Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Feniksy w Kolejach Małopolskich przez kolejny rok [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Feniksy w Kolejach Małopolskich przez kolejny rok [aktualizacja]
Fot. Koleje MałopolskiePożyczony z PTS EN57 Feniks w barwach Kolei Małopolskich
Koleje Małopolskie rozpisały przetarg na dzierżawę na okres roku dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Potrzebują ich z uwagi na planowane naprawy okresowe własnego taboru i konieczność wzmocnienia składów, w których obecnie może przebywać jedynie 50% nominalnej liczby pasażerów z miejsc siedzących. Do przetargu zgłosił się tylko Polski Tabor Szynowy i to pojazdy przez niego oferowane będą wozić mieszkańców Małopolski.

Aktualizacja [18.12]

Koleje Małopolskie zdecydowały się przyjąć ofertę Polskiego Taboru Szynowego, który zaoferował mu pojazdy. Oznacza to, że dwa gruntownie zmodernizowane Feniksy będą pojawiać się na małopolskich torach do końca 2021 roku.

W przetargu 2 grudnia Kolei Małopolskich wpłynęła tylko jedna oferta na dzierżawę dwóch ezt-ów dla Kolei Małopolskich. Przedstawiła ją spółka Polski Tabor Szynowy. Jej oferta została wyceniona na 3 904 020 zł brutto, natomiast Koleje Małopolskie mogą sfinansować zamówienie w maksymalnej kwocie 4 243 500 zł brutto.

Koleje Małopolskie potrzebują taboru "na już"

Koleje Małopolskie krótko będą czekały na oferty od pooli taborowych. Można je składać jedynie do 24 listopada. Przewoźnik uzasadnia konieczność wypożyczenia przynajmniej trójczłonowych pojazdów tym, że od początku 2021 roku będzie musiał skierować na prace poziomu P4 swoje ezt Acatus II, a wkrótce po tym Impulsy 31WE i 45WE. Wyjaśnia ponadto, że pojazdów musi mieć więcej, „by dostosować się do ograniczeń związanych z wystąpieniem stanu epidemii”. Operator zamierza korzystać z pożyczonych ezt w okresie od 1 stycznia do ostatniego dnia 2021 roku.

Dwa ezt muszą być identyczne, muszą posiadać klimatyzację, miejsce do montażu automatu biletowego oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Prędkość maksymalna to minimum 120 km/h. KM chcą ponadto, by pojazdy były monitorowane i w czasie rocznego cyklu pracy nie musiały być wyłączane na żadne z poważniejszych napraw okresowych od P3 w górę włącznie. Kryterium zamówienia stanowi w 100% cena.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Pasażer

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Roman Czubiński 04 marca 2025

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

Prawo i polityka

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

malopolska.pl/Redakcja 07 lutego 2025

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Infrastruktura

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Roman Czubiński 19 grudnia 2024

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Pasażer

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Roman Czubiński 04 marca 2025

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

Prawo i polityka

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

malopolska.pl/Redakcja 07 lutego 2025

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Infrastruktura

Oświęcim: Przetarg na bazę KMŁ

Roman Czubiński 19 grudnia 2024

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij