NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Jest przetarg PKM na nowy odcinek linii. To tzw. bajpas kartuski

| Jakub Madrjas 01.07.2020 53

Jest przetarg PKM na nowy odcinek linii. To tzw. bajpas kartuski
W tym miejscu, na wysokości trójmiejskiej obwodnicy, tzw. bajpas kartuski będzie się łączył z linią Fot. PKM
Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna ogłosiła przetarg na zaprojektowanie oraz budowę jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 234 na odcinku Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki. To część tak zwanego bajpasa kartuskiego, którą realizuje PKM.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 234 na odcinku Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki od miejsca włączenia w linię kolejową nr 248 oraz rozbudowa posterunku odgałęźnego Kiełpinek położonego na linii kolejowej nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa. Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania kontraktu. 

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych pozwoleń, robót budowlanych oraz przeprowadzenie oceny zgodności każdego podsystemu. Będą potrzebne prace z zakresu torowego, geotechnicznego, inżynieryjnego, sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacyjnego, elektroenergetyki nietrakcyjnej, drogowego, ochrony środowiska oraz wynikającego z konieczności usunięcia kolizji.

Posterunek odgałęźny Kiełpinek stanowi część infrastruktury PKM SA, natomiast objęty zamówieniem fragment linii kolejowej nr 234 w przyszłości zostanie włączony do sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP PLK. Dlatego wykonawca będzie musiał przestrzegać również regulacji obwiązujących w spółce PKP PLK. Kryteria udzielenia zamówienia to cena (95 proc.) oraz doświadczenie personelu (5 proc.). Nie podano szacunkowej wartości zamówienia. 

Przebudowana i odbudowana linia nr 234 ma stanowić trasę objazdową w czasie modernizacji linii 201 na odcinku z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Tzw. bajpas kartuski to wspólny projekt PKM i PKP PLK. Jeśli chodzi o prace do realizacji przez PKP PLK, to pierwszy przetarg zakończył się niepowodzeniem.  Wszczęto drugie postępowanie, ale o ograniczonym zakresie - więcej na ten temat piszemy tutaj. Po serii pytań wykonawców i zmian w dokumentacji przetargowej, trzykrotnie przesunięto już w nim terminy składania ofert - ma się to odbyć w połowie lipca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (648)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (648)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5