szukaj
Śledź nas:

"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]

| inf. pras. 22.08.2018 79

"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
fot. PKP PLK
"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]
Półmetek budowy przejścia podziemnego na stacji Kwidzyn, kolejny etap prac przy peronach w Ryjewie, Sztumie, Brachlewie, Sztumskiej Wsi i Gościszewie oraz wprowadzenie na roboty maszyny SVV 100 do wzmacniania podłoża - tak PKP Polskie Linie Kolejowe relacjonują rewitalizację linii 207 Gardeja – Malbork. 
Na stacji w Kwidzynie budowane są perony. Na półmetku jest przebudowa przejścia podziemnego. Będzie to bezpieczne i wygodne połączenie dworca z peronami. Trwa także budowa schodów i szybu windowego. Na stacji w dotarciu na perony pomogą trzy windy. Remontowane są wiaty peronowe. Później zamontowane będą ławki, tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Wymieniane są tory, rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Pięć miejscowości z komfortowymi peronami.

W miejscowościach Ryjewo, Sztum, Brachlewo, Sztumska Wieś i Gościszewo zaczęły się prace związane z budową wyższych peronów, a dzięki temu pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów. Wykonawca prowadzi prace ziemne i następnie będzie ustawiał ścianki peronowe. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty, gabloty informacyjne i ławki. Wykonane będą dojścia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się i ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Przy stacjach i przystankach będą stojaki rowerowe.

Kombajn na torach

Na odcinku od Kwidzyna do Malborka wykonawca wykorzystuje specjalne maszyny. Pracuje m.in. kombajn torowy SVV 100. Maszyna o długości 50 metrów unosi tor i rozkłada pod nim specjalną włókninę separacyjną wzmacniającą podłoże. Zastosowanie maszyn zapewnia dobre tempo prac. Dotychczas na linii wymieniono już podkłady i szyny na ok. 30 kilometrach.

Dobre połączenia w regionie

W ramach inwestycji wyremontowanych będzie łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h, co zapewni wygodne podróże w regionie. Sprawne prowadzenie ruchu pociągów będzie możliwe po przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mostów i 13 wiaduktów. Rewitalizacja linii przewiduje także przebudowę 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Kierowców dodatkowo ostrzegać będą czerwone światła sygnalizacji oraz rogatki.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie dla tego projektu z budżetu środków europejskich wynosi 85%. Wartość inwestycji to 212 mln zł. Prace zakończą się w IV kw. 2019 roku - informuje PLK.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS