polsce,a spory prezent dla PB. Ale przecież wszystko co proponuje zdrojowy oszołom z Krynicy to prezent dla przewoźników autokarowych. Jakość pasażerów nie ma ani na CMK ( puste pociągi EIP do Katowic), ani też na tych jego zakichanych osadach, składy z Kielc i Częstochowy do stolicy wożą powietrze. Generalnie szkoda kasy podatników na kolej, lepiej zamiast dotować dzieci bawiące się naszymi pieniędzmi wydać to na pożyteczne cele.
2015-07-31 00:09:40 Autor: sheva17
---.134.65.198
Monopol drożyzny to dla oszołoma stan idealny. No cóż jak się siedzi całymi dniami przed kompem to można czasem gorzej się poczuć i opowiadać takie farmazony. Zdrojowy ekspercie na spacer, może bystrość umysłu się poprawi:P. Swoją drogą kadencja Pasikowskiego przejdzie do historii jako najgorszego prezesa i zarazem grabarza spółki. Nie ma już racji bytu ani sensu by spółka miała siedzibę w stolicy skoro to nie będzie miała pociągów.
2015-07-31 00:26:50 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ . (---.static.tvk.wroc.pl)

Jeszcze pozostaje kwestia niektórych relacji pociągów osobowych (REGIO), które faktycznie i skutecznie konkurują z niektórymi relacjami pseudopucionguf PKP Pi.docity. Np. Poznań-Szczecin-Świnoujście, Katowice-Kielce via CMK, Poznań-Piła-Kołobrzeg, Poznań-Wrocław i Poznań-Wrocław-Jelenia Góra (Szklarska Poręba). Co - one też do uwalenia, żeby ludzi przymusić do jeżdżenia wyłącznie z PI.DAMI?
2015-07-31 00:29:00 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ . (---.static.tvk.wroc.pl)

Zapomniałem jeszcze o Poznań-Krzyż-Gorzów-Kostrzyn i Wrocław-Zielona Góra.
2015-07-31 00:47:53 Autor: retyrety
---.dynamic.chello.pl
rety rety, a jak zabrakni Platformy to czym będziesz, szczurze śmietnikowy, tłumaczył sobie rzeczy, których nie rozumiesz albo Cię drażnią? przed Tobą nie lada wyzwanie, trzeba będzie znaleźć sobie kolejne siedlisko wszelkiego zła :)
2015-07-31 00:56:21 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Po co ta dyskusja? Kolej upadła i już się nie podniesie. Znaczenie pasażerskiego transportu kolejowego jest już na tyle zmarginalizowane, że już nic nie pomoże. Kolej dalekobieżna nie istnieje, regionalna nie zapewnia dowozu ani do pracy ani do szkoły. Zawracanie 4 liter, nawet mikole już nie jeżdżą pociągami, chyba, że jakąś promocję za złotówkę dopadna...
2015-07-31 01:03:32 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Skoro według słów gościa z PR:

''w ramach restrukturyzacji, zgodnie z regulacjami europejskimi, firma zobowiązana jest do uwolnienia części rynku, co realizuje m.in. poprzez rezygnację z obsługi połączeń Interregio. Dodatkowo restrukturyzacja oznacza szeroko pojętą optymalizację''...

to uprzejmie prosimy o informację,jakie to ''europejskie'' wytyczne otrzymały PR w ramach rządowego programu pomocowego i kiedy takowy został ostatecznie ogłoszony??? Jakie pytam! Ile środków krajowych (bądź europejskich) przeznaczono na ''restrukturyzacjo-optymalizację'' Przewozów Regionalnych,o ile pockm nakazano ograniczyć zakres działalności przewoźnika, w których obszarach, ile osób ma odejść z firmy (np, w ramach PDO po likwidacji IR) i jaki los czeka park taborowy obsługujący pociągi IR...

Czy IR były rentowne? Podobno nigdy.Skoro 95% TLK/IC nie jest, nie były też z pewnością IR. Bujały się jednak blisko 10 lat,nie z tytułu świadomej polityki przewoźnika w zakresie budowy siatki połączeń,lecz braku woli politycznej dla głębokiej restrukturyzacji PR. Z pewnością łatwiej bujać niedochodowe połączenia, niż podjąć walkę na rynku przewozów regionalnych, czy wprowadzić niezbędne głębokie redukcje zatrudnienia mając na głowie związki kogutowe.Pomimo tego,że duża polityka za sprawą małych ludzi z PKP SA ''przekonała'' PR do likwidacji IR, nie ma ŻADNEJ pewności, czy to oddanie części rynku odbędzie się na rzecz IC/TLK. Ten segment działalności PKP IC jest wysoce deficytowy, deficytowy na tyle,że nawet nie upublicznia się danych o jego wynikach po pierwszym półroczu.Czy ten ''monopol'' PKP IC w segmencie ekonomicznym wyjdzie pasażerom na dobre? Szczerze wątpie!
2015-07-31 01:08:24 Autor: tomek-gliwice
---.dynamic.chello.pl
Decyzja polityczna. IR Busy pełnią ważną rolę na odcinku Katowice-Rzeszów z powodu rozwalonego odcinka E-30. Likwidacja tych autobusów to debilizm, tym bardziej że jeżdżą pełne na okragło.

Koszt uruchomienia autobusów jest śmiesznie niski w porównaniu z kosztami uruchomienia składu.

Gratuluje debilom totalne, dobicie segmentu economy.... PB i Bla Bla Car rządzą.... chory kraj. Zostanie tylko transport towarowy na torach i Pendolino. Śmiech

Zarżnijcie wszystko......
2015-07-31 02:29:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ retyrety

A po co szukać? Jest - katolicy i oblechy z metropolii. A zatem i PO, i PiS jest tu po jednych pieniądzach.
2015-07-31 02:36:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Arrivederci

Coś w tym jest, skoro nawet tak ortodoksyjni niegdyś miłośnicy kolei jak ja przerzucili się na PolskiegoBusa. I to z lubością... ;)

Oczywiście na "końcówkach" nadal staram się jeździć pociągami, generalnie się udaje i to z zasady całkiem skutecznie. Tak szczerze, to aż prosi się np. wspólny bilet PolskiBus & SKM 3city, skomunikowania w Gdańsku - z racji częstotliwości kursowania kolejki - są wręcz idealne, a z dworca PKS na perony jest raptem kilkadziesiąt metrów.
2015-07-31 02:52:33 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ tomek-gliwice

Faktyczne koszty uruchamiania & poziom przychodów z biletów czy to iR, czy iR busów nie mają tu żadnego znaczenia. To jest gadka dla gadki, bo coś powiedzieć wszak trzeba. Właściciele i władze PR dostały jednoznacznie sformułowaną ofertę - dostaniecie państwowy zastrzyk na dalsze trwanie trupa, ale wszystko konkurujące z naszymi wspaniałymi puciongami naszego wspaniałego PKP Pi.docity idzie do piachu. Koniec i kropka.

Nie byli w stanie wyrżnąć jedynie tych iRów "łódzkich", bo są dotowane przez łódzki samorząd. Ale i tu wieszczę rychły ich koniec wraz z nowym rozkładem w grudniu br. Tak samo, jak przymuszą Struzika do zarżnięcia "Słonecznego", bo przecież strasznie arogancko konkuruje z puciongami Pi.docity, prawda?

Ale (nie)rządowa banda idiotów nie potrafi pojąć, że faktyczną konkurencją dla ich ukochanych PI.D nie są/były żadne interREGIO/interREGIO busy, ale transport drogowy. Samochody i autobusy śmigające sprawnie po oddawanych sukcesywnie nowych odcinkach eSek, autostrad i nawet coraz lepiej utrzymanych dróg wojewódzkich. Idioci nie potrafią tego pojąć... albo dobrze wiedzą, ale rzeka łatwej kasy z opłaty paliwowej, akcyzy i viaTOLLa zamyka im ich pikne oczęta na fakty oczywiste.
2015-07-31 06:28:28 Autor: peer
---.dynamic.chello.pl
Tam jakaś rewolucja w PEEERRACH tylko można mówić już EEEE szkoda gadać. Oni już całkowicie zamienili się mózgami i małpami ?
2015-07-31 06:35:30 Autor: Normalka
---.cdma.centertel.pl
Jasne. Po co zarabiać, skoro istnieją jeszcze połączenia dotowane? Podatnicy je utrzymają. A likwidacja InterREGIO to spora oszczędność, którą można wypchać sobie kieszenie.
2015-07-31 06:43:50 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Admin: ZMODEROWANO

[Admin: Sami się ludzie moderują... dziękujemy!]
2015-07-31 06:45:07 Autor: Załucki
---.icpnet.pl
Świerszcz raz pragnienie
Miał jedno jedyne:
Chciał sobie zrobić
"Świr-świr" za kominem...
A tutaj, do y –
Same kaloryfery!
2015-07-31 06:49:20 Autor: Załucki
---.icpnet.pl
Zadziałał automat do cenzurowania wulgaryzmów i usunął nazwę zaraźliwej choroby - łacińska nazwa ae.
2015-07-31 06:57:17 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Normalka & peer

Puk, puk, halo, pobudka. To nie PR autonomicznie podjęły taką decyzję. Wróbelki już od bardzo dawna ćwierkały o tym, że jednym z nieodzownych warunków publicznej reanimacji PR będzie wymóg całkowitej likwidacji segmentu interREGIO, bo od początku jego istnienia w marcu 2009 r. pociągi te były solą w oku opcji politycznej rządzącej w PL od 8 lat. Zamysłem rządzących było i nadal jest absolutne zmonopolizowanie kolejowych przewozów dalekobieżnych przez PKP Pi.docity, do czego konsekwentnie dążyli od samego początku swych rządów. Stąd teraz, gdy rząd ponownie może bezpośrednio wpływać na politykę przewozową Przewozów Regionalnych, zostały one przymuszone do likwidacji całości komercyjnej części segmentu iR.

p.s.: Nie sądzę, by jesienna zmiana władzy cokolwiek w tej kwestii zmieniła, bo to PI.DY nadal będą "swoje", a PR "obce". Może tylko ktoś pójdzie wreszcie po rozum do głowy i wymusi przywrócenie wspólnego biletu, przynajmniej na pociągi PI.D i PR.
2015-07-31 06:58:33 Autor: Skiper
---
I po co było Wacha I Prof. relka zwalniać i wyrzucać z roboty, zatrudniono Bankomaty i proszę wykończyli PR-y. Potem wejdzie Agencja Rozpieprzenia Przewozów i będziemy ludzi wozić bryczkami. A mówili komuna niszczy kraj.
2015-07-31 07:43:09 Autor: fixall
---.181.88.158
Cena biletu na IR Bosman ze Szczecina do Warszawy - 65,90zł
Cena biletu na TLK Podlasiak - 67 zł.
Gdzie to wielka różnica w cenie?
2015-07-31 08:38:40 Autor: p8r
---.adsl.inetia.pl
Aż mi się normalnie łezka w oku zakręciła, jak zobaczyłem ten artykuł. Niestety, prędzej czy później musiało do tego dojść - w końcu nasz kochany rząd nie toleruje „kanibalizmu”, czyli tego, co w demokracji zwiemy „uczciwą konkurencją”. Chociaż nie, ta konkurencja od początku była mocno nieuczciwa. No ale cóż - widocznie wszystko przez ten klimat. Cieszę się, że jednak jesteście przeciwko świadomemu lub nie uwalaniu kolei w Polsce pod rządami PO. A ja mam teraz niezły dylemat - czy pozostać jednak przy kolei, czy jednak dać już z tym należyty spokój i ubijać PIC(z)-e. Chociaż to i tak nic nie da - popatrzcie na taką „Kingę” i jej „rentowność”. Ale jeździ. Bo dotacje.

A tak z innej beczki - w tą sobotę, gdy jeszcze nic nie wiedziałem, wybrałem się w podróż z mojego ukochanego miasta na Podbeskidziu (albo i Śląsku Cieszyńskim - jak kto woli) na zasłużone wakacje do Zakopanego resztką IR, czyli słynnym już „Giewontem”. I co? Zapłaciłem 15 zł z groszami; frekwencja około 90-95%. I co? NIERENTOWNY! Tak naprawdę to wszystkiemu po części winne PLK ze swoimi cenami za dostęp. Nie zdziwię się, jak po 1 września nieco zmaleją... A co najlepsze? PKS-iarz robi tą drogę w równiutkie 3h, jeździ 7 dni w tygodniu. IR robi to w 4h 5 min., kursuje tylko w weekendy. A mimo wszystko te 30 osób wsiadło. Wracałem w tygodniu, tymże PKS-em już, bo IRB miał słabe skomunikowania. Owszem, 3h wykręcił (+ 20 min spóźnienia), ale zapłaciłem 27zł (jakaż śmieszna ulga - 10%), autobus był starszy niż ten EN57, którym jechałem w drugą stronę; a zapełnienie nie wyniosło nawet 50%. Więc co? Ludzie nie chcą korzystać z kolei w Polsce?! Nie! Ludzie nie mogą korzystać z kolei w Polsce!
2015-07-31 08:43:13 Autor: Normalka
---.cdma.centertel.pl
@Goral:
A co za różnica kto podjął taką decyzję. Państwo zawsze będzie lobbować którąś ze spółek, to normalne zjawisko zachodzące w środowisku przedsiębiorstw znacjonalizowanych. Jedynym wyjściem byłaby całkowita prywatyzacja PR. Problem w tym, że wtedy źródełko publicznej kasy zostałoby odcięte i trzeba byłoby wziąć się solidnie do roboty, żeby nie wypaść z rynku.
2015-07-31 09:41:04 Autor: mg
---.static.ip.netia.com.pl
Najbardziej szkoda Hajnówki.
Frekwencję miały te szynobusy, ale nie taką, żeby zapewnić finansowanie.
2015-07-31 10:51:32 Autor: tg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To prawda. Na skróceniu Białowieży do Siedlec ucierpią pasażerowie z południowego Podlasia, dla których była to ważna droga komunikacji ze stolicą. Frekwencja była zazwyczaj wysoka. Teraz KM-ki z Warszawy do Siedlec będą jeszcze bardziej zapchane, a pasażerów czeka bieganie po siedleckich peronach i kombinowanie z biletem różnych spółek. Mam nadzieję, że korekta rozkładu coś zmieni, bo skomunikowanie z -1 minutą na przesiadkę nie brzmi kusząco :D
2015-07-31 11:29:21 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
Ile pracowników w związku z tym zwolni spółka?
A jeśli żadnego, to skąd weźmie pieniądze na ich wypłaty?
2015-07-31 12:04:55 Autor: Podróżnik 99
---.dynamic.gprs.plus.pl
Te skrócenie IR Białowieża do Siedlec to jakaś totalna porażka ze strony PR. Pociąg na wysokości Siemiatycz miał już frekwencje 100%. Skrócenie go do Siedlec to tylko cios w plecy dla PR. Dochodzi jeszcze fakt, iż Siedlce są rozkopane, a ludzie muszą kupić dalszy bilet w kasie gdyż w Kolejach Mazowieckich przy zakupie u konduktora trzeba jeszcze dopłacić. Miejmy nadzieje, że Województwo Podlaskie będzie tak dobre i opłaci ten pociąg na trasie Siedlce - Warszawa.
2015-07-31 12:32:22 Autor: srtg@o2.pl
---.free.aero2.net.pl
wymiotować się chce...
Mam nadzieję, że wybory zmiotą tym razem doszczętnie tych gnojów, a nowe władze zrobią porządek wreszcie z tubami propagandowymi gnojów - bo 10 lat temu niestety odpuścili i mamy zgniliznę.
Pozdro!
2015-07-31 13:01:29 Autor: gosc
---.nowogard.vectranet.pl
fixall - gdy chce się przesiąść na ten pociąg z pociągu REGIO to tak, jest różnica. Pomijając już skomunikowania.
2015-07-31 14:07:22 Autor: pasażerSKMWA
---.static.chello.pl
Przecież bez segmentu komercyjnego dalekobieżnego nigdy nie będą rentowni...
Wedle doniesień pociągi pospieszne do 2008 roku stanowiły 40% przychodów spółki. A najlepszy tabor (ED74) zabrano jednym podpisem...
2015-07-31 14:37:45 Autor: tg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Podróżnik 99

