NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kolej nie jest gotowa na nową perspektywę

| Elżbieta Pałys, Rynek Infrastruktury 18.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-18 09:19:32 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Należy zgodzić się z tezą Pana Dyrektora Zubrzyckiego.
PLK przespała ostatnie sześć lat. Powołanie Centrum Realizacji Inwestycji i dotychczasowa organizacja działalności to porażka.
Oprócz tego wyniszczenie kadry inżynierskiej przez kolejne władze spółki ( namaszczeni przez PO ) to główna przyczyna takiego stanu. Obecne dobre chęci nie pomogą. Potrzebna jest rewolucja i powrót "wygnańców".
2016-01-18 09:32:37 Autor: Gość
---.dynamic.chello.pl
Do kolejarza realisty.

Myli się Pan. Nie da się wydać wszystkich pieniędzy bo trzeba by zamknąć kolej na długie lata. Pociągi muszą jeździć.
Nic nie przespano, no może 2 ostatnie lata. To prawda. Ale to jest tylko skutek poprzednich zarządów PKP, a nie ostatniego z PO.
Kolejarze na tory, a zarząd PKP do pracy.
2016-01-18 09:40:24 Autor: peron7
---.play-internet.pl
PLKa niewinna,tylko ma wyje..ne na wszystko,olewactwo,niedasizm,tylko stanowiska i pensje w kręgu zainteresowania,a od dzisiaj na trasie Warszwa-Białystok pociagi pojadą dłużej niż przed modernizacją tej zrytej railbaltiki
2016-01-18 09:53:41 Autor: axyzm
---.tktelekom.pl
Ma rację dyrektor Zubrzycki pisząc, że nie ma w Polsce koncepcji (strategii) funkcjonowania transportu na okres 30 lat. Co więcej spójności i komplementarności poszczególnych gałęzi transportu nie widać też w perspektywie najbliższej. Tworzone pod zapotrzebowania wyborcze krajowe projekty czy to drogowy czy kolejowy tych walorów nie zawierają. Dlatego to rząd a tak do końca ministerstwo odpowiedzialne za transport powinno spowodować ich opracowanie (nowelizacje). Co nie przeszkadza zupełnie w przebudowie organizacji inwestycji W PLK i zastąpienie analizatorów tabelek exela ludźmi, którzy wiedzą jak remontować (modernizować) kolej (nowe linie praktycznie nie powstają). Zespoły projektowe bliżej projektów, inżynier projektu funkcjonujący w ramach PLK choć jako podmiot wyodrębniony, to w jakiejś części niezależny i działający w oparciu o wiedzę i umiejętności pracowników własnych zatrudnionych na uczciwych warunkach i co najważniejsze wspomagający inwestora. Do tego konieczna zmiana prawa krajowego tak aby realizujące przetarg konsorcja miały obowiązek w określonym procencie wykonawstwa bezpośredniego (własnego). Myślę, że komentarz na portalu R-K to miejsce do zasygnalizowania, że można to zrobić inaczej.
2016-01-18 11:15:30 Autor: sudione
---.dynamic.chello.pl
Stajemy przed kolejnym dylematem - co dalej? Czy budować KDP, czy dalej prowadzić rewitalizacje linii w nieskończoność jak np. Katowice - Kraków. Cały czas myślałem, że brakuje pieniędzy, a okazuje się, że panuje w umysłach "niedasizm".:( Dalej nie mogę zrozumieć jak to jest, że w XIX wieku dało się zbudować linie kolejowe w kilka lat, a w XXI wieku przy takiej technologii nie można zakończyć remontu linii Katowice - Kraków. Zamknąć tę linię w ę, bo tylko generuje straty i wszystko zrobić od początku na 200km/h. Dwa lata i będzie skończone i tak w całym kraju.
...a może wszystko postawić na Hyperloop'a?
2016-01-18 13:32:52 Autor: wiesiu z Wrocławia
---.internetunion.pl
Ja tak nieśmiało proponuję zabrać się za kolej regionalną i lokalną.
Kłodzko - Stronie Śl., Jelenia Góra - Zebrzydowa, Leszno - Głogów - Żagań i jeszcze wiele, wiele innych w pozostałych częściach kraju. Nie tylko magistrale się liczą i duże miasta
2016-01-18 16:46:24 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
Jak dla mnie, mimo iż faktycznie nieco już trąci myszką, to jednak DI do SRT do 2020 (z opcją do 2030) jest o niebo bardziej dopracowany, logicznie pomyślany, obliczony i zaplanowany niż KPK, który był robiony niemal na kolanie. I zdania nie zmienię! Sorki, ale wcale nie chodzi tu tylko o to, że "zgubiono" nową linię do Pyrzowic.

Obsuwę o m.in. 2 lata przy modernizacjach w nowej perspektywie to mamy już dziś... A do tego zatory powstaną i tak szybciej niż myślimy, nawet jeśli co "bardziej prokolejowi" marszałkowie zrobią sobie rzadko kursującą kolejkę i to tylko promieniście do 30 km za miasto (...). Absolutnie analizy nad KDP "Y" są niezbędnie konieczne! Już najpóźniej za rok, półtora powinien ruszyć wykup działek! Gminy są mieć jasne stanowisko kolei, ale chcą też zarobić... Do tego cały czas powinna iść duża kasa z budżetu na same prace utrzymaniowe tego co już osiągnięto. Tutaj ma pomóc program wieloletni. Do tego sprawne rewitalizacje.

W końcu model ruchu i odpowiedź na pytanie, jaką chcemy mieć kolej za, nawet te 40 lat?
I to jest rzeczywiście w kwestii rządu, a nie PLK :D.
2016-01-18 16:49:48 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
Acha i tak jak procedowało samo PKP IC plus kilku samorządowców, trzeba też wybudować wreszcie brakujące łącznice i łączniki jak np. tą z Buska do Tarnowa, z Tumlina do Wąsocza Koneckiego, no i łącznice w Kalwarii itp.
2016-01-18 17:57:12 Autor: kliper
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PLK S.A. ma bardzo dużą wizję. Wali coraz to nowoczesniejsze zestawienia do zawiadowców pionu drogowego z terminami z dzisiaj na wczoraj. Mozna juz obłędu dostać. pomagaja im w tym Zakłady które to wszystko ceduja na Sekcje a tam kontraktowy przestrzegający przepisów prawa pracy naczelnicy ds. drogowych ceduja to na zawiadowców. Kontraktowcy tego nie robia bo sa kontraktowani z dworem bankomatów, Excelów i Wordów w mieście Warszawa.
2016-01-18 19:53:41 Autor: asm.hucinski...
---.dynamic.chello.pl
Potrzebna jest reforma transportu publicznego w Polsce (nie nowelizacja), porządkująca transport publiczny w obszarach poza - wielkomiejskim.
Trzeba też dopuścić priorytet dla komunikacji szynowej (w tym kolejowej) w obszarach gdzie są słabsze potoki pasażerskie i nie utrzymają się obok siebie komunikacja autobusowa i kolejowa. Trzeba postawić na kolej, kosztem likwidacji komunikacji autobusowej, tam gdziem mamy obok siebie linię kolejową i drogę ją dublującą. Np. w dolinach rzecznych w obszarach górskich (m.in ze wzgl. ochrony środowiska i aby odciążyć drogi),
Komunikacja szynowa i drogowa może współistnieć obok siebie tam gdzie są odpowiednio wysokie potoki pasażerskie i wtedy nie powinno to odbywać się ze szkodą dla którejś z tych form transportu. Poza tym transport kolejowy i autobusowy powinien bardziej ze sobą współpracować, dopełniać się, uzupełniać, oferując jak najszerszy zasięg obsługi transportem publicznym, najlepiej we wspólnej ofercie taryfowo - przewozowej.

I jeszcze coś z woj. małopolskiego, gdzie zanosi się na zmierzch tzw. komunikacji busowej, tylko niestety w mniejszym stopniu za sprawą połączeń kolejowych a bardziej za sprawą autobusów (marszałkowskich !)...

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/9302517,
regularne - autobusy - polacza - Olkusz - i - Wolbrom - z - Krakowem, id,t.html

I nie tylko bo także Myślenice z Krakowem i szereg innych miejscowości w małopolskim. Zamiast pociągów PR i SKA, autobusy w ramach SKA...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5