NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Katastrofa kolejowa we Włoszech (aktualizacja)

| Michał Szymajda 12.07.2016 188

Katastrofa kolejowa we Włoszech (aktualizacja)
Katastrofa kolejowa we Włoszech. Nie żyje przynajmniej 10 osóbFot. youtube
Na jednotorowej linii kolejowej pomiędzy Corato i Andrią w pobliżu Bari na południu Włoch we wtorek 12 lipca o godzinie 11:30 czołowo zderzyły się dwa pociągi pasażerskie. Jest bardzo dużo ofiar śmiertelnych.
Aktualizacja (8:30, 13 lipca). Najnowszy bilans katastrofy to 27 ofiar.

Aktualizacja (19:00). Niestety, tak jak się spodziewaliśmy, rośnie liczba zabitych. Potwierdzono już 23 ofiary śmiertelne katastrofy. Rannych, w tym także ciężko i bardzo ciężko, jest 50 osób. Prokurator rozpoczął na miejscu śledztwo na okoliczność nieumyślnego spowodowania śmierci wielu osób oraz spowodowania katastrofy w ruchu kolejowym.

Aktualizacja (15:25). Władze lokalne regionu Puglia mówią już o 20 ofiarach śmiertelnych. Nikt nie ma jednak złudzeń, że liczba ta pozostanie na tym poziomie, skala zniszczeń pociągów, w których podróżowało sporo pasażerów, jest bowiem ogromna. Cały czas trwa akcja ratunkowa.

Z pociągów zostało niewiele

W kolizji wzięły udział dwa składy. Pierwszy z nich to elektryczny zespół trakcyjny Flirt, konstrukcyjnie niezwykle podobny do tego, którego używają Koleje Mazowieckie i Koleje Śląskie. Według ustaleń "Rynku Kolejowego" był zespołem czteroczłonowym i został wyprodukowany w 2008 roku. Oznaczałoby to, że pierwsze dwa człony Flirta w wyniku wypadku dosłownie przestały istnieć. Drugi z pojazdów to ezt Coradia produkowany przez Alstom. Miał być czteroczłonowy, wyprodukowano go prawdopodobnie w 2008 roku (ze zdjęć wynika więc, że przestał istnieć pierwszy wagon a drugi został bardzo poważnie zniszczony).

W miejscu wypadku linia jest jednotorowa

Ustalamy jaką prędkość mogły rozwinąć pociągi na odcinku gdzie doszło do tragedii. Prędkość maksymalna ezt wyprodukowanego przez Alstom to 110 km/h, Flirt homologowany był na 160 km/h. Infrastruktura w miejscu gdzie doszło do tragedii jest w dobrym stanie technicznym, w momencie kolizji widoczność była bardzo dobra. Jeden z pociągów jechał z Bari do Barletty, drugi poruszał się w odwrotnej relacji. Linia kolejowa pomiędzy Corato a Ruvo di Puglia jest jednotorowa. Dopiero między Ruvo di Puglia i Bari szlak jest dwutorowy - dzięki modernizacji, która zakończyła się w 2013 roku i m.in doprowadziła do budowy podziemnej stacji pod lotniskiem im. Karola Wojtyły w Bari. Cała linia jest zelektryfikowana.

Oba pociągi na torach w pobliżu Bari kursują od kilku lat w barwach spółki Ferrotramviaria, która zdobyła koncesję na kursowanie od Regionu Puglia. Na miejscu trwa cały czas akcja ratunkowa.  

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Włochy (109)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Włochy (109)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5