| Railway Gazette/SNCF/lp, Rynek Kolejowy ⚫ 29.11.2015 ⚫
180
Opublikowany 19 listopada wstępny raport opracowany przez biegłych, jako przyczynę wykolejenia wskazuje zbyt wysoką prędkość pociągu. A ta przed łukiem i mostem nad Kanałem Marna – Ren, przed którym doszło do wykolejenia, wynosiła 265 km/h, podczas gdy prędkość dopuszczalna na tym odcinku, wynosi 176 km/h. Jednocześnie komisja badająca wypadek nie dopatrzyła się żadnych wad konstrukcyjnych ani usterek technicznych odcinka, na którym pociąg się wykoleił. Analiza biegłych skupia się także na tym, co w chwili wypadku i tuż przed nim działo się na pokładzie pociągu, a być może to właśnie te elementy są kluczowe w całej sprawie.
Ze wstępnego raportu wynika, że w kabinie maszynisty pociągu TGV Duplex w chwili wykolejenia było aż siedem osób. To, zdaniem autorów dokumentu, mogło osłabić u maszynisty pole obserwacji. Mogło to także wpłynąć na zdolność ingerencji drugiego maszynisty w rozpoczęcie procesu hamowania. W oczywisty sposób mogło to także zakłócić komunikację pomiędzy maszynistami. Wiadomo, że biegli zajmują się także aspektem hałasu w kabinie, spowodowanego obecnością tak dużej liczby osób. To, zdaniem biegłych, mogło mieć wpływ na poziom skupienia maszynisty.
W związku z wypadkiem, SNCF zapowiada zawieszenie testów linii aż do czasu pełnego wyjaśnienia katastrofy. Niewykluczone też, że francuscy kolejarze skupią się na stworzeniu przejrzystych zasad dotyczących tego, w jakich warunkach i na jakich zasadach mają być prowadzone testy.
W konsekwencji wykolejenia, planowane na początek kwietnia 2016 roku otwarcie testowanego, ostatniego odcinka linii LGV pomiędzy Paryżem a Strasbourgiem, zostanie najprawdopodobniej odwleczone w czasie.
Wykolejenie pociągu testowego na linii Paryż – Strasbourg było pierwszym w historii TGV we Francji, w którym były ofiary śmiertelne. Tych było aż jedenaście. 37 osób zostało rannych, w tym 12 było w stanie ciężkim.
Więcej z regionu:
Francja (380)GAiT chcą naprawić zabytkowego Bergmanna
1k
Zintegrowany transport Gdańskie Autobusy i Tramwaje chcą naprawić zabytkowy tramwaj Bergmann z 1927 roku. Wagon ma odzyskać oryginalny wygląd, zarówno na zewnątrz jak i w środku. Na naprawę pojazdu przewidziano pół roku.
Zmiany w zarządzie PKS Słupsk. Rachwalski odchodzi
798
Prawo i polityka Rada Nadzorcza PKS Słupsk, za porozumieniem stron, zakończyła współpracę z dotychczasowym prezesem zarządu PKS Słupsk Piotrem Rachwalskim. Do czasu rozstrzygnięcia konkursu na to stanowisko, pełniącym obowiązki prezesa będzie Tomasz Kowalczyk – dotychczasowy prokurent i szef działu przewozów spółki.
Air Serbia będzie latać do Krakowa
737
Pasażer Serbskie linie lotnicze Air Serbia ogłosiły, że od 4 czerwca przyszłego roku zaoferują bezpośrednie loty łączące Belgrad z Krakowem. Połączenie będzie realizowane cztery razy w tygodniu, a wykonywane będzie turbośmigłowymi samolotami typu ATR-72.
Wrocław: Koniec remontu przy moście Szczytnickim. Wracają tramwaje i autobusy
268
Zintegrowany transport MPK Wrocław zakończyło istotny remont torowiska na skrzyżowaniu al. Kochanowskiego i Różyckiego. To bardzo ważna inwestycja, podczas której wymieniono m.in. szyny tramwajowe oraz betonową nawierzchnię, która dodatkowo pełni funkcję buspasa. Już od jutra (24 grudnia) na swoje stałe trasy wracają tramwaje, a już dziś w tym miejscu można zobaczyć kursujące autobusy.
PKP Intercity wzmacnia pociągi na święta
2,1k
Pasażer Średnio 400 pociągów stałego kursowania, ponad kilkadziesiąt składów wzmocnionych dodatkowymi wagonami oraz informatorzy mobilni udzielający wsparcia pasażerom na największych dworcach. PKP Intercity zachęca podróżnych do wcześniejszego planowania podróży i kupowania biletów z wyprzedzeniem.
Poznań. Testy PST wypadły pomyślnie. Jutro powrót tramwajów
1,8k
Zintegrowany transport W piątek (23 grudnia br.) na trasie PST od centrum do przystanku Słowiańska odbyły się przejazdy techniczne. Próby przeprowadzone po wykonanych pracach remontowych potwierdziły, że możliwa jest bezpieczna eksploatacja torowiska. Od 24 grudnia na trasę będzie kierowana linia 3. W testach uczestniczyły wszystkie typy wagonów użytkowanych przez poznańskiego przewoźnika, również te jednokierunkowe.
PKP SA wybrały wykonawcę remontu dworca w Sulechowie
409
Infrastruktura PKP SA rozstrzygnęły przetarg na remont dworca Sulechów przy linii kolejowej nr 358 – z rearanżacją części pasażerskiej. Prace potrwają ok. 9 miesięcy.
Wraca ruch tramwajów w centrum Bytomia
940
Zintegrowany transport Po pięciu miesiącach przerwy, dzień przed Wigilią Bożego Narodzenia wznowiony zostaje ruch tramwajów na przebudowywanym odcinku torowisk w centrum Bytomia. Dzielnica Stroszek i tzw. Dymitrow odzyskają połączenie tramwajowe z placem Sikorskiego.
Linie Condor odebrały pierwszego airbusa A330neo
1k
Tabor i technika Linie Condor odebrały wczoraj (20 grudnia) pierwszego z 16 zamówionych airbusów A330-900neo. Niemiecki przewoźnik jest kolejnym, 11. na świecie i pierwszym w Niemczech, który skorzysta ze wszystkich nowinek najnowszej wersji popularnego A330.
CPK organizatorem kongresu Railway Direction Days 2023
677
Infrastruktura Przekształcenie infrastruktury transportowej w regionie Trójmorza w nowoczesny, zrównoważony, efektywny i w pełni zintegrowany system transportu publicznego, rozwój sieci KDP w Polsce i krajach Trójmorza czy stymulacja rozwoju gospodarczego dzięki projektom kolejowym – to jedne z najważniejszych wątków międzynarodowego kongresu organizowanego przez spółkę CPK. Już w styczniu odbędzie się pierwszy branżowy kongres Railway Direction Days 2023 (RDD 2023).
Railway Gazette/SNCF/lp, Rynek Kolejowy - redaktor
Wiecej z regionu:
Francja (380)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >