Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu poinformowało, że w okresie od lipca 2011 do maja 2012 r. będzie posiadało do odsprzedaży około 40 dwuwagonowych pociągów tramwajowych (wagon sterujący plus doczepa czynna) typu 105 Na.
Wagony te w latach 2000 – 2001 przechodziły modernizację bądź naprawę główną i są wyposażone w przetwornice statyczne oraz napędy drzwi typu IGE. Poznań chce sprzedać tramwaje w ciągu najbliższego roku - do MPK zaczęły już docierać zamówione tramwaje Moderus Beta (w sumie będzie ich 7) i Solaris Tramino (zamówienie obejmuje 45 sztuk).
Wiadomość o planowanej sprzedaży wagonów jest o tyle zaskakująca, że przed dwoma tygodniami prezes MPK Wojciech Tulibacki obiecywał, że wszystkie starsze tramwaje będą, mimo przyjazdu Tramino i Moderusów, będą trzymane na stanie do czasu Mistrzostw Europy jako rezerwa na czas turnieju. - Zbycie tych 40 pociągów dwuwagonowych nie zmienia sytuacji, bo i tak pozostanie nam trochę starego, wysokopodłogowego taboru, choć oczywiście wolelibyśmy mieć w swojej flocie tylko i wyłącznie nowoczesne niskopodłogowe tramwaje - poinformowała "Rynek Kolejowy" Iwona Gajdzińska - rzecznik prasowy MPK Poznań.