NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolejny konflikt kolejowych związkowców z Dolnego Śląska z marszałkiem

| Michał Szymajda 01.12.2017 4,5k

Kolejny konflikt kolejowych związkowców z Dolnego Śląska z marszałkiem
Pociąg PolRegio w Bardzie.Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W dwóch województwach kolejarze z Przewozów Regionalnych nie zgadzają się z przekazaniem pracy przewozowej samorządowym spółkom. Po Małopolsce tradycyjnie przyszedł czas na Dolny Śląsk.
Atmosferę podgrzewają dolnośląscy związkowcy, którzy na tydzień przed wejściem nowego rozkładu jazdy, próbują zablokować wjazd na trasę Wrocław – Międzylesie – Lichkov pociągów Kolei Dolnośląskich.

– Jeśli się okaże, że na tej trasie kursować będą Koleje Dolnośląskie, to my już rozpoczęliśmy procedurę sporu, który może zakończyć się strajkiem na terenie Oddziału Dolnośląskiego Przewozów Regionalnych, Nie możemy na to pozwolić. O sprawie poinformowaliśmy już m.in dolnośląskich posłów – mówił na antenie Radiu Wrocław Wiesław Natanek, Przewodniczący Komisji Międzyzakładowej Solidarności. Związkowcy żądają od zarządu Przewozów Regionalnych, by negocjował z marszałkiem pozostanie na torach Kotliny Kłodzkiej.

Atmosfera jest tym gęstsza, że o planach wjazdu Kolei Dolnośląskich na trasę Wrocław – Międzylesie – Lichkov wiadomo od 3 lat, od momentu, gdy KD ubiegały się o unijne środki na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych. Chęć przekazania trasy KD obsługi linii głośno deklarował od kilkunastu miesięcy marszałek województwa. Teraz gotowe nowe pociągi tylko czekają na wjazd na linię.

Kilka dni wcześniej atmosferę studził jednak Wojciech Kurzyjamski, dyrektor dolnośląskiego oddziału PR. – Jesteśmy przygotowani na zmianę rozkładu jazdy, pasażerowie nie powinni odczuć zmian, nie spodziewam się żadnych zawirowań - powiedział uspokajająco Kurzyjamski. Wyjaśniał też, że Przewozy Regionalne dlatego wykonują droższą usługę na Dolnym Śląsku, ponieważ Koleje Dolnośląskie korzystają z taboru, który udostępnia im marszałek.

– To absolutna nieprawda – w odpowiedzi napisał do nas Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich – KD samo startuje w konkursach w celu zdobycia środków unijnych, a wkład własny zapewniamy z własnych dochodów. Nikt nie bronił Przewozom Regionalnym robić tego samego – dodaje.

Przewozy Regionalne nie znikną zupełnie z trasy z Wrocławia do Międzylesia. Cały czas będą tam jeździć wagonowe składy z Poznania, których modernizację wsparł właśnie m.in. marszałek Dolnego Śląska. Marszałek wspomagał także remonty i przeglądy składów PolRegio korzystając z pieniędzy Funduszu Kolejowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5