NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KE wstrzymuje unijne miliardy dla Polski

| ew, Rynek Infrastruktury 25.11.2014 114

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-25 16:10:34 Autor: Zawiedziony
---.153.102.250
Wychodzi niestety rosnąca niekompetencja. Unia mówi - pokażcie projekty będzie kasa. A my mówimy, będą będą. Unia więc mówi. Będą projekty, będzie kasa. A kto ma robić projekty kolejowe - bankierzy?
2014-11-25 16:22:24 Autor: hahaha
---.g-net.pl
To polska biurw swoją niekompetencją sama wstrzymuje te miliardy. Konkurencja o tym napisała:
rynek-kolejowy.pl/aktualnosci/22114/Lubuskie-Bruksela-stawia-na-kolej.html
2014-11-25 16:22:49 Autor: hahaha
---.g-net.pl
http://www. kurier kolejowy .eu/aktualnosci/22114/Lubuskie-Bruksela-stawia-na-kolej.html
2014-11-25 16:45:00 Autor: rhcp
---.opera-mini.net
"Maria Wasiak, obecna szefowa MIR zapewnia, że
rząd robi, co może, a strona polska dotrzymuje
wszystkich terminów uzgodnionych z Komisją
Europejską." Za to, że termin jest dotrzymany to jeszcze nigdy nikt nikomu pieniędzy nie dał. Liczy się jeszcze co się KE przesyła. Jeśli KE mówi i pisze wyraźnie 40% na kolej 60% na drogi to tak ma być i koniec. Już się KE dało przekonać żeby kolei zabrać 20%. Więc jeśli ktoś nie słyszy, albo nie rozumie tego co czyta to albo sobie jaja robi, albo jest kompletnym debilem. A kolej to jest jeden z głównych "problemów" dla polskiego rządu. A KE jest nieugięta w tym temacie. KE ma czas. Już można liczyć pieniądze, które trzeba będzie KE oddać bo kilka osób chce mieć tyle dróg żeby można było sobie pod samo łóżko podjechać autem.
2014-11-25 16:45:29 Autor: Gargamel
---.43.4.226
"... do końca 214 roku KE ...". Szczyt kompetencji
2014-11-25 16:49:11 Autor: Skipper
---.promax.media.pl
Jak zwykle daliśmy d..y,ale co można spodziewać się po Republice Bananowej jakim jest Polska.
2014-11-25 17:14:26 Autor: iławiak
---.free.aero2.net.pl
Obu ten projekt nie wygladały jak modernizacja stacji kolejowej w Malborku. Plk GDANSK remontyje juz 4 lata tunel w przejściu podziemnym :);) sama stacja tez idzie z wielkim bólem. Gdyby ktos kompetentny w PLK tym zarzadzal to zrealizowane byloby to w 9 miesiecy maks.
2014-11-25 17:17:31 Autor: iławiak
---.free.aero2.net.pl
Pendolino w drodze ...a tymczasem na stacji we Wrzeszczu TLKi od 40 do 75 minut. Regio do Smetowa 40 minut. Regio do Malborka 50 minut :):):) chwala wam PLK Gdańsk.
2014-11-25 18:05:14 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Dziennik Zachodni pisał, że ponoć śląski marszałek Sekuła, mając poparci m.in. małopolskiego marszałka Sowy, baaardzo ostro się w Brukseli pokłócił. Na prawdę było grubo! Z tego co potem próbował na spokojnie wytłumaczyć Sekuła, to on kocha kolei, nie tylko KŚ, ale jest WROGIEM robienia przez PLK czegokolwiek na torach...

...hmm... albo marszałek jest faktycznie tak głupi, albo rżnie głupa i odwraca kota ogonem. Przecież rewitalizacje (rehabilitacje) czy to POIiSowe czy właśnie te z RPO idą o niebo szybciej, a ich efekty także są widoczne na lata, niż długo ciągnące się mo(r)dernizacje. Przecież nikt nie każe ruszać podtorza, a samą nawierzchnię torową! Regionalne Programy Operacyjne to są unijne pieniądze dane marszałkom na konkretne cele, ale ich własne na ich widzi mi się!

Owszem, linia po rewitalizacji ma leprze, często wyższe, parametry i jest prze to droższa, no, ale można za to tak ułożyć atrakcyjny rozkład, aby było wielu pasażerów, którzy zapłacą nie tylko za bilet, ale i podatki jak więcej ich będzie miało pracę i dojazd do niej. Mniej też osób zginie w wypadkach samochodowych, a to też podatnicy - brak kosztów leczenia.

P.S.
Ponoć nie tylko linia do Wisły, prócz Zawiercie - Pyrzowie, ma wrócić do RPO, ale też i Tychy - Oświęcim. Ciekawa sprawa. A czemu nie dalej i KŚ za Oświęcim przez Spytkowice i Skawinę do Krakowa? Ale to byłby psikus KŚ wobec ŚKA KMP :D.
2014-11-25 18:22:16 Autor: wąsaty bankowiec
---.dynamic.gprs.plus.pl
Poza Bolandą PR Polskiej Zjednoczonej Platformy Obywatelskiej jakby mniej działał
2014-11-25 19:40:33 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
wygląda na to, że specjalistka od klimatu w Polsce wiedziała, kiedy się do Brukseli urwać i zostawić to wszystko następczyni,

nie do końca jej wina, że kobieta o sztywnej twarzy (czytaj: premier) przypomniała sobie, że w dzieciństwie bawiła się z chudą Marysią, co to teraz w swoim CV ma jakieś stanowiska kierownicze w PKP wpisane, więc się nadaje...

pamiętacie film Show z Pazurą?
scena: jednostka wojskowa - w sali siedzą wszyscy łącznie z jakimś pułkownikiem, a "koty" testują armatę... po trafieniu próbnym pułkownik mówi: "napiszcie że się [testowana rakieta] nadaje"

i tak zrobiono łapankę do polskiego rządu: katechetka do MSWiA a chuda Marysia do MIR, bo się nadają???
2014-11-25 20:18:47 Autor: Hose Arkadio Morales
---.dynamic.chello.pl
W KE doskonale wiedzą w co gra polski rząd i drugi raz nie dadzą się zrobić w bambuko. A nasi konsekwentnie idą w zaparte i dopisują różne rezerwowe projektu drogowe. A dziś się dowiedziałem, że nawet w ramach projektów tzw. kolejowych buduje się...drogi (tzw drogi dojazdowe, ronda, technologiczne itd. - łącznie jest tego sporo, przynajmniej przy największych inwestycjach).
2014-11-25 20:57:28 Autor: ezet
---.dynamic.chello.pl
http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,17020843,Springer_w_liscie_do_minister_Wasiak___Proponuje_.html

"Proponuję, by PKP pokierowały delfiny"

to takie podsumowanie PKP IC w GW
nie ma nasz narodowy przewoźnik dobrej prasy ostatnio.
2014-11-25 23:14:08 Autor: Gość
---.dynamic.gprs.plus.pl
I bardzo dobrze, skoro w tym kraju do nikogo z rządzących nie dociera czym jest zrównoważony transport - to KE musi to uświadomić w bardziej radykalny sposób. Małopolski czy Śląski RPO - jedyna wzmianka o kolei - to po jednym projekcie taborowym - zero inwestycji w infrastrukturę - a Unia na to właśnie stawia. Mam nadzieję, że jeśli urzędy marszałkowskie nie zrozumieją tego, że w przyszłości udział transportu kolejowego w transporcie zbiorowym musi być większy - to Unia nie da złamanego grosza. Mam nadzieję także - że jest to pokłosie działania CZT, które interweniowało w KE. Na koniec dodam - Linia Sucha Beskidzka - Żywiec musi być zrobiona!!!
2014-11-26 00:55:40 Autor: realista2014
---.146.216.211.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A wy tak łykacie co pisowski minister powie:). Jest harmonogram zatwierdzania komisji znany od 2 lat. Tylko jak ktoś nie zna specifiki przepływów finansowych w ramach funduszy może bredzić, że "gospodarka odczuwa". Już nie wspomjnając o tym niski jest udział kasy z UE w PKB.
2014-11-26 09:09:01 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Dziobię - więc jestem:

Biurwa z UMów (szczególnie taka busiarska jak w Krakowie) będzie miała bardzo ciężko. Teraz ludzie piszą do KE (akcja CZT to jeden z fragmentów tej układanki) i tam już dobrze widzą o co chodzi.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5