z biletami nie ma takiego wielkiego problemu, wystarczy poprosić konduktora w PR żeby na bilecie napisał, że się jedzie dalej, a konduktor z KM wypisze tylko dopłatę. Niecały rok temu Województwo Podlaskie wykazywało "użyteczność społeczną" pociągu, argumentując dopłacanie do niego. I co, nagle użyteczność się skończyła?
2015-07-31 17:07:14 Autor: akapek
---.adsl.inetia.pl
Dzienkuje pan kapitan panstwo (y)
2015-07-31 17:35:34 Autor: gfk
---.dynamic.mm.pl
Spokojnie. Jak PiS dojdzie do wladzy to wciagna PR do grupy PKP i oddadza im pospiechy. Zreszta model sprzed 2008 r. byl dobry i bede popieral ich w tej kwestii. IC niech sie skupi na Pendolino i Expresach. Moze jeszcze byc tak, ze Darty i Flirty przejda do nowej/stsrej spolki PKP PR
2015-07-31 20:06:22 Autor: Zenon Z.
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Teraz nie mam wątpliwością że Przewozy Regionalne są największą padliną na naszych torach! Właśnie widzimy jak służycie w swojej misji nam pasażerom. Moim zdaniem trzeba tę firmę dla dobra wszystkich zlikwidować! Nowy tabor? Jaki WY możecie mieć nowy tabor patrząc na waszą politykę? Waszą opoką są stare kible i tak pozostanie do zasranego waszego końca. Właśnie pozbyliście się kolejnego pasażera! Dziękuję!
2015-07-31 20:40:31 Autor: Radom najważniejszy
---.146.68.92.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A ch....że inne miejscowości stracą, ważne żeby Radom miał jak najwięcej pociąguw ,dawać wszystko co się da do nas. I j.... metropolie kraków warszawa Radom jest najważniejszy.
k65,kryniczanin wielkie dzięki ,że wykonujecie za nas czarną robotę, tak dalej

Walczcie dalej o pociągi dla nas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2015-07-31 22:15:25 Autor: wojtek68
---.beskidmedia.pl
Zanim powstał IR Szyndzielnia, to jeżdził w tej relacji codzienny 4-5 wagonowy pośpiech. Po przejęciu pospiesznych przez IC przestał jeździć, na to miejsce wskoczył weekendowo IR na kiblu. Teraz nie będzie nic. To jest właśnie obraz polskiej kolei.
2015-07-31 22:16:42 Autor: Stefan banderą
---.uwm.edu.pl
W takim Olsztynie co chwila Souter podjeżdża pelnymi autobusami pod Allenstein Hbf, a pociągi TLK i regio puste latają dla dotacji.
2015-07-31 22:19:56 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Co chwila to raczej nie bardzo, bo na P11 są raptem 4 pary połączeń/dobę... ;)
2015-08-01 07:24:04 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Goral
Przez 2 h widziałem 3 czerwone autobusy PB, z których na ulicę (a raczej plac budowy trombaja) wysiadaly pasażer y. TLK ze Szczecina do Białegostoku in z Białegostoku do Gdyni in Warszawy z marną frekwencją. Regio też.
2015-08-01 09:55:03 Autor: czytacz internetowy
---.adsl.inetia.pl
Dariusz Liszewski - członek zarządu Przewozów Regionalnych – dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych:

Oto gdzie do tej pory pan wiceprezes zarządzał:
- Pol Miedź Trans (Grupa kapitałowa KGHM S.A.)
- Urząd Transportu Kolejowego,
- PCC KOLCHEM,
- POYRY INFRA,
- PKP Cargo,
- PKP Sektor Kolejowych Przewozów Towarowych,
- obecnie - Przewozy Regionalne sp. z o.o.

Należy się spodziewać, że list firm w których pan Liszewski będzie zarządzał w przyszłości będzie jeszcze bardzo dłuuuuuuga...........
2015-08-01 10:34:16 Autor: Kawwa
---.59.67.38
Ale to nie miało być tak, że rezygnują z komercyjnych połączeń na rzecz ulepszenia i zwiększenia transportu w regionach?
2015-08-01 12:15:47 Autor: gość
---.11.191.251
Dobrze, chcą jeździć koleją, niech płacą wszystkie koszty, a nie że trzeba dokładać do tych ich podróży!!! A ilu tam pracowników, to aż głowa puchnie!!
2015-08-01 17:46:29 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
@ Kawwa

Oczywiście - bo praca przewozowa w regionach w kolejnych latach będzie maleć :-)
Oczywiście nie w takim stopniu jak to miało być bez FK, ale jednak.
2015-08-02 10:11:04 Autor: zyga2
---.olsztyn.vectranet.pl
Tydzien temu IR Drwęca Olsztyn-Poznań, 2X EN57 zapełniony w 100%.

Co dostaniemy w zamian?
2015-08-02 19:27:35 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ zyga2

Nic nie dostaniecie. Macie zacisnąć zęby i - ma się rozumieć z adekwatnym pocałowaniem łaskawej pańskiej ręki - jechać z PI.DAMI.
2015-08-03 11:49:09 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-07-31 20:40:31 Autor: Radom najważniejszy
---.146.68.92.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl


Cytat : „A ch....że inne miejscowości stracą, ważne żeby Radom miał jak najwięcej pociąguw ,dawać
wszystko co się da do nas. I j.... metropolie kraków warszawa Radom jest najważniejszy.
k65,kryniczanin wielkie dzięki ,że wykonujecie za nas czarną robotę, tak dalej

Walczcie dalej o pociągi dla nas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”



Piep………nie w bambus. Co to znaczy stracą??? Poza tym nie podszywaj się pod radomianina. Czy w latach 1984- 2009 te duże metropolie traciły??? Wraz nadejściem Moraczewskiego część cwaniactwa warszawskiego i krakowskiego (a nawet słupskiego- vide @pes bredzący namiętnie o Ustroniu wężykującym po sieci osadniczej) sobie ubzdurała chory model funkcjonowania Kolei polegający na tym, że wozi się d…..pę tym łże–elitom po dedykowanej linii transferowej tworzącej „efekt tunelu” na dystansie 40% długości terytorium kraju, wyłączającej z obsługi poprzez IZOLACYJNY przebieg wszystkie duże i średnie miasta, których przecież pomiędzy Katowicami/Krakowem - na południu kraju a Warszawą - w centrum kraju przecież nie brakuje- A TO WSZYSTKO w taryfie pospiesznej D (ekonomicznej, dotowanej, misyjnej) lub na tolerowanym długu w przypadku IR PR-ów. I roszczeniowe Mikolstwo sobie uroiło , że ten patologiczny stan rzeczy oraz włoszczowski sen wariata będzie trwał wiecznie. Cóż- PO-BUDKA (nowy minister sprawiedliwości)- sen się POwoli kończy.

Kolej co do zasady jest instrumentem komunikacji LĄDOWEJ i nie jest – co do zasady - OD PRZESKAKIWANIA miast kalibru 200 tys. leżących w linii prostej PO DRODZE tranzytowej pomiędzy dwiema metropoliami. Takie „sporty” jak jazda 300 km po szczerych polach – to bardzo proszę ALE ZA WŁASNE pieniądze w segmencie KDP. Bardzo proszę nie mam nic przeciwko.

A co do samego produktu IR, to nigdy nie byłem jego przeciwnikiem – oczywiście poza linią CMK z oczywistych względów, czyli przebiegu Z ZAŁOŻENIA wykluczającego potencjalnych odbiorców pośrednich.

Przykładowo w roku 2010 kiedy uruchomiono takt co 2 godzinny IR relacji Wrocław – Przemyśl był to złoty czas przewozów dalekobieżnych zarówno dla TLK jak i dla IR. Z tą różnicą, że w tym przypadku nikt nikogo nie wykluczał, ponieważ przebieg tych IR był tożsamy z siecią osadniczą : WROCŁAW – Oława Brzeg –OPOLE- Strzelce Op. – Gliwice - Zabrze – KATOWICE – Mysłowice – Jaworzno Szczakowa- Trzebinia – KRAKÓW- Bochnia – Brzesko Okocim- TARNÓW- Dębica- RZESZÓW- Łańcut – Przeworsk – Jarosław- PRZEMYŚL. Stan techniczny magistrali E-30 wcale nie był cudowny, a jakoś dziwnie mikolstwow tym przypadku nie chrzaniło że czas jest nieatrakcyjny względem A4.

Jak natomiast wyglądał na tym tle segment IR w przypadku relacji Kraków – Warszawa.???
Ano następująco KRAKÓW – Miechów – Gosiewo WOW!, ale metropolia – (nie było jeszcze nawet oPOczna)- WARSZAWA . I jak to się niby ma do IR relacji Wrocław – Przemyśl i rzeszy ośrodków osadniczych, które były odbiorcą, a przez to beneficjentem rozwoju siatki IR????

Ano –nijak- pominięte Kielce , pominięte Skarżysko( i całe tzw. Trójmiasto Św.) , pominięty Radom wszystko NA RZECZ jakiś szczerych pól pod wioską Włoszczowa, bo nawet peronu w chaszczach pod oPOcznem – jako stacja dla Radomia i Nowe Koluszki dla Uci jeszcze nie było.

I czego tu bronić???

Ewidentnej patologii ????????


Ale jak widać dla niektórych trudno jest uchwycić TĘ PODSTAWOWĄ RÓŻNICĘ w obu przypadkach i dlaczego IR Wrocław – Przemyśl czy też IR Prosna Wrocław - Ostrów Wlkp. - Kalisz- Łódź- Warszawa, IR Poznań- Konin- Kutno- Warszawa miały moje poparcie, a IR po CMK nie.
2015-08-03 18:07:33 Autor: Jerzyk
---.tonetic.pl
Jechałem ostatnio Mamrami z Olsztyna do Wrocławia .Pociąg porządnie zapełniony ,szybko 7 godzin,tanio.Co zostanie Kormoran ponad 10 h i więcej nic ?Była jeszcze Drwęca do Poznania?Pozostanie koszmar, bo nic nie mogę znależć na wrzesień w rozkładzie.
2015-08-05 09:22:38 Autor: tadeusz1
---.play-internet.pl
Dla mnie ta decyzja jest zrozumiała Przewozy Regionalne jak sama nazwa wskazuje są stworzone do obsługi połączeń regionalnych, a nie dalekobieżnych. Przecież oczywiste jest, że PR nie będą dokładały do takich połączeń. Mija się to z celem.
2015-08-05 10:47:41 Autor: elwis
---.play-internet.pl
Mnie taka decyzja nie dziwi. PR powinny skupić się na połączeniach lokalnych. Bo jak tu rywalizować z TLK, które są dotowane przez samorządy?
2015-08-06 21:10:27 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Czy likwidacja IR przełoży się na stworzenie dalekobieżnych , międzywojewódzkich osobówek ?
2015-08-08 17:44:05 Autor: zbyszek
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czy w zamian za zlikwidowane pociągi IR wejdą połączenia Tlk w jakichś rozsądnych cenach albo chociaż łączone relacje osobowe, czy po prostu jak to w Polsce bywa, czarna dziura i róbta co chceta.
To draństwo. Często korzystałem na trasie Poznań Olsztyn.
2015-08-09 09:10:29 Autor: gonzalez
---.adsl.inetia.pl
Słuszny wybór ze strony PR. Nie było sensu konkurować z dotowanym TLK, lepiej robic to w czym jest sie najlepszym, czyli obsługiwac trasy regionalne :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS