Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kaliska KD: W wakacje codzienny ruch pociągów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kaliska KD: W wakacje codzienny ruch pociągów
SKPL zapowiada, że w wakacje Kaliska Kolej Dojazdowa znów będzie regularnie wozić pasażerów. Pilotażowo codzienne kursy wąskotorówki połączą Żelazków z Opatówkiem. Przewoźnik będzie honorował ulgi ustawowe, skomunikuje też swoje pociągi z normalnotorowymi składami Przewozów Regionalnych.

Operator wąskotorowej Kaliskiej Kolei Dojazdowej, SKPL, zamierza uruchomić tego lata pilotażowo regularne pociągi turystyczne. Przez dwanaście lat od czasu przejęcia tras KKD od PKP wąskotorówka o prześwicie toru 750 mm służyła przede wszystkim w transporcie towarowym. Składy dla podróżnych uruchamiane były tam dotychczas rzadko, przede wszystkim na indywidualne zamówienia.

Codzienne kursy na krótkim odcinku

W ciągu kilku tygodni sytuacja ta ma ulec radykalnej zmianie. – Nasz plan zakłada uruchomienie pociągów pasażerskich codziennie przez całe wakacje – powiedział nam Tomasz Strapagiel, prezes SKPL Cargo. – Początkowo zakładaliśmy uruchomienie pociągów w pełnej relacji Zbiersk – Opatówek w sile dwóch par dziennie. Ostatecznie podjęliśmy decyzję o zagęszczeniu ruchu na krótszym odcinku Opatówek – Żelazków. Na początku skupimy się na uruchomieniu większej liczby pociągów, ale na krótszym odcinku. Docelowo jednak planujemy przywrócić ruch na całej trasie od Zbierska do Opatówka – mówi.

Na razie nie jest znany szczegółowy rozkład jazdy, jaki będzie obowiązywać na tym trzynastokilometrowym fragmencie KKD. SKPL analizuje bowiem opublikowany niedawno letni grafik kursów Przewozów Regionalnych z Łodzi do Kalisza, by jak najlepiej skomunikować pociągi wąsko- i normalnotorowe na stacji stycznej. Peron kolejki SKPL znajduje się tam tuż obok peronu obsługującego składy PR.

Ulgowy bilet z mobilnego terminala

Tomasz Strapagiel chwali się też nietypowymi na kolejach wąskotorowych rozwiązaniami taryfowymi. – W naszych pociągach honorowane będą ulgi ustawowe, dzięki czemu ceny dla klientów będą bardziej atrakcyjne – mówi. Dodaje też, że zaplanowane są komercyjne ulgi dla małych grup. – Przygotowaliśmy ofertę biletu rodzinnego, który będzie działał w podobny sposób do oferty „Ty i raz dwa trzy” PR – dodaje. Kaliska KD będzie więc prawdopodobnie jedną z zaledwie dwóch – obok Żuławskiej – wąskotorówek w kraju, które będą wydawać bilety zniżkowe na takich samych zasadach, jakie obowiązują w kolejach normalnotorowych.

Nowością ma być także mobilny system sprzedaży biletów. Jeśli zostanie on dostarczonny w najbliższym czasie, przewoźnik uruchomi kursy nie tylko w okresie wakacyjnym, ale także w weekend po Bożym Ciele. – To już drugie w tym roku nowe rozwiązanie teleinformatyczne na naszych kolejach. Pierwszym jest wdrażany obecnie system śledzenia wszystkich naszych pojazdów wraz z monitorowaniem poziomu zużycia paliwa – powiedział prezes SKPL Cargo.

Stuletnia historia sporej sieci wąskich torów

Budowa wielkopolskiej wąskotorówki rozpoczęła się w 1913 roku od linii Opatówek – Zbiersk. Inwestycja finansowana przez zbierską cukrownię kontynuowana była w czasie I wojny światowej przez Niemców, którzy wybudowali także odnogę w kierunku Turku. W okresie międzywojennym powstawały kolejne odgałęzienia sieci, w tym najważniejsze do Kalisza. Większość tras nie przetrwała do dziś i ruch – podobnie jak na samym początku działalności – koncentruje się na jedynej w pełni przejezdnej linii Opatówek – Żelazków – Zbiersk o długości ok. 26 km.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PPL: 13,5 mln zysku netto w 2022

Biznes

PPL: 13,5 mln zysku netto w 2022

Mateusz Kieruzal 11 lipca 2023

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Pasażer

Stadler: Norske tog kupuje składy Flirtnex [wizualizacje]

Tabor i technika

LOT Entertainment: Dobry system rozrywki pokładowej

Innowacje

SKPL: Pociągi pasażerskie nie tylko w Pleszewie

Pasażer

SKPL: Pociągi pasażerskie nie tylko w Pleszewie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Zobacz również:

PPL: 13,5 mln zysku netto w 2022

Biznes

PPL: 13,5 mln zysku netto w 2022

Mateusz Kieruzal 11 lipca 2023

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Pasażer

Stadler: Norske tog kupuje składy Flirtnex [wizualizacje]

Tabor i technika

LOT Entertainment: Dobry system rozrywki pokładowej

Innowacje

SKPL: Pociągi pasażerskie nie tylko w Pleszewie

Pasażer

SKPL: Pociągi pasażerskie nie tylko w Pleszewie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5