NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kolejnych podróżnych przyciągną zintegrowane bilety i wagony Combi?

| Kasper Fiszer 25.01.2019 97

Kolejnych podróżnych przyciągną zintegrowane bilety i wagony Combi?
Pociąg PKP Intercity w Koluszkachfot. Kasper Fiszer
Co sprawiło, że w ostatnim okresie kolej wybrało nieco więcej pasażerów i jak utrzymać trend wzrostowy? Odpowiedzią na to pytanie ma być rozwój oferty wspólnego biletu i poprawa sytuacji taborowej PKP Intercity. Dyskusja o działaniach propasażerskich odbyła się podczas Kongresu Rozwoju Kolei w Warszawie.
– W tym roku zaprezentowany zostanie pierwszy wagon Combi – zapowiedział podczas Kongresu Rozwoju Kolei Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Wagony tego typu mają być kolejnym z elementów przyciągających na kolej nowych pasażerów. – Taki wagon znajdzie się wkrótce w każdym naszym składzie wagonowym kategorii ekonomicznej. Część pasażerów podróżuje z dziećmi, część porusza się na wózkach a jeszcze inni przemieszczają się z rowerem. Wagony Combi to odpowiedź na wszystkie te potrzeby – stwierdził prelegent.

Do podróży pociągiem zachęcają tańsze bilety i... dzieci

Przypomnijmy, że w takim wagonie znaleźć miałyby się m.in. miejsca dla osób niepełnosprawnych, część gastronomiczna z automatami do sprzedaży gorących i zimnych napojów oraz przedziały dla rodzin z dziećmi. – To ważne, bo wielu dorosłych pasażerów podróżuje pociągami razem z dziećmi – ocenił prezes przewoźnika. Dodał, że innym przedsięwzięciem, w wyniku którego liczba podróżujących ma wzrosnąć, jest wdrożenie oferty wspólnego biletu.

– W niedługim czasie bilet pojawi się na kolejnych obszarach – zapowiedział, dodając, że już teraz oferta obejmuje ok. 80 proc. terytorium kraju, jeśli wziąć pod uwagę połączenia regionalne. Podstawowym zyskiem z rozwoju wspólnego biletu dla podróżnego ma być ograniczenie kosztów przejazdu. – Pasażerowie korzystający w czasie podróży z usług kilku przewoźników mogą zaoszczędzić konkretne pieniądze – przekonywał Marek Chraniuk.

Pasażer wymaga dostępności, pewności i punktualności, a dopiero potem niskiej ceny

Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, zauważył natomiast, że dzięki ofercie podróżny otrzymuje informację o podróży „ze stacji A do stacji B” bez znaczenia, kto jest na danym odcinku przewoźnikiem. – Jest to też udogodnienie dla spółek kolejowych. Praca w kasie jest prostsza, a kasjer może w efekcie odprawić więcej podróżnych w tym samym czasie – uzupełnił.

O tym, że istotnym aspektem jest nie tylko spadek opłat, mówił również Krzysztof Mamiński, prezes Polskich Kolei Państwowych. – Zaryzykowałbym stwierdzenie, że wymogi pasażerów to pewność, dostępność, punktualność, a dopiero na czwartym miejscu cena – wyliczał. Dodał, że to klienci wyznaczają grupie PKP kolejne etapy rozwoju. – A my musimy im podołać. To, że od co najmniej trzech lat słuchamy pasażera i klienta towarowego, sprawia, że tworzymy ofertę o charakterze proklienckim – ocenił.

Uzgodnienia taryfowe i rozliczeniowe podstawą do dalszej współpracy

Jednym z postulatów wypływających od pasażerów jest prostota zakupu biletu. Ma ją zapewnić Portal Pasażera – aplikacja PKP Polskich Linii Kolejowych. – To ta sama aplikacja, w której możliwe jest sprawdzenie rozkładu jazdy czy zmian w rozkładzie. Można zobaczyć również na mapie, jak kursują pociągi. Stworzyliśmy ją własnymi siłami. Pracują nad nią osoby, które na co dzień korzystają z kolei i z samej aplikacji – mówił Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dodał on, że aplikacja jest cały czas rozwijana.

  – Myślę, że można spokojnie powiedzieć, że dla rządu Prawa i Sprawiedliwości kolej jest bardzo ważna. Świadczą o tym Krajowy Program Kolejowy, program utrzymaniowy, program inwestycji dworcowych i taborowych, a w następnej kolejności Kolej+ i CPK z silnym komponentem kolejowym  – stwierdził, podsumowując panel, Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. – Każdy przewoźnik prowadzi też swoje działania i ma własne oferty dla pasażerów, a suma tych działań daje właściwy efekt końcowy – powiedział. Dodał także, że fakt uzgodnienia taryfy i systemu rozliczeń pomiędzy różnymi podmiotami honorującymi Wspólny Bilet napawa optymizmem w kontekście dalszej współpracy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5