NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Kolej wraca do Przyszowic - a bilet za złotówkę

| Jakub Madrjas 12.06.2020 106

Kolej wraca do Przyszowic - a bilet za złotówkę
Prace na przystanku Leszczynyfot. Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Od niedzieli, kiedy wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy, w Przyszowicach w województwie śląskim zaczną zatrzymywać się pociągi weekendowe Kolei Śląskich. Tego dnia będzie obowiązywała specjalna promocja na przejazdy z i do Przyszowic - poinformował przewoźnik.
Linia kolejowa nr 139 Zabrze Makoszowy – Leszczyny została reaktywowana dla ruchu pasażerskiego w grudniu 2018 roku. Uruchomiono wówczas połączenia Kolei Śląskich z Gliwic do Wisły. Jednak na odcinku Gliwice  – Leszczyny pociągi zatrzymują się tylko w Knurowie. Jak informuje lokalny portal gliwice.naszemiasto.pl, mieszkańcy Przyszowic zaapelowali o zatrzymywanie pociągów również u nich. Społecznik Robert Kufieta z inicjatywy Kolej na Knurów podkreśla, że zarówno PKP PLK, jak i Koleje Śląskie "z zainteresowaniem podeszły do inicjatywy".

Przystanek w Przyszowicach już gotowy

Efekty zobaczymy już w najbliższą niedzielę, kiedy wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy. Od 14 czerwca weekendowe pociągi pasażerskie, kursujące między Gliwicami a Żywcem, będą się zatrzymywać w Przyszowicach. Jak podaje Grzegorz Biernacki z Kolei Śląskich, będą to pociągi linii S76 (Gliwice-Żywiec). Pociągiem będzie można pojechać w soboty, niedziele i święta o 6:37 i 21:03. Trasa jest zmieniona z Wisły do Żywca ze względu na modernizację linii

- Podróżni po latach skorzystają z przystanku Przyszowice na trasie Gliwice – Rybnik. To kolejna miejscowość po Knurowie, której mieszkańcy zyskają dostęp do kolei dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych  – informuje "Rynek Kolejowy" Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK. – To kolejne miejsce na trasie Gliwice – Rybnik, w którym zwiększa się dostęp mieszkańców do kolei. PLK dostosowały przystanek Przyszowice do bezpiecznej obsługi podróżnych. Wymieniono oświetlenie i odnowiono wiatę. Nawierzchnia peronu została wyrównana, przystanek wyposażono w ławki. Orientację ułatwią gabloty z rozkładem jazdy oraz uzupełnione oznakowanie – informuje Głowacka.

Wkrótce nowy peron w Leszczynach

Jak dodaje Głowacka, na trasie Gliwice – Rybnik dostępniejsza dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się będzie też stacja Leszczyny. – W Leszczynach, na linii Katowice – Rybnik i Gliwice – Rybnik, aby ułatwić korzystanie z kolei, PLK remontują peron. Już jest wyższy, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przygotowano nową nawierzchnię i ścieżkę naprowadzającą z wypukłą fakturą. Remontowane są wiaty, wymieniane jest oświetlenie. Nowe nagłośnienie i tablice informacyjne ułatwią orientację w podróży. Stacja zostanie dostosowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wykonana będzie pochylnia, która wyeliminuje konieczność wchodzenia na kładkę. Wartość zadania to 2,5 mln zł ze środków budżetowych. Prace zakończą się w lipcu 2020 roku – zapowiada przedstawicielka PLK.

Społecznicy z inicjatywy "Kolej na Knurów" liczą na to,  że w przyszłości między Gliwicami a Rybnikiem pociągi znów kursować będą codziennie.- Cały czas zgłaszamy, że jest taka potrzeba. Urząd marszałkowski wyraził zainteresowanie takimi połączeniami pod warunkiem, że współfinansować będą je gminy. Nie wiadomo jednak, jak na to wszystko wpłynie pandemia koronawirusa – wyjaśnia aktywista na portalu naszemiasto.

Aktualizacja: Bilet za złotówkę

Jak informują KŚ, Każdy kto zdecyduje się na przejazd 14 czerwca 2020 ze stacji Przyszowice, będzie mógł skorzystać ze specjalnej promocji biletu za złotówkę. Cała operacja jest bardzo prosta i dotyczy podróży z Przyszowic do dowolnej stacji obsługiwanej przez Koleje Śląskie. Wystarczy tylko wejść do pociągu „Salmopol” nr 44122/3 relacji Gliwice – Żywiec, i kupić bilet ze specjalną zniżką od obsługi pociągu, Co ważne bilet będzie uprawniał też do podróży powrotnej. Podróżny, który będzie chciał odbyć podróż z rowerem lub zwierzęciem będzie musiał uiścić dodatkową opłatę na normalnych, dotychczas obowiązujących zasadach.

Ostatni pociąg pasażerski zatrzymał się w Przyszowicach 23 czerwca 2000 roku.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5