Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje Wielkopolskie: Mniej pasażerów, ale kontynuacja rozwoju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
08-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje Wielkopolskie: Mniej pasażerów, ale kontynuacja rozwoju
fot. KW
Wielkopolski przewoźnik samorządowy, mimo straty 37% pasażerów, wyszedł z pandemii COVID-19 i lockdownu obronną ręką. Praca przewozowa oraz frekwencja zmniejszyły się w skali roku w porównywalny sposób. Z myślą o powrocie pasażerów KW inwestują w tabor i bazę do jego obsługi oraz przejmują obsługę kolejnych linii.

W marcu, po wprowadzeniu lockdownu, liczbę uruchamianych przez Koleje Wielkopolskie w ciągu doby pociągów zmniejszyła się o ok. 40%. – Siatka połączeń podlegała kilkukrotnej korekcie. Część pociągów wróciła na swoje trasy. Ze względów bezpieczeństwa na przestrzeni całego roku obowiązywało jednak ograniczenie liczby podróżnych – informuje przewoźnik.

O 37% mniej pasażerów

W efekcie w 2020 r. spółka przewiozła 7,5 mln podróżnych (o 37% mniej, niż w roku 2019). – Biorąc pod uwagę obowiązujące obostrzenia, 7,5 miliona pasażerów przewiezionych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa to dobry wynik – ocenia nasza rozmówczyni. Zapewnienie owego bezpieczeństwa wymagało jednak dużych wydatków i nakładu pracy. KW pokładają jednak nadzieję w niesłabnącym – mimo tak niekorzystnych okoliczności – zainteresowanie transportem kolejowym.

Wyróżnikiem KW na tle innych przewoźników było przez lata uruchamianie pociągów specjalnych i organizowanie wielu innych wydarzeń okolicznościowych. Na skutek pandemii część takich przedsięwzięć musiała zostać odwołana, a inne – przybrać formę inną od wcześniejszej. – W sezonie wakacyjnym postanowiliśmy przygotować nowy cykl – Wakacje z Kolejami Wielkopolskimi. W każdy wakacyjny czwartek zapraszaliśmy do wybranej miejscowości w naszym regionie. Opisaliśmy najciekawsze atrakcje turystyczne w 10 miastach Wielkopolski – podają przykład przedstawiciele KW.

Trwa budowa bazy i powiększanie taboru

Pandemia i wywołany przez nią kryzys nie skłoniły jednak KW do porzucenia planów inwestycyjnych. – We wrześniu uroczyście zakończył się kolejny etap prac budowlanych w zapleczu w Wągrowcu – informuje spółka. Zakończenie budowy jest planowane na styczeń 2022 r. W listopadzie weszły do służby dwa trzyczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne 36WEhd. Przewoźnik skierował je na trasy z Poznania do Gołańczy i Wolsztyna, na których potoki pasażerskie są coraz większe. W grudniu do bazy w Zbąszynku trafiły pierwsze dwa z pięciu zamówionych pięcioczłonowych EZT Elf 2 (48WEb).

Roczny rozkład jazdy 2020/2021 oznaczał dla KW debiut na czterech nowych trasach: z Poznania do Odolanowa, Milicza, Rawicza oraz (w piątki i niedziele) do stacji Łódź Fabryczna. – Ten rok zakończyliśmy jeszcze jednym pozytywnym akcentem. 10 grudnia 2020 roku została podpisana 10-letnia umowa na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów kolejowych w województwie wielkopolskim – mówią nasi rozmówcy. Jak przekonuje przewoźnik, długoterminowy kontrakt umożliwi budowanie atrakcyjnej i stabilnej oferty przewozowej. Wartość umowy to ponad 1,1 mld zł, a wielkość pracy eksploatacyjnej – 73 084 549 pockm.

Elfów 2 będzie zapewne więcej

1 września KW uruchomiły nową stronę internetową. Ma ona być bardziej funkcjonalna, intuicyjna i dostępna od poprzedniej. – Nowości, jakie zostały zastosowane, to m. in. technologia Progressive Web Apps, umożliwiająca dodanie ikony strony na ekran urządzenia mobilnego, kalendarz wydarzeń na stronie głównej czy nowe zakładki: „Turystyka” oraz „Dla partnera” – wyliczają przedstawiciele spółki. Pandemia wymusiła zwiększoną obecność spółki w Internecie, która objęła też intensyfikację działań w mediach społecznościowych (jak zapewnia przedstawicielka KW, zainteresowanie profilami przewoźnika wzrosło kilkakrotnie).

Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę kolejnych 5 zamówionych przez samorząd województwa EZT Elf 2. – Niestety, pandemia spowodowała, że realizacja kontraktu musiała zostać opóźniona. Pierwotnie nowe pociągi miały trafić do użytku w okresie od czerwca do grudnia 2020 r. Według nowych ustaleń będą dostarczane pomiędzy styczniem i kwietniem 2021 roku – czytamy w wiadomości z KW. Zamówienie zostanie prawdopodobnie zwiększone o kolejne dwie jednostki.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5