NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Podwójna rosyjska wygrana na dostawy wagonów dla Laude

| Jakub Madrjas 12.04.2019 4,4k

Podwójna rosyjska wygrana na dostawy wagonów dla Laude
Fot, Daniel Tetkowski, sm42.pl
Spółka Laude Smart Intermodal rozstrzygnęła dwa wszczęte w lutym postępowania na dostawę taboru. Dotyczyły one wagonów-platform na tory o prześwicie 1520 mm oraz nadwozi wymiennych. W obu przypadkach dostawcami będą firmy rosyjskie.
Pierwsze zapytanie ofertowe na dostawę 108 sztuk 40’ fabrycznie nowych wagonów platform szerokotorowych do przewozu kontenerów po magistrali kolejowej 1520 mm. Mają być przeznaczone m.in. na trasy ukraińskie. Szacunkowa wartość zamówienia to aż 4 503 600 euro. 

Wagony mają być czteroosiowe, mieć ładowność min. 72 t, maks. wagę 20 t, długość do 14 620 mm i szerokość do 3 200 mm. Termin realizacji będzie stanowić 30 proc. oceny. 

Drugie zapytanie obejmuje dostawę 200 nowych nadwozi wymiennych (swap body). Jego wartość to 2 690 354 euro. Mają mieć możliwość przenoszenia za pomocą dźwigów, wózków widłowych, suwnic lub nośników kontenerowych, łączyć funkcję środka transportu z rolą mobilnego modułu magazynowego i mieć zwiększoną kubaturę w odniesieniu do standardowej naczepy. Długość zamawianego nadwozia 40’ to 12 192 mm, zabudowa typu firanka; ładowność określono na minimum 35 europalet i minimum 35 ton.

W przewozach intermodalnych stosuje się głównie kontenery. Ich udział w ogólnej liczbie jednostek na koniec 2017 r. wyniósł 97,4%. Naczepy i przyczepy samochodowe stanowiły 1,4% wykorzystywanych jednostek, a wymienne nadwozia samochodowe 0,8%. Jeden z pociągów z tego typu nadwoziami można zobaczyć tutaj.

Laude niedawno rozstrzygnęło przetarg na dostawę 44 specjalistycznych wagonów do przewozu kontenerów typu Sggrs. W marcu Laude ma otworzyć oferty na dostawę 200 sztuk 40’ wagonów platform szerokotorowych do przewozu kontenerów po magistrali kolejowej 1 520 mm a jeszcze w lutym – na dostawę 200 sztuk 40’ wagonów specjalistycznych do przewozu kontenerów typu Sgmmns zgodnych z TSI.

Aktualizacja: Wygrywają firmy z Rosji

W ciągu dwóch miesięcy od ogłoszenia postępowań Laude wybrało zwycięzców. Najpierw, 22 marca, rozstrzygnięto postępowanie na dostawę 200 sztuk 40' wagonów specjalistycznych do przewozu kontenerów typu Sgmmns. Oferty złożyli: United Wagon Company z Rosji, Tatravagonka ze Słowacji i Greenbrier Europe (Astra Rail i Wagony Świdnica). Najkorzystniejsza była oferta rosyjskiego UWC, opiewająca na 11 mln euro z terminem realizacji 48 tygodni.

W tym tygodniu (8 kwietnia) rozstrzygnięto drugie postępowanie, na dostawę 108 sztuk 40’ wagonów platform szerokotorowych do przewozu kontenerów po magistrali kolejowej 1520 mm. Tu było dwóch wykonawców: RM Rail Trading Company z Ruzajewki (miasto w europejskiej Rosji, w Republice Mordowińskiej) oraz Dnieprovagonmash z Ukrainy. Wybrano RM Rail Trading, które zaoferowało cenę brutto: 4 179 600 euro (38 700 za sztukę), tj.18 136 956,24 złotych i termin realizacji: 20 tygodni. 

Czekamy na otwarcie ofert w przetargu Laude na dostawę lokomotyw sześcioosiowych, którego faworytem jest Newag.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45785)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45785)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5