Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

"Kombajn" torowy na linii Gardeja – Malbork [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Półmetek budowy przejścia podziemnego na stacji Kwidzyn, kolejny etap prac przy peronach w Ryjewie, Sztumie, Brachlewie, Sztumskiej Wsi i Gościszewie oraz wprowadzenie na roboty maszyny SVV 100 do wzmacniania podłoża - tak PKP Polskie Linie Kolejowe relacjonują rewitalizację linii 207 Gardeja – Malbork. 

Na stacji w Kwidzynie budowane są perony. Na półmetku jest przebudowa przejścia podziemnego. Będzie to bezpieczne i wygodne połączenie dworca z peronami. Trwa także budowa schodów i szybu windowego. Na stacji w dotarciu na perony pomogą trzy windy. Remontowane są wiaty peronowe. Później zamontowane będą ławki, tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Wymieniane są tory, rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Pięć miejscowości z komfortowymi peronami.

W miejscowościach Ryjewo, Sztum, Brachlewo, Sztumska Wieś i Gościszewo zaczęły się prace związane z budową wyższych peronów, a dzięki temu pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów. Wykonawca prowadzi prace ziemne i następnie będzie ustawiał ścianki peronowe. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty, gabloty informacyjne i ławki. Wykonane będą dojścia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się i ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Przy stacjach i przystankach będą stojaki rowerowe.

Kombajn na torach

Na odcinku od Kwidzyna do Malborka wykonawca wykorzystuje specjalne maszyny. Pracuje m.in. kombajn torowy SVV 100. Maszyna o długości 50 metrów unosi tor i rozkłada pod nim specjalną włókninę separacyjną wzmacniającą podłoże. Zastosowanie maszyn zapewnia dobre tempo prac. Dotychczas na linii wymieniono już podkłady i szyny na ok. 30 kilometrach.

Dobre połączenia w regionie

W ramach inwestycji wyremontowanych będzie łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Pociągi przyśpieszą do 120 km/h, co zapewni wygodne podróże w regionie. Sprawne prowadzenie ruchu pociągów będzie możliwe po przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mostów i 13 wiaduktów. Rewitalizacja linii przewiduje także przebudowę 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Kierowców dodatkowo ostrzegać będą czerwone światła sygnalizacji oraz rogatki.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie dla tego projektu z budżetu środków europejskich wynosi 85%. Wartość inwestycji to 212 mln zł. Prace zakończą się w IV kw. 2019 roku - informuje PLK.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK stawiają na PUN-y

Infrastruktura

PKP PLK stawiają na PUN-y

inf. pras. PKP PLK 30 kwietnia 2025

PKP PLK: Kujawsko-pomorskie „na dobrych torach”

Infrastruktura

PKP PLK: Kujawsko-pomorskie „na dobrych torach”

Roman Czubiński 12 stycznia 2025

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

ÖBB gotowe do eksploatacji nowych pojazdów sieciowych Plasser CatenaryCrafter

Tabor i technika

Nowa podbijarka w ZUE

Tabor i technika

Nowa podbijarka w ZUE

inf. pras. Grupa ZUE 12 lutego 2024

Zobacz również:

PKP PLK stawiają na PUN-y

Infrastruktura

PKP PLK stawiają na PUN-y

inf. pras. PKP PLK 30 kwietnia 2025

PKP PLK: Kujawsko-pomorskie „na dobrych torach”

Infrastruktura

PKP PLK: Kujawsko-pomorskie „na dobrych torach”

Roman Czubiński 12 stycznia 2025

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

ÖBB gotowe do eksploatacji nowych pojazdów sieciowych Plasser CatenaryCrafter

Tabor i technika

Nowa podbijarka w ZUE

Tabor i technika

Nowa podbijarka w ZUE

inf. pras. Grupa ZUE 12 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij