NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KE przyznaje: Polska nie przyłożyła się do wydawania pieniędzy na kolej

| tomaszporeba.pl/lp, Rynek Kolejowy 23.10.2015 157

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-23 15:46:11 Autor: Staszek Biega
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Od roku wiele razy pisałem, ze w skrajnie niekorzystnych warunkach Polska straci za lata 2007-2013 nawet 8-9 mld zł. Wg dzisiejszego kursu euro 4,25 zł jesteśmy jako Polska w plecy na dzisiaj ponad 8,1 mld zł.

Jeśli wydamy części tych środków na refinansowanie zakupu taboru do 85% wkładu UE to stracimy pewnie 7 mld zł. Ale nawet w takim "optymistycznym" wariancie to będzie straszliwa kompromitacja ministerstwa i PKP PLK oraz PKP SA. Brak słów.
2015-10-23 16:14:39 Autor: Czes
---.dynamic.chello.pl
Zamiast kupować nowy, porządny tabor na lata, modernizuje się stare, ponad 40 letnie maszyny. Zamiast budować nowe linie miedzy dużymi miastami o profilach pozwalających na zwiększanie prędkości nawet do takich jak KDP w przyszłości, modernizuje się te z okresu międzywojennego. Gratulacje
2015-10-23 16:26:44 Autor: wdr
---

wdr
@Czes
turbokible zamiast nowego taboru w przypadku problemu z wydaniem dofinansowania to jest jakaś niepojęta głupota. dobrze, że przynajmniej miasta kupowały nowe tramwaje a nie modernizowały 105 do "standardu LED"

dodatkowo, modernizacje były robione z dziwnymi oszczędnościami (bez wiat na peronach, porządnych wind dla pasażerów, z likwidacją stacji i torów dodatkowych), KDP wstrzymano. widać, że PLK zadanie przerosło. może dalej będzie lepiej, ale ciężko o optymizm
2015-10-23 16:28:02 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Ciekawe, czy ktoś za to odpowie, czy jak zwykle nikt?
Moim zdaniem za takie marnotrawstwo cały zarząd PKP SA, PLK i MIR powinien wylecieć i być pociągnięty do odpowiedzialności.
Ludzie! Gdyby te miliardy wziąć to nie potrzebna byłaby prywatyzacja ani TK Telekom ani PKL ani PKP Energetyki.

Żądam ukarania winnych!
2015-10-23 17:01:47 Autor: Milus
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Reforma PKP

Nikt za to nie odpowie, jak zwykle ;-)
A linia Kraków- Katowice wciąż czeka :D
2015-10-23 17:33:42 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Ajajaj! Co za potężny cios przed wyborami, i to tak an faz z Brukseli dla PO i PSL...

...To musiało zaboleć. Nie ma zmiłuj. MIR na dnie, Polska w ruinie.
Psiapsiółki z Radomia milczą. Tak się kończy era bankomatów na kolei.
Komunizmu też. To co dokona PiS na kolei będzie prawdziwym tsunami w porównaniu do burzy, którą zrobił kiedyś AWS-UW.

"(...) Kalendarz imprez się wyczerpał na ścianie pod folderem, pozostał już tylko czas - kreator wszystkich nas, spowiednik (...)".
2015-10-23 17:35:22 Autor: asm.hucinski
---.dynamic.chello.pl
Czyli przy udziale środków z budżetu państwa i środków z samorządów (jako brakujące 15 - 25 %) + niewykorzystana kwota z programów pomocowych na (dla) kolei, można było przeprowadzić jeszcze kilka projektów.

Np. dobudować od jednego do kilku łączników kolejowych w Polsce, dokończyć II i zbudować III linię metra w Warszawie, albo zbudować I linię metra w Krakowie, wymienić tabor szynowy na nowy,... Wystarczyłoby trochę dobrej woli, chęci i pomysłu...

Jakże ważne jest poważne traktowanie zagadnień dt. kolei i transportu szynowego, od tego wiele zależy...

Jakie będzie wykorzystanie funduszy pomocowych na lata 2014 - 20(23) ?
2015-10-23 17:43:53 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
u Sowy za to przekroczyli limity
2015-10-23 18:16:21 Autor: xyz321a
---.play-internet.pl
Jak PLK Gdańsk szalała na E65 w woj Pomorskim to myślałem ze nigdy nie wyjdą z placu budowy. Jeszcze teraz kopią w Pruszczu Gdańskim jak i Gdańsku Lipca, Szymankowie
2015-10-23 19:05:24 Autor: Kflik
---.eimperium.pl
Gdyby to rząd PiS nie wykorzystał środków to zostaliby zjedzeni żywcem przez media i PO.

Ale skoro PO to wszystko "cacy", nie?
Bo w modzie jest tylko kopanie PiS.
2015-10-23 19:35:45 Autor: memento
---.adsl.inetia.pl
@Kflik

Zauważ, że moda się zmieniła. Zajrzyj do netu - trudno znaleźć cokolwiek pozytywnego o PO. Zwłaszcza po tym jak ujrzeliśmy panią Kopacz płaszczącą się przed Angelą Merkel w sprawie tej islamskiej dziczy, którą PO chce do Polski importować.
Platforma przegra wybory koncertowo. I już widać nerwowość w "elitach" przyssanych do państwowych pieniędzy.
Policzymy się z nimi w niedzielę.
2015-10-23 19:44:45 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
[Admin: zmoderowano]
2015-10-23 19:48:59 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
No wiesz Maurysio, nie wypada ciągle się tak obnosić z własną głupotą.
2015-10-23 20:40:50 Autor: mar
---.eaw.com.pl
Krótko i na temat. Roboty budowlane nie są wcale istotne. Najważniejsze jest, żeby był pretekst do powoływania całej armii darmozjadów do spraw wielkich inwestycji i szeregu ich przy sów do tworzenia tabelek w PKP S.A., PLK, PKP Energetyce, GDDKiA i wszystkich innych dziadostwach tego typu co żrą pieniądze.
Nim się roboty budowlane rozpoczną już przeżarte są miliony na idiotyczne konsultacje, opinie, ekspertyzy i inną hamującą biurokrację. I później te projekty - często nadające się jedynie do niszczarki.
Rozliczenia robót rozbudowane do granic absurdu. Wokół jednej niewielkiej budowy kręci się cała armia dyrektorów, inżynierów kontraktów, rezydentów i ich tabelkowych, a jak pojawia się na budowie problem natury technicznej to wykonawco martw się sam o jego rozwiązanie i o to, żeby jeszcze jakiś jegomość, nie mający bladego pojęcia o robotach chciał uznać twe poczynania za zasadne i zechciał za nie zapłacić.
Nic więc dziwnego że kolej nie wykorzystuje środków, skoro albo brakuje ludzi kompetentnych albo pełno decydentów niedorajdów, albo rząd podrzuca inwestycjom świnie w postaci nieudanych prywatyzacji (celowych) i upadków firm budowlanych. I ta wszechobecna, absurdalna biurokracja - w ramach walki z bezrobociem.
2015-10-23 21:13:10 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
Poziom tych pseudo managerów z PKP S.A., PKP PLK S.A. i urzędników ministerialnych jest żenujący.
Ci fachowcy nie potrafili wdrożyć na czas postanowień DYREKTYWY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2012/34/UE z dnia 21 listopada 2012 r. w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego, który minął 16 czerwca br.
Sprawa wałkowana jest od 2008 roku
2015-10-23 21:24:27 Autor: lobos
---.adsl.inetia.pl
Bankomaty, idziemy po was.
25 października to będzie sądny dzień.
Wronki, Rawicz, mówią wam coś te miejscowości?
2015-10-23 21:28:42 Autor: Dsea
---.173.19.178.tesatnet.pl
No tak w internecie wywołała burza wiadomość o fizycznej likwidacji linii kolejowej 363 Rokietnica Pniewy Szamotulskie, Międzychód. Dziwne jest to, że ludzie mają potrzebę by ta linia była reaktywowa a ministerstwo daje pozwolenie na fizyczną likwidację. Dziwne jest to że mamy do wykorzystania środki unijne a nikt tego nie wykorzystuje by wykorzystać pieniądze do reaktywacji połączeń. Zapraszam na FB . Stop likwidacji linii do Miedzychodu. Linia 363 .
2015-10-23 21:30:00 Autor: Dsea
---.173.19.178.tesatnet.pl
No tak w internecie wywołała burza wiadomość o fizycznej likwidacji linii kolejowej 363 Rokietnica Pniewy Szamotulskie, Międzychód. Dziwne jest to, że ludzie mają potrzebę by ta linia była reaktywowa a ministerstwo daje pozwolenie na fizyczną likwidację. Dziwne jest to że mamy do wykorzystania środki unijne a nikt tego nie wykorzystuje by wykorzystać pieniądze do reaktywacji połączeń. Zapraszam na FB . Stop likwidacji linii do Miedzychodu. Linia 363 .
2015-10-23 21:32:26 Autor: Wiecej bankomatow!
---.szczecin.mm.pl
@mar - 10/10. Taka jest niestety smutna prawda.

Może ktoś ma dane i może podać ile aktualnie tabelkowych zatrudnia twór "PLK - Centrum Realizacji Inwestycji"?
2015-10-23 21:46:23 Autor: mar
---.eaw.com.pl
W sprawach utrzymaniowych w PLK i Energetyce wcale nie jest lepiej. Naczelnicy i zastępcy zamiast nadzorować bezpieczeństwo ruchu pociągów, skupić się na stanie torów, urządzeń srk i zrk czy też stan sieci trakcyjnej i układu zasilania to siedzą godzinami żeby darmozjadów w centralach zadowolić tabelkami.
A do tej współczesnej propagandy marketingowo - bankomatowej, to nie równa się nawet ta z okresu PRLu.
Chory kraj, chora kolej.
2015-10-23 21:56:51 Autor: g
---.centertel.pl
A[Admin: zmoderowano] Tyle się mówiło o braku remontów rewitalizacji ale wszystko jak grochem o ścianę
Zmarnowali szansę aby kolej była bardziej dostępna dla większej ilości Polaków. A[Admin: zmoderowano] Widzą tylko Warszawkę i aglomeracje i dwie linie na krzyż.Reszta to dla nic [Admin: zmoderowano]. Ukarać te wszy za niegospodarność się należy
2015-10-23 22:43:45 Autor: mech cargo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdzie wielmożny panujący Kubuś i jego bankomaty jaśnie panujące w spółkach PKP co na to ?
2015-10-23 23:04:07 Autor: Dolejlama
---.play-internet.pl
Zaraz, ale jeszcze kilka dni temu (nie)rząd twierdził, że 98%
2015-10-23 23:23:44 Autor: Mak
---.dynamic.gprs.plus.pl
Na samym 66 km odcinku Rail Baltiki 500 baniek poszło się .... Po 25.10 wyjdzie na światło dzienne jeszcze sporo hocków klocków...
2015-10-23 23:34:32 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Czekam na komentarz Pani Ewy Kopacz... wszak miało być, mocium panie, gruuuubo powyżej 90% ;-)
2015-10-24 05:41:20 Autor: Pasażer2
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-24 09:06:46 Autor: Kflik
---.eimperium.pl
@paf

są dane prawdziwe i oficjalne...

winą za niewydaniem kasy obciąży się wszystkie partie z wyjątkiem PO.
2015-10-24 15:14:03 Autor: japan1972
---.47.92.183
@Maurycy +
Albo zwyczajnie glupis, albo jeszcze baaardzo mlodys.
Czas w kraju na zmiane. Czas ostro ruszyc z kopyta i gonic Europe.
2015-10-24 15:33:56 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
"Szklanka jest do połowy pełna!" - E.Kopacz (23.10.2015). To by się nawet zgadzało... Grunt, to dobre samopoczucie!
2015-10-24 21:12:05 Autor: 25.10.2015
---.play-internet.pl
@Maurycy+

Oderwanie od koryta aż tak boli?
2015-10-25 20:29:27 Autor: zibi
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
komentatorzy ze SKLEROZĄ. A zapomnieliście że za opóznienie WINNY jest PIS. Jak byli przy władzy a wiedzieli żę kasa będzie to zmieniali tylko ludzi na stanowiskach . DWA LATA opóznieni zarówno na kolei jak i na drogach to jest ICH WINA.Kasy nie wydaje się tak od razu trzeba przygotować plany.PO teraz to zrobiło z drogami i z koleją na nowy plan UNII. Ile przetargów zrobiono już na drogi i kolej to możecie sobie sprawdzić a ONI WTEDY WSZYSTKO OLALII
2015-10-26 08:58:53 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Panie Nowak czemu się nie przykładacie do wydawania kasy tylko w szybkim tempie zwalniacie fachowców, Faber , Ogłoblin i inni.
2015-10-26 20:56:01 Autor: ja
---.protonet.pl
Nowi, starzy rządzący to niby będą rozwijali kolej? Ciekawe bo rządzą od dawna w woj. podkarpackim i jakoś tam nie widać rozwoju kolei a raczej jej zwijanie. To chyba najgorsze kolejowo województwo, nawet w Bieszczady turysta nie ma jak dojechać pociągiem.
2015-10-26 22:29:18 Autor: Bozia
---.play-internet.pl

Bozia
Jeżeli Jery wywróci KPK do góry nogami, to wykorzystanie środków na 2014 - 2022 będzie jeszcze gorsze. Bez inwestycji przygotowanych za PO, nie ma szans wykorzystać środków za ten okres.
2015-10-27 07:59:52 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Jakie to projekty przygotowało PO . Żadne. Polecieli po bandzie i tym co było przygotowane wcześniej. Tak naprawdę to pomysły rewitalizacji linii dał Massel i to jego zasługa. PO tylko nawrzucało do Spółek Kolejowych swoich niewykształciuchów z PKP S.A. w tym zupełnych nieudaczników do PLK. Desant był totalny. Targowa do dzisiaj jest okupowana przez PKP S.A. i banksterów. Antydesant już niedługo bo chyba w styczniu lub lutym. Na Targowej będzie nam swobodniej
2015-10-27 11:15:00 Autor: Bozia
---.play-internet.pl

Bozia
W odpowiedzi na post Kolejarz realista:
"Jakie to projekty przygotowało PO . Żadne. Polecieli po bandzie i tym co było przygotowane wcześniej. Tak naprawdę to pomysły rewitalizacji linii dał Massel i to jego zasługa. PO tylko nawrzucało do Spółek Kolejowych swoich niewykształciuchów z PKP S.A. w tym zupełnych nieudaczników do PLK. Desant był totalny. Targowa do dzisiaj jest okupowana przez PKP S.A. i banksterów. Antydesant już niedługo bo chyba w styczniu lub lutym. Na Targowej będzie nam swobodniej"
Choćby łódzki tunel średnicowy. Papiery praktycznie gotowe, w 2016 przetarg, a bez takich dużych inwestycji nie ma szans zrealizować POIiŚ 2014 - 2020.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5