NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolej na Dolnym Śląsku. Wrocław walczy o Oleśnicę

| wu, Transport-publiczny.pl 22.07.2015 138

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-22 07:44:58 Autor: wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wierzę! Oni tę kolej aglomeracyjną robią od 15 lat. Najpierw obiecywali rozbudować sieć tramwajów (Jagodno, Psie Pole), zostawili to dla kolei, a potem miała być kolej, którą zostawili dla metra. We wrześniu zaplanowali referendum za metrem, ale się zorientowali, że rząd zabrał pół mld na kole, i teraz Dutkiewicz w panice pisze do Kopacz. Ani Świebodzki, ani przystanku nad Grabiszyńską, a do Wrocławia Zachodniego nie ma chodnika, tylko w gazetach lokalnych co pół roku reklamowy artykuł, co byśmy zyskali dzięki k.a. Zacznijcie wreszcie tworzyć tę kolej, a nie płacić za analizy i stosy dokumentów!
2015-07-22 07:58:03 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Jak się narozdawało pieniądze i naobiecywało dla Mazowsza i Górnego Śląska, żeby kupić głosy tamtejszych mieszkańców to już dla Dolnego Ślaska nie starczyło, proste jak drut. Po za tym w lokalnych mediach tasują się teraz nad wschodnią obwodnicą Wrocławia i S5.

Jak zwykle w zestawieniu kluczowych tras kolejowych wychodzących z Wrocławia zapomniano o kierunku południowym i południowo-zachodnim, czyli liniach do Świdnicy i Pilawy Górnej. Ja rozumiem, że tak mogą podchodzić politycy, którzy grają tak, jak zawieje wiatr ale już redaktor o tych połączeniach winien był pamiętać.
2015-07-22 08:21:52 Autor: d3
---.146.82.227.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
O Oleśnicy to by pamiętali jakby wrocławscy decydenci pamiętali o Kępnie (o linii Oleśnica Kępno) aby ja zelektryfikować i dostosować co najmniej do 160 km/h bo niedługo już będzie przejezdna nowa linia Bełchatów-Wieluń (w związku z budowa odkrywki dla elektrowni) i można by śmigać przez Piotrków do Warszawy poniżej 3 godz.
2015-07-22 08:25:17 Autor: wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Wasiu
Kobierzyce-Sobótkę ma remontować województwo, z innego funduszu. Rzuć okiem na tekst we wrocławskiej GW, tam jest mapka. Ale Piławy chyba już nikt nie bierze pod uwagę.
2015-07-22 12:54:57 Autor: cypis
---.free.aero2.net.pl
Dla linii Kobierzyce - Piława (ale realnie pewnie tylko jakiegoś jej fragmentu) i niektórych innych nieczynnych linii w regionie jedyną na obecną chwilę szansą jest wywóz kruszyw.
2015-07-22 13:23:34 Autor: Wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Linia 285 będzie remontowana. Już podpisano stosowne porozumienie z Polskimi Liniami Kolejowymi. Remont trasy w sierpniu ma zaakceptować Rada Ministrów. Ale po chińsku, bo od Jugowic przez Jedlinę, a nie od strony Świdnicy (gdzie może dołoży UMWD?): http://wroclaw.tvp.pl/20925336/odbudowa-trasy
2015-07-22 14:55:52 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Linia Kobierzyce - Piława to najkrótsze połączenie kolejowe z Wrocławia do Dzierżoniowa, Bielawy i Pieszyc oraz w Góry Sowie. Linia ta przebiega również przez stale rozbudowujące się tereny na południe od Wrocławia idealnie dla kolei aglomeracyjnej. Kilka lat temu, jeszcze przed Euro była o tym mowa i pomysł był bardzo entuzjastycznie przyjęty przez władze DDZ, Bielawy czy mieszkańców.
2015-07-22 18:13:05 Autor: dolnoslązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Projekty rządowe są od realizacji celów ważnych dla całego kraju, a nie jakaś lokalna linia kolejowa koło Wrocławia, linia tramwajowa na Popowice czy wiadukt nad drogą. W tym przypadku decyzja rządu była słuszna. A Wrocław niech się nie ośmiesza i ten ich prezydent Dutkiewicz, który całą kasę zmarnował na budowę stadionów, wielkie imprezy po których został wielki deficyt (widać wrocławianie wolą igrzyska od chleba), i inne fanaberie, a teraz w kasie pustki, 6 miliardów długów i płacz. Trzeba było sobie wybrać lepszego gospodarza. Dolnoślązacy nie poprą tego apelu, bo całą kasę jak zwykle zagarnie Wrocław na swoje niczym niepohamowane potrzeby, a Dolny Śląsk po raz n-ty obejdzie się smakiem.
2015-07-22 18:35:41 Autor: Poznaniak
---.139.19.15
"Jak się narozdawało pieniądze i naobiecywało dla Mazowsza i Górnego Śląska, żeby kupić
głosy tamtejszych mieszkańców to już dla Dolnego Ślaska nie starczyło, proste jak drut."

Proste jak drut to jest raczej twoje myślenie. Typowa uproszczona wizja świata jaką można spotkać u zakompleksionych wrocławiaków, że wszyscy się sprzysiężyli w spisku przeciwko Wrocławiowi.

A prawda jest taka, że jak widziałem różne projekty finansowane z KPK, to Wrocław wypada w nich zdecydowanie najsłabiej. Może jakbyście rzeczywiście złożyli jakieś projekty istotne dla całego Dolnego Śląska, to zostałyby uwzględnione przez ministerstwo. A tymczasem to głównie kolejka aglomeracyjna dla Wrocławia, która powinna być finansowana przez Wrocław z niewielkim dofinansowaniem samorządu województwa. Z punktu widzenia Warszawy i mieszkańców reszty kraju wartość tych waszych "inwestycji" to jest śmiech na sali.

Zachłanność się mści, jakby Wrocław myślał nie tylko o sobie, ale o regionie, to pieniądze by były. A tak kasy nie dostanie nikt.
2015-07-22 19:25:22 Autor: Johnny Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
Nie sposób nie zgodzić się - nawet pomimo faktu, że jestem wrocławianinem. Nie należę do zwolenników aktualnego prezydenta, a w ostatnich wyborach oddałem głos na konkurencję. Należę do ortodoksyjnych przeciwników wynalazków Dutkiewicza pokroju stadionu, zdjęć MM czy innych fontann, które to wynalazki skutecznie nadszarpnęły wrocławski budżet, że o zadłużeniu nie wspomnę.
2015-07-22 20:18:19 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-22 21:47:59 Autor: gino
---.free.aero2.net.pl
@ wasiu - wiesiu z Wrocławia:

Jakieś kompleksiki na punkcie Poznania? Napisz coś jeszcze o cegłach, które rzekomo kradła wam "warszawka". Policzyłeś już je dokładnie?

Akurat Poznań wydaje pieniądze z sensem, czego nie można powiedzieć o Wrocławiu. Stadion za miliard złotych, potem wielkie, ale deficytowe imprezy na stadionie, ESK, Narodowe Centrum Muzyki - a potem dziwicie się, że nie macie na nic pieniędzy. Wolicie igrzyska od chleba to takie są później efekty. Wielkopolskie też ma dużo lepszą sieć kolejową niż Dolnosląskie, gdzie wyraźnie widać podział na kolei na "Dolny Śląsk A" (okolice Wrocławia) i "Dolny Śląsk B" (całe reszta Dolnego Śląska).

Darmobusy do Świdnicy a potem do Dzierżoniowa wcale nie powstały w trosce o dobro mieszkańców tych miast, tylko jako element promocyjny Wrocławia, bo Wrocław chce mieć kolej aglomeracyjną (więc wiadomo, że te pociągi muszą gdzieś jeździć). Do takiej np. Świdnicy całkowicie komercyjnie jeździ masa busów z biletami za 7 zł. Więc w UMWD wymyślili sobie, że pojadą też pociągi, a żeby ktoś do nich wsiadł, cena za bilet jest 5 zł, czyli trzy razy taniej niż normalnie. Oczywiście za darmo nic nie ma, tę kolejkę aglomeracyjną sponsorują wszyscy Dolnoslązacy.

A na większej części Dolnego Śląska linie kolejowe prawie już zarastają trawą.

A najbardziej żałosne w tym wszystkim jest, że podpieracie się potrzebami kolejowymi Dolnego Śląska, a tak naprawdę Dolny Śląsk macie gdzieś i interesują was jedynie projekty we Wrocławiu i jego najbliższych okolicach. Dolny Śląsk jest wam potrzebny tylko w takich sytuacjach - gdy trzeba jakoś uzasadnić jęki o kasę. Dlatego jako Dolnoślązak też nie poprę nigdy tego protestu, bo to jest jak plucie w oczy Dolnoslązakom.
2015-07-22 22:21:38 Autor: kolejoman
---.226.178.23
Wyczytane na stronie internetowej całej akcji:

"Modernizacja linii nr 143 Wrocław - Kluczbork, CO NAJMNIEJ W CZĘŚCI do Oleśnicy (przez m. in. osiedla Szczepin, Ołbin, Psie Pole oraz Mirków i Długołękę) - jako projekt kluczowy,
Rewitalizacja trasy Wrocław - Brzeg Dolny - Wołów - Rudna,
Rewitalizacja trasy Wrocław - Strzelin - Kłodzko - Międzylesie - Czechy, CO NAJMNIEJ W CZĘŚCI do Strzelina."

Pogrubienie moje.

To "w części" oznacza tyle samo, co maksymalnie, bo rząd nawet jak da jakieś pieniądze, to okroi je do pomysłów, na których najbardziej zależy krzykaczom. Wiedząc że krzykacze o resztę nie będą walczyć, bo sami to zaznaczyli.

Do tego w adresie internetowym strony są dwa wyrazy: "akcja" i "miasto". Nie "region", "Dolny Śląsk", "województwo" etc. Wyraźnie widać, co jest przedmiotem zainteresowania krzykaczy.

Za to w treści kilka razy powtarzają się puste hasełka typu "Kolej na Dolny Śląsk!", "szybszy rozwój Dolnego Śląska" itd.

Nie wstyd wam tak ordynarnie podcierać sobie gębę Dolnym Śląskiem?
2015-07-31 11:06:58 Autor: krk
---.jeleniagora.vectranet.pl
I jak zwykle Wrocław jest utożsamiany z całym Dolnym Śląskiem jak trzeba kasę wyciągać, a tak naprawdę to Wrocław resztę województwa ma gdzieś. W Karpaczu rozpoczęła się walka o uratowanie linii, ale tu ani słowa o tym.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5