DB i SNCF przedłużyły wczoraj umowę o współpracy w zakresie międzynarodowych przewozów pociągami dużych prędkości (ICE i TGV) do 2020 roku. Szef DB Rüdiger Grube stwierdził: „Ruch pociągów ICE i TGV pomiędzy Niemcami i Francją odbywający się w oparciu o wspólną spółkę-córkę ALLEO jest przykładem wzorowej współpracy”.
Od startu przedsięwzięcia w 2007 roku z międzynarodowych pociągów ICE i TGV kursujących pomiędzy oboma krajami skorzystało ponad 10 mln pasażerów. Rocznie liczba osób na trasach znad Renu nad Sekwanę rośnie średnio o 7%.
Z włączeniem do sieci nowego odcinka TGV Est Europeén wiosną 2016 roku przejazd ze Stuttgartu do Paryza skróci się o 30 minut, do niespełna 3 godzin i 10 minut, zaś ze stolicy Bawarii do stolicy Francji do 5 godzin i 40 minut. W dni robocze przybędzie jedna para pociągów na trasie Stuttgart-Paryż (obecnie kursują tutaj 4 pary TGV). Między Frankfurtem a Paryżem liczba połączeń zwiększy się z 5 do 6, dwie pary pociągów pojadą przez dotychczasową trasą przez Kaiserslautern i Saarbrücken, a dwie przez Strasburg (tutaj czas przejazdu wyniesie zaledwie 3,5 godziny).
Tym samym między Frankfurtem i Mannheimem a Strasburgiem pojadą dziennie 3 pary pociągów (obecnie odcinek te obsługuje jedynie TGV Frankfurt-Strasburg-Lyon-Marsylia), między Karlsruhe a Strasburgiem w rozkładzie pojawi się tym samym aż 7 połączeń. Na tory wyjadą obok TGV Euroduplex ICE 3 typu 407.