Zarzad Gruppo Ferrovie dello Stato pod kierownictwem Lamberto Cardia przestawił roczne zestawienie za 2010, które po raz pierwszy wykonane zostało według standardu IAS/IFRS (International Accounting Standarts).
Grupa FS zamknęła trzeci rok z rzędu z zyskiem. Tym razem wyniósł on 129 mln euro (rok wcześniej 54 mln, wzrost o 139%). EBIT wyniósł 508 mln euro, więcej o 73 mln niż rok wcześniej.
Odnotowano spadek wypadków okreslanych w międzynarodowej nomeklaturze kolejowej jako typowe z 35. w 2006 r., 27. w 2007 r., 19. w 2008 r., 13. w 2009 r. do 10. w roku 2010. Wzrost udziału w rynku transportowym nastąpił przede wszystkim poprzez wzmocnienie szparty przewozów międzynarodowych, zakup większościowych udziałów w grupie Arriva Niemcy (obecnie Netinera) i grupie Veolia.
Należąca do grupy spółka-córka RFI (Rete Ferrovaria Italiana) poprawiła swój obrót z 9 mln w roku 2009 do 92 mln w euro w 2010 roku. Trenitalia poprawiła wynik netto o 56 mln euro do 73 mln euro. Jeszcze w 2006 roku Trenitalia przyniosła straty w wysokości prawie 2 mld euro.
Warto przypomnieć, że Ferrovie dello Stato jest wymieniana w gronie firm, które mogły złożyć ofertę zakupu PKP Cargo.