Pierwszego dnia kursowania EIC Premium, z nowych pociągów skorzystało ponad 6 tysięcy pasażerów – podały PKP SA w komunikacie. Według stanu na poniedziałkowy poranek, PKP Intercity sprzedały ok. 61 tys. biletów na Pendolino.
– Pasażerowie docenili atrakcyjne czasy przejazdu i wysoki komfort w pociągu. Mimo poniedziałkowych korków na drogach i mgieł na lotniskach, pociągi EIP jeżdżą zgodnie z rozkładem. Wielu podróżnych było wczoraj zaskoczonych, że ze stolicy nad morze można dotrzeć już w niecałe trzy godziny. Bezkonkurencyjna jest podróż do Wrocławia, która trwa niewiele ponad 3,5 godziny. Do Krakowa i do Katowic natomiast po raz pierwszy w historii rejsowe pociągi pojechały 200 km/h. Pociągi Pendolino pokonały dotychczas ponad 10 tysięcy kilometrów – czytamy w komunikacie.
W dalszym ciągu władze PKP nie podały dokładnych, szczegółowych danych frekwencji w 1 pociągu, z rozbiciem na połączenia. Łączna liczba biletów jest niemiarodajna, tak samo jak niemiarodajne są wczorajsze dane o średniej frekwencji w 1 pociągu; wczoraj po południu PKP SA podawały średnie EIP wynoszące 55%. W naszej redakcyjnej analizie dowiedliśmy jednak, że PKP popełniają błąd w liczeniu: zakładają bowiem tylko jednokrotne wykorzystanie 1 miejsca w 1 pociągu, a przecież w relacji np. Kraków – Gdynia to samo miejsce może być wykorzystane więcej niż 1 raz. Wczoraj kursowały zarówno pociągi z prawie stuprocentową frekwencją (popołudniowe połączenie Kraków – Gdynia na odcinku do Warszawy), jak i z frekwencją rzędu niewiele ponad 20%. Dlatego bardzo liczymy – co sygnalizowaliśmy wczoraj w komentarzu – że PKP podadzą dokładne dane z rozbiciem na odcinki.
Pociągi Express InterCity Premium kursują między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Na trasie Warszawa – Katowice składy zatrzymują się także we Włoszczowie oraz Sosnowcu. Jadąc ze stolicy do Wrocławia – w Częstochowie i Opolu. A w drodze z Warszawy do Gdyni – w Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku i Sopocie.
Czasy przejazdu są następujące:
• Warszawa – Gdańsk 2 godz. 58 min;
• Warszawa – Wrocław 3 godz. 42 min;
• Warszawa – Kraków 2 godz. 28 min;
• Warszawa – Katowice 2 godz. 34 min.
Ceny biletów na składy Express InterCity Premium zaczynają się od 49 zł, a po ich wyczerpaniu można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępniane są bilety z 30% rabatem, a następnie z 20% i 10% zniżką.