Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje Małopolskie: Za nami „wymagający” rok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
24-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje Małopolskie: Za nami „wymagający” rok
fot. MS
Choć pandemia spowodowała raptowny spadek przewozów, Koleje Małopolskie nie zrezygnowały z inwestycji w nowy tabor. Spółka nie zwolniła też pracowników. Konieczne było jednak okrojenie rozkładów jazdy, szczególnie na aglomeracyjnej trasie z Wieliczki do krakowskiego portu lotniczego.

Najlepszymi dla Kolei Małopolskich miesiącami ubiegłego roku były styczeń i luty. Pasażerowie, którzy skorzystali z ich usług w tym czasie, to ponad 20% rocznego udziału. – Przewieźliśmy w tym czasie ponad milion osób – informuje pełnomocnik zarządu spółki ds. komunikacji Paulina Dera-Szymańska.

Rzadziej do Wieliczki i Balic

Po wprowadzeniu lockdownu statystyki szybko spadły. W marcu KMŁ przewiozły niespełna 289 tys. pasażerów, w kwietniu – najgorszym pod względem frekwencji – tylko 87 tysięcy. Podobnie jak u innych przewoźników, frekwencja zaczęła rosnąć od maja (188 tys.). – W czerwcu liczba pasażerów wyniosła 278 tys., w lipcu – 353 tys., a w sierpniu – 369 tys. W COVIDowej rzeczywistości najwięcej, bo aż 403 tys. pasażerów skorzystało z naszych połączeń we wrześniu – wylicza Dera-Szymańska.

W październiku przewozy po raz ostatni w całym roku 2020 przekroczyły granicę 300 tys. W listopadzie i grudniu łączna liczba pasażerów wyniosła pół miliona. Tak duży spadek liczby podróżnych przyczynił się do zmniejszenia zakładanej pracy eksploatacyjnej. W rocznym rozkładzie jazdy 2020/2021 zmniejszono liczbę kursów Kraków – Wieliczka Rynek-Kopalnia, likwidując połączenia dotychczas obsługiwane przez autobusy komunikacji zastępczej. Pociągi kursują dziś rzadziej także do portu lotniczego Kraków Balice.

Rozwój mimo trudnych warunków

Mimo pandemii i jej konsekwencji – jak zaznacza nasza rozmówczyni – nie doszło ani do redukcji etatów, ani do porzucenia realizacji najważniejszych przedsięwzięć. – Ponadto pracownicy zostali odpowiednio przeszkoleni, jak chronić siebie i pasażerów w czasie podróży, dzięki czemu obie strony mogły czuć się bezpiecznie – zapewnia.

Przedstawicielka KMŁ określa miniony rok jako „wymagający”. – Musieliśmy szybko dostosować się do nowych warunków pracy, a także realizować założone plany rozwojowe pomimo niesprzyjających okoliczności. Należy przede wszystkim podkreślić zaangażowanie pracowników naszej spółki oraz ich umiejętność szybkiego dostosowania się do nowych, trudnych okoliczności – zwraca uwagę.

Na rok 2021 przewoźnik zaplanował odbiór dwóch nowych Elfów 2. – Ich dostawa jest przewidziana w dwóch etapach: w czerwcu i w sierpniu – informuje Dera-Szymańska. Cztery kolejne nowe pojazdy (Impulsy II) dostarczy Newag. Czteroczłonowe składy będą wyróżniały się układem przestrzeni pasażerskiej w środkowych członach, zbliżonym do pojazdów metra. Takie rozwiązanie ma na celu przyspieszenie wymiany podróżnych w przewozach aglomeracyjnych oraz ułatwienie przewozu rowerów. W najbliższym czasie KMŁ mogą znacznie powiększyć swój park taborowy dzięki zakupom, które samorząd województwa zamierza sfinansować z unijnego Funduszu Odbudowy.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5