Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta
Władze Katowic zamierzają pozyskać, w ramach perspektywy UE 2014-20, środki inwestycyjne, dzięki którym całkowicie ma się zmienić model obsługi komunikacyjnej centrum miasta. W planach są też m.in. remonty sieci tramwajowej, zakup 140 autobusów i tworzenie węzłów przesiadkowych.

– Realizacja zamierzeń inwestycyjnych w zakresie transportu powiązana jest z planowaną przebudową strefy centralnej miasta i zastosowaniem nowego modelu obsługi komunikacyjnej. Planowane funkcje oraz intensywność zabudowy powodują konieczność zastosowania rozwiązań dla znaczącego wzrostu udziału komunikacji zbiorowej w realizacji obsługi komunikacyjnej obszaru strefy centralnej oraz zmiany struktury parkowania pojazdów. Zakłada się, że podstawowym środkiem transportu będzie komunikacja tramwajowa, uzupełniona komunikacją autobusową, z wykorzystaniem węzłów przesiadkowych pomiędzy komunikacją zbiorową i indywidualną oraz pomiędzy poszczególnymi rodzajami komunikacji zbiorowej – mówi Bogusław Lowak, zastępca naczelnika Wydziału Rozwoju Miasta w UM Katowice.

W zakresie rozwoju komunikacji tramwajowej, Katowice uczestniczą w kontynuacji programu modernizacji infrastruktury tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w ramach projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz infrastrukturą towarzyszącą”, zgłoszonym do MIR w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres zadań inwestycyjnych w tym projekcie, na obszarze Katowic obejmuje następujące przedsięwzięcia:

• Modernizacja torowiska tramwajowego linii 6/41 w Katowicach od Wesołego Miasteczka do Pętli Zachodniej przy Stadionie Śląskim;
• Modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Kościuszki od Al. Górnośląskiej do wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Św. Jana Katowicach,
• Modernizacja końcowego odcinka linii 6 i 16 w Katowicach Brynowie,
• Modernizacja torowiska w ciągu ul. Gliwickiej od przystanku tramwajowego „Lisa” do granic Miasta Katowice z Chorzowem,
• Modernizacja torowiska na odcinku od Placu Wolności do Katowickiego Rynku,
• Modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Sosnowcem (ul. Wiosny Ludów i Sosnowiecka),
• Modernizacja torowiska na odcinku od Pętli Słonecznej do Ronda w Katowicach,
• Modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach.
• Przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ul. Wiosny Ludów oraz skrzyżowania z ulicami Lwowską, Bednorza i Obrońców Westerplatte (Plac Powstańców Śląskich) w Katowicach.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

mj, Transport Publiczny 19 sierpnia 2014

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

Śšwiat

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

lp, Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

Zintegrowany transport

Paryż złym wzorcem rozwiązań komunikacyjnych?

mj, Transport Publiczny 19 sierpnia 2014

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

Śšwiat

Tallin: Darmowa kolej do końca kwietnia. Co dalej?

lp, Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5