Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Komfortowy ezt dla podkarpackiego? Będzie takich jeszcze 19

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Niedawno "Rynek Kolejowy" informował, że elektryczny zespół dla województwa podkarpackiego będzie oferował pasażerom wysoki komfort. Taką samą specyfikację będą miały pojazdy dla Południowej Grupy Zakupowej. Przetarg na wybór dostawcy już wkrótce.

Jak już informowaliśmy, w nowym składzie dla województwa podkarpackiego fotele mają być ergonomiczne, o grubości siedziska równej 15 centymetrów, z zagłówkiem (profilowanym otaczającym głowę z boku) wykończonym obiciem skórzanym. Podłokietniki od strony zewnętrznej oraz pomiędzy siedzeniami też będą wykończone skórą naturalną, w kolorze zagłówka.

Każda para foteli musi być wyposażona w 1 bezpieczne gniazdo (bezklapkowe) 230V do podłączenia np. notebooka lub zasilacza telefonu komórkowego. W siedzeniu przed każdym pasażerem będzie składany stolik i siatka na gazety. W pociągu znajdzie się jedna toaleta (w środkowym członie) z elektryczną suszarką do rąk i kranem z fotokomórką. W takim pojeździe nie może również zabraknąć bezprzewodowego dostępu do internetu przez wi–fi dla pasażerów. Więcej o specyfikacji można przeczytaj tutaj.

Polski bus już to ma

Skąd pomysł na zamówienie tak luksusowego pojazdu? – Te „luksusy” – jak Pan to nazywa – to powinien być standard, który już jest dostępny np. w autobusach „Polski Bus”. Dostęp do internetu, gniazdko przy fotelach podróżnych, klimatyzacja – to konieczne dziś wyposażenie pojazdów szynowych, jeśli mają one skutecznie konkurować o klientów z przewoźnikami drogowymi - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Wiesław Bek,
rzecznik prasowy marszałka województwa podkarpackiego.

W specyfikacji zamówienia zastanawiające jest wielokrotne użycie np. formy "w każdy ezt", która sugeruje wykorzystanie elementów lub całego SIWZ z innego zamówienia. Takiego jednak na polskim rynku dotąd nie było. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", na Podkarpaciu korzystano ze specyfikacji opracowywanego zamówienia na tabor dla Południowej Grupy Zakupowej.

Na południe będzie jeszcze 19 wygodnych pociągów

Nabyte w ramach projektu pojazdy zostaną udostępnione przewoźnikom przez województwa na podstawie zawartych umów dzierżawy. W dokumentacji w przetargu na studium wykonalności trasy po których będą kursowały nowe pociągu to:

  •     Tarnów – Kraków – Katowice – Rybnik,
  •     Kraków – Tarnów – Rzeszów,
  •     Kraków – Kielce – Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski,
  •     Częstochowa – Kielce – Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski,
  •     Katowice – Sędziszów – Kielce – Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski

Projekt finansowany jest w części z Funduszu Kolejowego i środków Unii Europejskiej  w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013, Priorytet VII „Transport przyjazny środowisku”, Działanie 7.1 „Rozwój transportu kolejowego”. Przetarg na dostawy ma zostać ogłoszony już wkrótce.


Czytaj też:

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Tabor i technika

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Michał Grobeny 03 maja 2021

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Tabor i technika

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Jakub Madrjas 12 września 2019

Podkarpacie kupuje 10 zespołów trakcyjnych. Są zmiany w przetargu

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Jakub Madrjas 18 czerwca 2018

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Tabor i technika

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2018

Zobacz również:

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Tabor i technika

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Michał Grobeny 03 maja 2021

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Tabor i technika

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Jakub Madrjas 12 września 2019

Podkarpacie kupuje 10 zespołów trakcyjnych. Są zmiany w przetargu

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Jakub Madrjas 18 czerwca 2018

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Tabor i technika

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5