NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Koleje Małopolskie pojadą do Miechowa, Tarnowa i Balic?

| Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 07.05.2015 203

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-05-07 08:00:36 Autor: haha
---.g-net.pl
Małopolskie = krakowskie? Chyba tak, bo ani marszałek ani pan Rębilas nie mówią kiedy pociągi pojadą do Gorlic, Biecza, Wadowic i Oświęcimia p. Spytkowice, z Suchej do Żywca. Tam mieszka plebs drugiej kategorii.

P.S. "Zbyt bardzo rozciąga" - po jakiemu to jest? Maturę z j. polskiego to w redakcji zdawali?
2015-05-07 08:02:23 Autor: diablak
---.212.79.9
w latach 90 pociąg Dunajec na przejazd odcinkiem Tarnów-Kraków potrzebował 55 minut z postojem w Bochni i Płaszowie. Teraz jadąć po nowych torach zaprojektowanych na prędkość 160 km/h będzie potrzebował 60 minut.
No chyba że ten czas uwzględnia 25 minut na przejazd nieremontowanym odcinkiem Bieżanów-Kraków Gł.
2015-05-07 08:09:17 Autor: breee
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rębilas w 2011 w PR narobił największych długów,
http://pilkarskamafia.blogspot.com/2010/12/jak-odra-opole-ustawiaa-mecze.html
268. RKS Radomsko - Odra Opole 1:1 (20 września 2000)
Sędzią tego spotkania był Ryszard Rębilas z Małopolskiego ZPN, znany Fryzjerowi jeszcze z poł. lat 90. Kilka godzin przed spotkaniem Niedziela, na sugestię Fryzjera, przekazał arbitrowi 15 tys. zł. Arbiter podczas przesłuchania stwierdził, że dostał po meczu 7 tys. zł.
2015-05-07 08:12:18 Autor: jeszcze kolejarz
---.centertel.pl
Co Pan Rębilans - były likwidator transportu kolejowego w kierunku Tarnowa, Nowego Sącza i Krynicy jako były dyrektor zakładu, a teraz przed wyborami, tylko przed wyborami, chce odbudować to co zlikwidował, może zrobił rachunek sumienia lub ktoś z rodzinki utracił udziały w prywatnej firmie samochodowej?
2015-05-07 08:26:16 Autor: wkurwiony
---.dynamic.gprs.plus.pl
Rebilas to co generuje dochód to K M a resztę badziewia wcisnąć PR to potrafi każdy głupi a później stara śpiewka jacy to my z magistratu ekonomiści a PR to samo zło jedz do Oświęcimia i innych miejscowości stań do przetargu to zobaczymy czy masz jaja
2015-05-07 08:34:21 Autor: breee
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Urząd ma się trzymać uchwały i rębilasowi nie dać ani złotówki więcej niż zaplanowano, jeżeli będzie inaczej to jest przekręt :
a to z uchwały radnych województwa

Projekcja przychodów i kosztów fazy eksploatacyjnej na kolejne 5 lat wykazuje, że Województwo
będzie musiało dofinansowywać w formie dopłat do przewozów pasażerskich corocznie spółkę w
następujących wysokościach:
· 2015 – 15 586 560,00 zł
· 2016 – 14 669 078,40 zł
· 2017 – 13 695 981,12 zł
· 2018 – 12 665 060,80 zł
· 2019 – 11 574 034,48 zł.

a dlaczego skończyły się przetargi?
2015-05-07 08:58:39 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Pociągi do Balic pojadą we wrześniu.
Akurat...
Chyba że po starej linii 133 do Mydlnik z Krakowa Głównego i dalej po jednym torze. Budowa jest ciągle w fazie głębokiego lasu i nie posuwa się specjalnie szybko.
Redakcjo, na początku lutego zapowiadaliście, że pojadą w marcu.
http://www.rynek-kolejowy.pl/5568/w_marcu_koniec_modernizacji_linii_do_balic.htm

