Projekt Szczecińskiej Kolej Metropolitalnej (SKM) zakłada utworzenie konkurencyjnego względem innych gałęzi transportu kolejowego połączenia pomiędzy Szczecinem a Goleniowem, Stargardem Szczecińskim, Gryfinem oraz docelowo Policami..
Koncepcja SKM zakłada wydłużenie obecnej siatki połączeń o kilkukilometrowy odcinek pomiędzy stacją Szczecin Główny a Szczecin Niebuszewo (linia kolejowa 406) wraz z uruchomienie na nim kilku przystanków, a docelowo dalsze wydłużenie tej trasy do Polic
12 grudnia 2012 r. w szczecińskim hotelu Panorama odbyła się konferencja naukowo-techniczna zorganizowana przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Szczecinie pt. „Rozwój infrastruktury kolejowej w Województwie Zachodniopomorskim”. Celem spotkania była ocena stanu techniczno-eksploatacyjnego infrastruktury kolejowej, a także ocena możliwości jej rozwoju i wykorzystania w ruchu pasażerskim i towarowym.
Konferencja podzielona została na dwie sesje tematyczne – pierwsza dotyczyła stanu obecnego i perspektyw rozwoju infrastruktury kolejowej w województwie zachodniopomorskim, druga związana była z rolą kolei w obsłudze transportu publicznego metropolii polskich.
W trakcie konferencji eksperci SITK RP Oddział Szczecin (Józef Jastrzębski, wiceprezes oddziału SITK RP, Maciej Sochanowski z Pracowni Projektowej Maciej Sochanowski oraz Krystian Pietrzak, pracownik naukowy Akademii Morskiej w Szczecinie) przedstawili autorską koncepcję Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
To tylko fragment artykułu. Cały artykuł w najnowszym wydaniu miesięcznika "Rynek Kolejowy" nr 03/2013. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik.