PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie i wykonanie rozbudowy stacji Warszawa Gdańska za 62,8 mln zł netto.
Postępowanie na przebudowę stacji Warszawa Gdańska
trwa od ponad roku. W pierwszym przetargu planowane były dwie kładki po zachodniej i wschodniej stronie stacji oraz dodatkowy tunel po zachodniej stronie. Przetargu jednak nie rozstrzygnięto; nie udało się też za drugim razem. W trzecim postępowaniu PKP PLK zmieniły i ograniczyły zakres prac. Postępowanie
wygrała firma Sarinż (wcześniej Serso), z którą dziś podpisano umowę.
Na opracowanie i wykonanie rozbudowy stacji Warszawa Gdańska wykonawca będzie miał 12 miesięcy. Od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza ma powstać zadaszona kładka z zejściami na każdy z peronów. Zainstalowane zostaną windy oraz ruchome schody na perony. – Warszawa jest miastem, w którym bardzo dobrze widać efekty realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Podróżni korzystają już ze sprawnych podróży zmodernizowaną linią obwodową, powstaje nowy przystanek Warszawa Powązki, a przetarg na przebudowę stacji Warszawa Zachodniej to krok ku modernizacji linii średnicowej. Linia obwodowa i Warszawa Gdańska jest ważna dla mieszkańców powiatów podwarszawskich i zapewnia im coraz lepszą komunikację – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury cytowany w komunikacie.
Od zachodniej strony stacji Warszawa Gdańska wybudowana zostanie druga kładka. Obiekt połączy perony oraz ul. Kłopot z ulicą Felińskiego. W zadaszonym przejściu będą windy, pojawią się też stojaki rowerowe. – Stacja Warszawa Gdańska, Most Gdański i linia obwodowa stanowią istotne ogniwa Warszawskiego Węzła Kolejowego. Podpisana dziś umowa na rozbudowę Warszawy Gdańskiej zapewni lepsze warunki dla podróżnych, lepsze możliwości łączenia podróży koleją oraz innymi środkami transportu oraz sprawniejszą komunikację w mieście – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska jest bardzo potrzebna przed rozpoczęciem inwestycji w modernizację warszawskiej linii średnicowej.