I co, się pytam?
2015-05-07 09:08:41 Autor: haha
---.g-net.pl
To ja jeszcze poproszę Redakcję:
PR - Kol. Małop.: dotacja z UMWM, praca przewozowa, praca eksploatacyjna, okres rozliczeniowy dla tych danych. Potem pogadamy o reszcie.
Na razie to tylko kopiujecie oficjalne ogólniki i zestaw życzeń.
2015-05-07 09:10:20 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
A może by ktoś z Centusiowa pomyślał o mieszkańcach Olkusza i Bukowna? Zero jakiejkolwiek komunikacji publicznej w każdym kierunku... I nie chodzi mi tu o śmieszne kolejki Rębilasa tylko o PR
2015-05-07 10:20:29 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
A ja po raz kolejny pytam z czym zostaną mieszkańcy takich miast jak CHRZANÓW (posiada III strefę aglomeracyjną, przystanek kolejowy w centrum miasta na dużych osiedlach Północ, Trzebińska o nazwie Śródmieście, oraz stację kolejową 2 kilometry dalej na starym mieście i dużym osiedlu Południe)
co z LIBIĄŻEM?
Dlaczego odcięto od kolei linię 103 Trzebinia-Wadowice gdzie z niczym zostali mieszkańcy miasta ALWERNIA czy SPYTKOWICE nie mówiąc o ruchu towarowym i tirach rozjeżdżających lokalne drogi!
Jak można było tak zapuścić tak ruchliwą magistralę jak
KRAKÓW-Trzebinia-Jaworzno-KATOWICE?!!! albo
KRAKÓW-Trzebinia-OŚWIĘCIM-Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice?!! albo
wyremontowano Kraków-Spytkowice-Oświęcim i nie ma ruchu osobówek?!!!
Znam dobrze Małopolskę Zachodnią ale kolejowo to co się wyprawia tutaj to MASAKRA JAKAŚ?!
O sąsiednich Wadowicach i fatalnym połączeniu na Kraków i Bielsko już nie piszą bo każdy zna tę żenadę podobnie jak Żywiec - Sucha, czy Nowy Sącz, Piwniczną, Krynicę, Zakopane.
Przecież spokojnie mógł jechać osobowy Kraków-Trzebinia Siersza-Olkusz ale za Sierszą tory rozebrano 2 lata temu bo niby po co....
POprostu BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ na ZIELONEJ WYSPIE
panom POsłom lokalnym oraz Panu Marszałkowi, Wojewodzie i preziowi miasta lajkonikowa!!!!!!!!!!!! Reszta ma gnieść się w busiarni!!!!
2015-05-07 10:28:56 Autor: wkurwiony
---.dynamic.gprs.plus.pl
Panie Rebilas proszę o komentarz do przedmówcy .plis
2015-05-07 10:39:14 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
A ja napiszę trochę inaczej.

Koleje Małopolskie szybko zyskały dużo pasażerów i zbierają bardzo dobre oceny na jednej linii, którą na razie obsługują. Też chcę, żeby w przyszłości dotarły do wszystkich istotnych ośrodków województwa bez względu na ich odległość od Krakowa. Wolę jednak, żeby zrobiły to dobrze niż szybko, po to żeby jeździły nie tylko pociągi ale i pasażerowie. Na każdej nowo obsługiwanej linii konieczne jest przede wszystkim utrzymanie wszystkich czynników sukcesu połączenia do Wieliczki a nie wszystkie są zależne tylko od Kolei Małopolskich:
- wyremontowana linia kolejowa z atrakcyjnym czasem przejazdu
- komfortowy tabor
- atrakcyjna taryfa zintegrowana z komunikacją miejską w Krakowie a w przyszłości również w innych miastach
- duża częstotliwość połączeń
- autobusy dowozowe ze wspólnym biletem
- parkingi P&R przy stacjach/przystankach
- obecność w wyszukiwarkach połączeń lokalnej komunikacji publicznej
- (dodatkowa rzecz do zrobienia) więcej wygodnych punktów przesiadkowych na inną komunikację publiczną

Kolejowo ciekawy w tym artykule jest wątek SBL na linii nr 8. Czy możemy poznać więcej szczegółów na ten temat? Najciekawsza dla mnie jest przepustowość, jaką udało się uzyskać, bo przy obecnym ruchu dalekobieżnym na tej linii nadal obawiam się nieatrakcyjnego rozkładu jazdy kolei aglo/regio nawet z SBL.
2015-05-07 13:12:02 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Czyli wejście Kolei Małopolskich na linie do Tarnowa zaprzepaści powrót osobówek w relacji Kraków-Rzeszów?
2015-05-07 14:05:43 Autor: breee
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ile będzie to kosztowało, czy jak na śląsku koleje małopolskie przejedzą pieniądze podatników a mieszkańcy prowincji z nostalgią będą wspominać przewozy regionalne?
2015-05-07 14:17:49 Autor: hubert
---.dynamic.chello.pl
@pinkdotR

SBL na linii nr 8 jest na Miechów - Słomniki oraz Niedźwiedź - Zastów. Pominięto Słomniki - Niedźwiedź. Na tą chwilę tłumaczy się to tym, że to krótki szlak.
2015-05-07 17:12:25 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Busiarzy czekają złote żniwa.
2015-05-07 19:30:15 Autor: goscty2
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
>>>>>Czyli wejście Kolei Małopolskich na linie do Tarnowa zaprzepaści powrót >>>>osobówek w relacji
>>>Kraków-Rzeszów?


A po co to komu? IC z taką konkurencja jak obecne linie autobusowe na trasie Rzeszów - Kraków bedzie musiało zaproponowć naprawde korzystne ceny i nikt nie bedzie myślał o telepaniu się osobówką, zreszta beda tez jakieś przyspieszone z Rzeszowa. A czy z Łodzi do W-wy jeźdża bezpośrednie osobówki z postajem na każdej stacji?

pozdrawiam
2015-05-07 20:58:36 Autor: kier poc
---.centertel.pl
Ryszard reb to przecięta gość który ucieka złodziej goni zlodzieja
2015-05-07 22:35:21 Autor: jaro44444
---.181.190.165.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-05-08 08:43:32 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Wiadomosci optymistyczne, choć może trochę marketingowe. Brakuje liczb z Wieliczki. No i czemu pan Prezes nie wspomina o kierunku do Oświęcimia p. Skawinę, tylko tak kurczowo trzyma się tej Skawiny? Przecież linia świeżo po remoncie, a tam nie ma granicy państwowej, też ludzie mieszkają. Ba, nawet to jest to samo województwo. Może coś na ten temat?

@goscty:
A dlaczego nie miałoby być kilku bezpośrednich osobówek (zwykłych, nie przyspieszonych) Kraków - Rzeszów? Przecież i tak czas jazdy takiego pociągu będzie dobry względem autobusu.
A przyspieszone to swoją drogą, też powinny być.
2015-05-08 20:51:08 Autor: rhcp
---.centertel.pl
KMŁ jeżdżą z dotacją 6 mln. PR wystarczyło 3 mln. Dlaczego Zarząd Województwa nie chciał o połowę taniej mieć to samo? A no tak (ja głupi)! Chcieli pokazać przecież jakie to PR są nieudolne a jak to KMŁ cudnie sobie radzi! Na samograjach (tak jak Gliwice-Częstochowa) każdy głupi umie pokazać, że daje rady!
2015-05-09 14:19:34 Autor: kolejTAR
---.94.210.225
niech sobie sowa przemądrzała wsadzi w doope swoje kolejki Małopolskie do Tarnowa. Pociągi powinny jeździć do Rzeszowa,Przemyśla, Sącza,Krynicy a nie kończyć w Tarnowie.
poza tym to jest jakiś S K A N D A L i koorewskie kuriozum - 5 lat rozpierduchy na torach po to by czas przejazdu wrócił do wartości sprzed remontu?! Dunajec przecież parę lat temu jechał 0:58-0:59 z Krakowa do Tarnowa, Ex Pieniny coś koło 0:56-0:57 a bodajże Małopolska jechała 0:55 więc z czym kourwa do ludzi?! kpią sobie czy o drogę pytają ta patologiczna peelka?!
2015-05-09 15:20:11 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@KolejTAR.

Otóż to niecałą godzinę jechał z Głównego do Tarnowa jeszcze zdaje się w latach 90- tych zwykły POSP relacji Wrocław – Kijów bez postoju nawet w Bochni. Kolejna kompromitacja i POwtórka z błędów modernizacji 82 km Wrocław Gł. – Opole Gł.

****
Bezpośrednie kible OSOB stojące w każdej wiosce w relacji Kraków – Rzeszów, a nawet Kraków – Przemyśl wrócą kiedy skończą się pieniądze z OFE i trzeba będzie dla oszczędności likwidować zbędne województwa typu : POdkarpackie- wymysł Krzaklewskiego, szuwarowo -bagienne , lubuskie, opolskie, świętokrzyskie itp. kabaretowe twory. Wtedy regionalizacja połączeń lokalnych i cała ta koncepcja Profesora ze Szczecina tzw. „usamorządowienia” nabierze w końcu jakiegoś realnego sensu, ponieważ nareszcie to będą j.s.t. na szczeblu makroregionalnym na tyle duże, aby były samodzielne nawet w dziedzinie kolejowej ( trzeba to jasno powiedzieć DROGIEJ dziedzinie- to nie interes busowy, ani nawet autobusowy) .
2015-05-09 15:52:27 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Goscty2

Bo ludzie wracający z Krakowa(jadący do Krakowa) jeżdżą WSZYSCY Twoim zdaniem DO ( /Z) SAMEGO Rzeszowa, a nie kilka wiosek PRZED :D :D :D.
Poza tym po zakończeniu modernizacji do 160 km/h POstoje byłych TLK podniesionych do kategorii (nowe) „IC” w Ropczycach czy Sędziszowie Małopolskim dla PIC-u raczej wylecą – skoro ważyli się „POdnieść rękę” nawet na Brzeg (prawie 40 tys.) oraz Oławę 32 tys. O PiSkach Robercika w tej sprawie też jakoś słychać nie było. To i tu nikt nawet nie piśnie.
2015-05-09 19:05:37 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Pociągi Kraków-Miechów czyli donikąd były już przerabiane w latach 90-tych. Zmarły śmiercią naturalną. Przecież jasne jest, że relacja ta powinna zapewniać choćby skomunikowanie na Kielce oczywiście poza kursami wczesnorannymi i późnowieczornymi/nocnymi.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5