Partnerzy serwisu:
II linia metra

KIO uznała odwołania w przetargu na tabor dla II linii metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-11-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Wojciech Śmiech, Rynek Kolejowy, 16 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
KIO uznała odwołania w przetargu na tabor dla II linii metra
Dziś Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok, w którym uznała odwołania w przetargu na zakup taboru dla II linii metra, złożone przez CAF i konsorcjum Skody i Wagonmaszu, ponieważ uznała, że zastrzeżenie informacji niejawnych w każdej z ofert złożonych w postępowaniu zamawiający nieprawidłowo zweryfikował poprawność zastrzeżenia tajemnicy. Jednocześnie KIO uznała, że Metro Warszawskie słusznie odrzuciło ofertę hiszpańskiego producenta.

 – Zastrzeżenie tajemnicy ma dwa aspekty. Po pierwsze ma aspekt merytoryczny, ponieważ informacje, które załączają wykonawcy do ofert mogą mieć w oczywisty sposób taki charakter gospodarczy, którego wykonawcy nie chcą ujawniać na zewnątrz. Po drugie tajemnica ma także taki charakter, że każda osoba, która ma związek z tą tajemnicą powinna dochować tej staranności, aby nie były ujawnione te informacje gospodarcze. Izba stwierdziła, że zamawiający powinien biorąc pod uwagę te dwa aspekty podobnie zweryfikować zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – wyjaśnia Marzena Ordysińska, członek Krajowej Izby Odwoławczej orzekająca w tej sprawie.

Wykonawcy składając oferty niektóre informacje w tych ofertach zastrzegają jako tajemnice przedsiębiorstwa. Zamawiający powinien zweryfikować, czy to zastrzeżenie nastąpiło prawidłowo. Izba uznała, że zamawiający w ogóle nie weryfikował czy to zastrzeżenie nastąpiło prawidłowo, czy nie. Niejako bez badania uznał, że wykonawcy prawidłowo zastrzegli tajemnice przedsiębiorstwa.

Mogło to wpłynąć na pozostałych oferentów. – To się okaże dopiero po powtórzeniu czynności oceny ofert i po ewentualnym odtajnieniu nowych informacji przez zamawiającego, do tej pory nieznanych pozostałym wykonawcom, w szczególności tym, którzy wnieśli odwołaniach – tłumaczt Marzena Ordysińska. W odwołaniach obaj odwołujący dostrzegli, że w ofercie, która została przez zamawiającego uznana jako najkorzystniejsza przy podawaniu parametrów silnika podano dwie moce dla różnych prędkości obrotowych. W części jawnej nie ma opisu jakie to są moce.

- Pozostali oferenci powinni mieć możliwość sprawdzenia, czy taki silnik z dwoma mocami w takim zakresie, w jakim zostało to podane w ofercie Siemensa jest prawidłowy i spełnia wymagania zamawiającego – zaznacza Marzena Ordysińska.

Jednocześnie Izba stwierdziła, że Metro Warszawskie postąpiło słusznie, odrzucając ofertę hiszpańskiego CAF-u. Z tego wynika, że w grze wciąż pozostaje konsorcjum Siemensa i Newagu oraz konsorcjum Skody i Metrowagonmaszu.

Kosztami postępowania KIO obciążyła Metro Warszawskie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Zobacz również:

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Infrastruktura

Holandia chce zespoły trakcyjne od CAF

Michał Szymajda 01 września 2022

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Infrastruktura

CAF dostarczy więcej pociągów do zachodnich Niemiec

Przemysław Farsewicz 17 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5