fot. Kasper FiszerIstniejący dworzec kolejowy w Koluszkach przy peronie 2
Na stacji w Koluszkach nastąpić mają duże zmiany. Istniejący budynek dworcowy przeznaczny jest do rozbiórki, a nowy stanie w innym miejscu niż obecny. Obsługa pasażerów zostanie przeniesiona do gmachu obok wyjścia z tunelu pozwalającego dostać się na perony oraz przejść na drugą stronę miasta, które przedzielone jest układem linii kolejowych.
Polskie Koleje Państwowe planują znaczące zmiany w układzie stacji Koluszki. Z podłódzkiego węzła przesiadkowego zniknie bowiem istniejący duży budynek dworcowy. Nowy obiekt zostanie zlokalizowany w innym miejscu. Będzie więc można do niego dojść od strony miasta, nie wchodząc na żaden z peronów.
W przyszłym roku rozpoczną się prace projektowe
– PKP SA planuje wyburzenie istniejącego dworca i budowę nowego obiektu, który zostanie zlokalizowany przy przejściu tunelowym – potwierdza Aleksandra Grzelak z Wydziału Prasowego Polskich Kolei Państwowych. Na razie nie są znane szacunkowe koszty inwestycji. Kolej nie wskazuje też, jak miałby wyglądać nowy dworzec. Spółka nie odpowiedziała także wprost na pytanie o powody decyzji dotyczącej likwidacji istniejącego budynku.
– Szczegółowy zakres robót będzie można określić po zakończeniu prac projektowych, a koszt ich realizacji – już po wyborze wykonawcy. Obecnie trwa przetarg na wykonanie studium wykonalności dla tego zadania. Rozpoczęcie prac projektowych zaplanowano na przyszły rok – poinformowała nas jedynie przedstawicielka zarządcy nieruchomości.
W Koluszkach powstanie wiata nad wszystkimi peronami?
Pewne informacje o planowanym zakresie prac przedstawił natomiast Urząd Miejski w Koluszkach. – PKP zwróciło się do gminy Koluszki z prośbą o doprecyzowanie wspólnych planów inwestycyjnych związanych z budową nowego dworca kolejowego. (...) Wiemy już, że jedną z przedłożonych propozycji jest to, by wszystkie perony na naszym dworcu objąć jednolitym zadaszeniem – tak, jak ma to miejsce na stacji Łódź Widzew – czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie internetowej UM Koluszki. Nowy dworzec ma według niego przyczynić się do poprawy standardu obsługi, osiągnięte mają zostać także współczesne wymogi techniczne stawiane tego typu obietom.
Istniejący dworzec Koluszki został wybudowany w roku 1968. To dość duży budynek o niewielkich walorach architektonicznych. Obecnie bardzo duża część jego powierzchni nie jest wykorzystywana. Jedynym dostępnym dla podróżnych punktem handlowym jest kasa biletowa, nie działa funkcjonujący do niedawna bar. Nieczynny jest także przylegający do budynku kiosk.
Perony przebudowano już przed dekadą
Inwestycja dworcowa uzupełniłaby roboty wykonane na stacji w ramach modernizacji linii Łódź – Warszawa w latach 2006–2008. Przejście nadziemne zostało wówczas zastąpione tunelem, przy wyjściu z którego powstać ma nowy budynek. Odremontowano też perony. Prace skupiały się jednak przede wszystkim na układzie torowym i na budowie lokalnego centrum sterowania (LCS).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.