NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Katowice: Pociągi wracają na odcinek Ligota – Ochojec

| Kasper Fiszer 31.03.2020 94

Katowice: Pociągi wracają na odcinek Ligota – Ochojec
Linia nr 142fot. Kasian3, lic. CC BY-SA 4.0
W kwietniu pociągi towarowe wrócą na drugi z remontowanych odcinków linii nr 142 łączącej Katowice-Ligotę z Tychami. Trasa ta stanowi część towarowej obwodnicy GOP, a zarządca infrastruktury spodziewa się jej większego wykorzystania w związku z remontami innych odcinków w rejonie Górnego Śląska.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o planowanym wprowadzeniu objazdów dla części pociągów Kolei Śląskich jadących z Katowic-Lugoty do Tychów. W związku z pracami torowymi przez kilka kwietniowych dni będą one kierowane po linii nr 142 biegnącej przez Katowice-Ochojec i Katowice-Murcki. Ta wykorzystywana na co dzień wyłącznie w ruchu towarowym trasa była w ostatnim czasie remontowana, a prace wciąż się nie zakończyły.

Ruch pociągów towarowych znacząco wzrośnie

W połowie grudnia wznowiony został ruch na części linii: od Katowic-Ochojca do Tychów. Pociągi towarowe wjeżdżają tam od strony Katowic-Muchowca. – W ciągu doby tą trasą przejeżdża do dziesięciu składów – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przewiduje ona przy tym, że skala wykorzystania tego odcinka w drugim kwartale wzrośnie, bo linia 142 stanie się fragmentem trasy objazdowej na czas prowadzenia modernizacji trasy Goczałkowice-Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg.

Pomiędzy Katowicami-Ligotą a Katowicami-Ochojcem toczą się natomiast jeszcze prace porządkowe, trwają też procedury związane z dokumentacją. – Prace budowlane już się zakończyły – zaznacza przy tym nasza rozmówczyni. – Od kwietnia planowane jest przywrócenie ruchu towarowego – dodaje.

Część towarowej obwodnicy GOP

Prace na linii nr 142 są częścią większego przedsięwzięcia pod nazwą „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”. Inwestycja rozpoczęła się w pierwszym kwartale 2018 r., a jej zakres objął wymianę 14 km torów, 15 km sieci trakcyjnej i 11 rozjazdów. Wykonawca, Porr, przeprowadził też remont 11 przejazdów kolejowo-drogowych i 15 obiektów inżynieryjnych, m.in. wiaduktu nad drogą krajową nr 81 i mostu nad Mleczną.

– Dzięki przeprowadzonym pracom prędkość pociągów towarowych może być zwiększona z 40 do 80 km/godz. – stwierdza Katarzyna Głowacka. Przedstawicielka PKP PLK podkreśla także kwestię poprawy przepustowości, co ma być istotne w kontekście roli linii nr 142 jako części obwodnicy GOP w osi z północy na południe. Umożliwia też ona przejazd z Jaworzna-Szczakowej, Gliwic czy Mysłowic bez konieczności przejazdu przez stację Katowice. Wartość robót to 50 mln zł netto. Środki na ten cel pochodziły z budżetu krajowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 142 (8)
(466)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 142 (8)
(466)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5