NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Przetarg na elektryfikację PKM. Poznaliśmy oferty

| Michał Szymajda 23.02.2021 406

Przetarg na elektryfikację PKM. Poznaliśmy oferty
fot. RK
Elektryfikacja linii kokoszkowskiej, odbudowanej przez pomorski samorząd, wkracza w decydującą fazę, jaką jest elektryfikacja linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga. Przetarg na elektryfikację został ogłoszony w połowie grudnia 2020, pod koniec lutego dowiadujemy się, kto i w jakiej cenie chce podjąć się prac.
Oferty w przetargu

Jak poinformował Tomasz Konopacki z PKM SA, na elektryfikację spółka przewidziała 67,8 mln zł. Spośród nadesłanych ofert trzy znalazły się poniżej tej kwoty, kolejne trzy w jej okolicach, natomiast pięć przewyższa budżet inwestycji. Najtańszą ofertę – na 48,8 mln zł – złożył Torpol  z Poznania (kolejna najtańsza należy do ZRK DOM, za 56,1 mln zł i Colas Rail, za 62,3 mln zł), natomiast najdroższą Trakcja z Warszawy, która elektryfikację PKM wyceniła na 84,1 mln zł. Obecnie wszystkie oferty poddane zostaną szczegółowej analizie formalnej i dopiero po niej wybrany zostanie wykonawca, który na realizację inwestycji będzie miał 21 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Szczegóły elektryfikacji

Zelektryfikowana ma być linia 248 na odcinku Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa (do włączenia w linię kolejową nr 201), od kilometra 1,204 do 18,182 (tor 1) oraz od kilometra 1,429 do 17,985 (tor 2). Również linia nr 253 na odcinku Gdańsk Rębiechowo – Gdańsk Osowa (do włączenia w linię kolejową nr 201) będzie elektryfikowana od kilometra 0,000 do 1,356. Elektryfikacja ma pozwolić na osiąganie prędkości 120 km/h dla elektrycznych zespołów trakcyjnych i 100 km/h na odcinku linii 253. Powstanie nowy przystanek Gdańsk Firoga, zlokalizowany przy ul. Szybowcowej, w sąsiedztwie siedziby Intela.

W przetargu zapisano prawo opcji. Polega na budowie dodatkowych przejść rozjazdowych na posterunku odgałęźnym Firoga (rozjazdy nr 101 i 102) oraz stacji Gdańsk Rębiechowo (rozjazdy nr 14 i 15), wraz z robotami towarzyszącymi „będącymi konsekwencją budowy rozjazdów i niezbędnymi do ich prawidłowego działania”, Chodzi m.in. o rozbiórka istniejącego toru na długości nowych rozjazdów i zabudowę nowych rozjazdów wraz z podbiciem i szlifowaniem szyn. W opcji jest również dostosowanie istniejącego systemu srk do nowego układu torowego budowanego w zadaniu nr 2 (w zakresie warstwy podstawowej oraz nadrzędnej ETCS L2).

Pomorska Kolej Metropolitalna SA wybierze najlepszą ofertę z uwzględnieniem kryterium ceny (100%), przy czym złoży się na nią cena zamówienia podstawowego (95 %) i cena zamówienia opcjonalnego - (5 %).

Oferty w przetargu na elektryfikację linii PKM można składać do 29 stycznia 2021 roku. Inwestycja będzie dofinansowana z programu unijnego POIiŚ.

Inną, ważną z punktu widzenia utrzymania ruchu na PKM w kierunku Kartuz inwestycją, jest budowa Bajpasa Kartuskiego. Piszemy o niej tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5