Jak poinformował niedawno w komunikacie prasowym UMWŚ, 1 października Koleje Śląskie mają przejąć od Przewozów Regionalnych obsługę wszystkich połączeń na trasie Gliwice – Katowice – Zawiercie - Częstochowa. Od grudnia spółka będzie też obsługiwać linię z Gliwic do Bytomia oraz połączenia Szybkiej Kolei Regionalnej Tychy Miasto – Sosnowiec Główny.
Podczas niedawnej konferencji z organizatorami przewozów autobusowych, zorganizowanej przez Śląski Urząd Marszałkowski w ramach cyklu konsultacji społecznych dotyczących nowego kolejowego rozkładu jazdy, Anna Patalong, wiceprezes Kolei Śląskich przedstawiła ambitne plany dotyczące rozkładu jazdy na 2012 rok. Jak podkreśliła, w przyszłym roku pociągi spółki w godzinach szczytu mogą kursować na trasie Gliwice - Częstochowa co 15 minut, na trasie Tychy Miasto - Katowice – Sosnowiec Główny co pół godziny, a na linii Bytom – Gliwice co godzinę.
Obecnie oferta przewozowa pomiędzy Bytomiem a Gliwicami to jedynie 4 pary połączeń kursujących tylko w dni robocze. Odjazdy z Bytomia: 7.14, 8.14, 15.14, 17.14. Odjazdy z Gliwic: 6.10, 7.40, 14.40, 16.40. W terminie od 24 czerwca do 1 września pociągów będzie jeszcze mniej. Na trasie między Gliwicami a Bytomiem będą kursować bowiem jedynie dwie pary pociągów REGIO – z Bytomia o 7.14 i 15.14, z Gliwic o 6.10 i o 14.40. W soboty i niedziele oraz w dni świąteczne pociągi nie pojadą.
Nie lepiej wygląda także siatka połączeń Szybkiej Kolei Regionalnej. W dni robocze pociągu kursują średnio co godzinę. W weekendy i święta pojawiają się niestety rozkładowe „dziury”. Np. ze stacji Tychy Miasto podróżny ma pociąg o 9.10, następny jednak dopiero o 12.20 i –co warto podkreślić- jedzie on jedynie do Katowic. Pierwsze bezpośrednie połączenie do Sosnowca Głównego jest więc dopiero o 14.10. Z kolei z Sosnowca Głównego w rozkładzie Szybkiej Kolei Regionalnej mamy przerwę od 10.02 aż do 15.02.