Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kiedy ruszą modernizacje na węźle katowickim?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
04-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kiedy ruszą modernizacje na węźle katowickim?
fot. PLK
Niedawno Polskie Linie Kolejowe informowały o prowadzonych obecnie modernizacjach linii Katowice – Gliwice i planach dla przebudowy katowickiego węzła kolejowego. Część kluczowych inwestycji jest jednak na wczesnym etapie przygotowania a na wygodniejsze i szybsze połączenia kolejowe mieszkańcy regionu będą musieli poczekać.

W obecnej perspektywie budżetowej 2014-2020 Polskie Linie Kolejowe planują duże inwestycje w katowickim węźle kolejowym, o czym pisaliśmy tutaj. Obecnie najważniejsze projekty w tym rejonie są na etapie studiów wykonalności. Największą inwestycją na terenie Górnego Śląska jest modernizacja linii E65 Katowice – Czechowice-Dziedzice. Jest to projekt o łącznej wartości ponad 4 mld zł. Na tej linii planowane jest rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego poprzez dobudowę nowych torów, przebudowę stacji i infrastruktury.

– Zakres modernizacji jest olbrzymi a inwestycja jest planowana do ukończenia w terminie do 2023 roku. W tej chwili mamy ogłoszony przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, tj. projekty budowlane wraz z pozyskaniem pozwoleń. Na 5 LOT-ów mamy już decyzje środowiskowe. Zakładamy, że projektowanie będzie trwało przez cały rok 2017 a na początku 2018 r. powinniśmy ogłosić przetarg na realizację w oparciu o dokumentację zamawiającego – informuje Zbigniew Pasierb.

Linia chorzowska później

Jedną z kluczowych dla kolei aglomeracyjnych na Śląsku magistral jest linia 131  Chorzów Batory – Tczew. Wykorzystywana jest intensywnie w ruchu towarowym, natomiast ze względu na zły stan wielu odcinków jej znaczenie w ruchu pasażerskim jest obecnie małe. Tymczasem odcinek Tarnowskie Góry – Chorzów Batory przebiega przez tereny silnie zurbanizowane, ma potencjał dla budowy tu szybkiej kolei miejskiej, a planowane jest wykorzystanie jej w połączeniu Katowic z portem lotniczym Pyrzowice.

Jak informuje PLK, modernizacja linii 131 jest zadaniem wieloletnim i jest co roku rewitalizowana w co najmniej kilku odcinkach. Obecnie przygotowywana jest modernizacja odcinka Tarnowskie Góry – Kalety, który będzie częścią połączenia kolejowego do portu lotniczego Katowice Pyrzowice. Odcinek Katowice – Bytom przechodzący przez centrum aglomeracji będzie realizowany w kolejnych latach. – W zakresie środków budżetowych operujemy przede wszystkim inwestycjami jednorocznymi realizowanymi od stycznia do grudnia i w tym planie budżetowym się obracamy – wyjaśnia Pasierb.

Modernizacja E30 w przygotowaniu

Od wielu lat zapowiadana jest modernizacja linii E30 Katowice – Kraków. Inwestycja ta ma bardzo duże opóźnienia,o czym piszemy więcej na Rynku Kolejowym tutaj. – Jeśli chodzi o inwestycje na śląskim odcinku linii E30 to trwają głównie studialne. Modernizacja tej linii jest bardziej zaawansowana odcinku małopolskim. W Śląskiem inwestycja jest na etapie opracowywań przedprojektowych i trudno mówić o kolejnych terminach realizacji – wyjaśnia dyrektor oddziału PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

Infrastruktura

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

inf. pras PKP PLK 26 września 2023

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Infrastruktura

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

Infrastruktura

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

inf. pras PKP PLK 26 września 2023

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Infrastruktura

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij