Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg PKM na nowy odcinek linii. To tzw. bajpas kartuski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
01-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg PKM na nowy odcinek linii. To tzw. bajpas kartuski
Fot. PKMW tym miejscu, na wysokości trójmiejskiej obwodnicy, tzw. bajpas kartuski będzie się łączył z linią
Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna ogłosiła przetarg na zaprojektowanie oraz budowę jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 234 na odcinku Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki. To część tak zwanego bajpasa kartuskiego, którą realizuje PKM.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 234 na odcinku Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki od miejsca włączenia w linię kolejową nr 248 oraz rozbudowa posterunku odgałęźnego Kiełpinek położonego na linii kolejowej nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa. Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania kontraktu. 

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych pozwoleń, robót budowlanych oraz przeprowadzenie oceny zgodności każdego podsystemu. Będą potrzebne prace z zakresu torowego, geotechnicznego, inżynieryjnego, sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacyjnego, elektroenergetyki nietrakcyjnej, drogowego, ochrony środowiska oraz wynikającego z konieczności usunięcia kolizji.

Posterunek odgałęźny Kiełpinek stanowi część infrastruktury PKM SA, natomiast objęty zamówieniem fragment linii kolejowej nr 234 w przyszłości zostanie włączony do sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP PLK. Dlatego wykonawca będzie musiał przestrzegać również regulacji obwiązujących w spółce PKP PLK. Kryteria udzielenia zamówienia to cena (95 proc.) oraz doświadczenie personelu (5 proc.). Nie podano szacunkowej wartości zamówienia. 

Przebudowana i odbudowana linia nr 234 ma stanowić trasę objazdową w czasie modernizacji linii 201 na odcinku z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Tzw. bajpas kartuski to wspólny projekt PKM i PKP PLK. Jeśli chodzi o prace do realizacji przez PKP PLK, to pierwszy przetarg zakończył się niepowodzeniem.  Wszczęto drugie postępowanie, ale o ograniczonym zakresie - więcej na ten temat piszemy tutaj. Po serii pytań wykonawców i zmian w dokumentacji przetargowej, trzykrotnie przesunięto już w nim terminy składania ofert - ma się to odbyć w połowie lipca.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

Zintegrowany transport

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

UM Poznań 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Pierwsza pomorska hybryda na torach PKM [film]

Tabor i technika

Pierwsza pomorska hybryda na torach PKM [film]

Michał Szymajda 25 czerwca 2024

Pierwszy pociąg Polregio testowo pojechał po bajpasie kartuskim [film]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

Zintegrowany transport

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

UM Poznań 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Pierwsza pomorska hybryda na torach PKM [film]

Tabor i technika

Pierwsza pomorska hybryda na torach PKM [film]

Michał Szymajda 25 czerwca 2024

Pierwszy pociąg Polregio testowo pojechał po bajpasie kartuskim [film]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij