NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

KM na półmetku z modernizacją EN57

| inf. pras. 05.10.2016 5

KM na półmetku z modernizacją EN57
Fot. Koleje Mazowieckie
KM na półmetku z modernizacją EN57
KM na półmetku z modernizacją EN57
KM na półmetku z modernizacją EN57
KM na półmetku z modernizacją EN57
Na tory wyjechał właśnie osiemnasty pojazd serii EN57AL, zmodernizowany w ramach zawartej w grudniu 2015 r. umowy pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesą. Zgodnie z kontraktem KM będzie miało docelowo 39 takich ezt. Wszystkie odebrane do tej pory pojazdy są wykorzystywane do obsługi linii nr 6 z Warszawy Wileńskiej do Małkini.
Pojazdy przeszły naprawy w poziomie utrzymania P5 i są gruntownie zmodernizowane. Posiadają m.in.: klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych jest nowoczesne WC z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie mogą także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. W pojazdach jest przejrzysty system informacji pasażerskiej, Wi-Fi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. Ezt w tej wersji jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

– Jesteśmy w trakcie realizacji największego kontraktu na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych – mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu Kolei Mazowieckich. – W połowie 2017 r. nasz park taborowy będzie składał się w znacznej większości ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów. To kolejny, istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie – dodaje.

Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych podzespołów została zwiększona moc układu napędowego umożliwiająca szybszą jazdę pojazdu – nawet do 120 km/h – oraz zwiększenie przyspieszenia, co przełoży się na skrócenie czasu podróży. W przedniej części pojazdu znajdują się także dwie strefy przeznaczone dla obsługi pociągu – kabina maszynisty oraz przedział dla kierownika pociągu.

– Nowoczesne rozwiązania zastosowane na pulpicie sprawiają, że pojazd prowadzi się bardzo dobrze i wygodnie – mówi Wiesław Młodzianowski, maszynista z Tłuszcza.

Umowa na wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia zakresu zamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw w latach 2016 – 2017 została podpisana 17 grudnia 2015 r. Jest ona częścią jednego z największych dotychczas przedsięwzięć związanych z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych przewoźnika. W sumie przewoźnik posiada już 108 gruntownie zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Więcej na temat zmodernizowanego EN57AL można posłuchać z filmu, który przygotowały Koleje Mazowieckie.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5