Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Feniksy w Kolejach Małopolskich przez kolejny rok [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Feniksy w Kolejach Małopolskich przez kolejny rok [aktualizacja]
Fot. Koleje MałopolskiePożyczony z PTS EN57 Feniks w barwach Kolei Małopolskich
Koleje Małopolskie rozpisały przetarg na dzierżawę na okres roku dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Potrzebują ich z uwagi na planowane naprawy okresowe własnego taboru i konieczność wzmocnienia składów, w których obecnie może przebywać jedynie 50% nominalnej liczby pasażerów z miejsc siedzących. Do przetargu zgłosił się tylko Polski Tabor Szynowy i to pojazdy przez niego oferowane będą wozić mieszkańców Małopolski.

Aktualizacja [18.12]

Koleje Małopolskie zdecydowały się przyjąć ofertę Polskiego Taboru Szynowego, który zaoferował mu pojazdy. Oznacza to, że dwa gruntownie zmodernizowane Feniksy będą pojawiać się na małopolskich torach do końca 2021 roku.

W przetargu 2 grudnia Kolei Małopolskich wpłynęła tylko jedna oferta na dzierżawę dwóch ezt-ów dla Kolei Małopolskich. Przedstawiła ją spółka Polski Tabor Szynowy. Jej oferta została wyceniona na 3 904 020 zł brutto, natomiast Koleje Małopolskie mogą sfinansować zamówienie w maksymalnej kwocie 4 243 500 zł brutto.

Koleje Małopolskie potrzebują taboru "na już"

Koleje Małopolskie krótko będą czekały na oferty od pooli taborowych. Można je składać jedynie do 24 listopada. Przewoźnik uzasadnia konieczność wypożyczenia przynajmniej trójczłonowych pojazdów tym, że od początku 2021 roku będzie musiał skierować na prace poziomu P4 swoje ezt Acatus II, a wkrótce po tym Impulsy 31WE i 45WE. Wyjaśnia ponadto, że pojazdów musi mieć więcej, „by dostosować się do ograniczeń związanych z wystąpieniem stanu epidemii”. Operator zamierza korzystać z pożyczonych ezt w okresie od 1 stycznia do ostatniego dnia 2021 roku.

Dwa ezt muszą być identyczne, muszą posiadać klimatyzację, miejsce do montażu automatu biletowego oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Prędkość maksymalna to minimum 120 km/h. KM chcą ponadto, by pojazdy były monitorowane i w czasie rocznego cyklu pracy nie musiały być wyłączane na żadne z poważniejszych napraw okresowych od P3 w górę włącznie. Kryterium zamówienia stanowi w 100% cena.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Koleje Małopolskie przygotowują kolejne inwestycje

Biznes

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Przemysław Farsewicz 20 lutego 2023

Koleje Małopolskie szukają autobusów dla linii dowozowych

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Koleje Małopolskie przygotowują kolejne inwestycje

Biznes

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Przemysław Farsewicz 20 lutego 2023

Koleje Małopolskie szukają autobusów dla linii dowozowych

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5