NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Feniksy w Kolejach Małopolskich przez kolejny rok [aktualizacja]

| Michał Szymajda 18.12.2020 184

Feniksy w Kolejach Małopolskich przez kolejny rok [aktualizacja]
Pożyczony z PTS EN57 Feniks w barwach Kolei MałopolskichFot. Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie rozpisały przetarg na dzierżawę na okres roku dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Potrzebują ich z uwagi na planowane naprawy okresowe własnego taboru i konieczność wzmocnienia składów, w których obecnie może przebywać jedynie 50% nominalnej liczby pasażerów z miejsc siedzących. Do przetargu zgłosił się tylko Polski Tabor Szynowy i to pojazdy przez niego oferowane będą wozić mieszkańców Małopolski.
Aktualizacja [18.12]

Koleje Małopolskie zdecydowały się przyjąć ofertę Polskiego Taboru Szynowego, który zaoferował mu pojazdy. Oznacza to, że dwa gruntownie zmodernizowane Feniksy będą pojawiać się na małopolskich torach do końca 2021 roku.

W przetargu 2 grudnia Kolei Małopolskich wpłynęła tylko jedna oferta na dzierżawę dwóch ezt-ów dla Kolei Małopolskich. Przedstawiła ją spółka Polski Tabor Szynowy. Jej oferta została wyceniona na 3 904 020 zł brutto, natomiast Koleje Małopolskie mogą sfinansować zamówienie w maksymalnej kwocie 4 243 500 zł brutto.

Koleje Małopolskie potrzebują taboru "na już"

Koleje Małopolskie krótko będą czekały na oferty od pooli taborowych. Można je składać jedynie do 24 listopada. Przewoźnik uzasadnia konieczność wypożyczenia przynajmniej trójczłonowych pojazdów tym, że od początku 2021 roku będzie musiał skierować na prace poziomu P4 swoje ezt Acatus II, a wkrótce po tym Impulsy 31WE i 45WE. Wyjaśnia ponadto, że pojazdów musi mieć więcej, „by dostosować się do ograniczeń związanych z wystąpieniem stanu epidemii”. Operator zamierza korzystać z pożyczonych ezt w okresie od 1 stycznia do ostatniego dnia 2021 roku.

Dwa ezt muszą być identyczne, muszą posiadać klimatyzację, miejsce do montażu automatu biletowego oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Prędkość maksymalna to minimum 120 km/h. KM chcą ponadto, by pojazdy były monitorowane i w czasie rocznego cyklu pracy nie musiały być wyłączane na żadne z poważniejszych napraw okresowych od P3 w górę włącznie. Kryterium zamówienia stanowi w 100% cena.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (548)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (548)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5