NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jest firma, która będzie utrzymywać Wi-Fi w Dartach i Flirtach

| Jakub Madrjas 18.04.2016 343

Jest firma, która będzie utrzymywać Wi-Fi w Dartach i Flirtach
Fot. FAREN, SM42.pl
PKP Intercity wybrało firmę, która zajmie się utrzymaniem sieci bezprzewodowego internetu w nowych pociągach przewoźnika.
Jak tłumaczy Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity, infrastruktura bezprzewodowego internetu dla pasażerów w Dartach i Flirtach nie jest objęta wieloletnim utrzymaniem pojazdów przez producentów, ponieważ ci nie specjalizują się w świadczeniu takich usług. PKP Intercity nie chce też utrzymywać urządzeń we własnym zakresie. – Kluczowa jest dla nas jak najwyższa jakość i dostępność usługi dla naszych pasażerów. Korzystamy więc ze wsparcia specjalistów w tym zakresie – mówi Ziemska.

Jak tłumaczy rzeczniczka, chodzi o monitorowanie funkcjonowania hotspotów i usuwania awarii w przypadku ich wystąpienia. Dlaczego umowa będzie tylko na rok? – W tym czasie ocenimy współpracę z firmą zewnętrzną i na jej podstawie podejmiemy decyzję, czy dalej chcemy korzystać ze wsparcia zewnętrznego.

Przewoźnik bardzo się śpieszył z wyborem wykonawcy – na oferty pierwotnie chciał czekać tylko sześć dni. Wszystko dlatego, że umowa miała obowiązywać od 1 kwietnia. Ostatecznie wyboru wykonawcy dokonano w czwartek, 14 kwietnia, czyli po niewiele ponad miesiącu od ogłoszenia postępowania – mimo wielu zapytań wykonawców i dwuetapowego trybu postępowania.

Złożone zostały cztery oferty, a do drugiego etapu przeszły trzy z nich. Najwyżej oceniona została oferta firmy Ledatel z Warszawy. Oprócz niej, oferty złożyły też Stimo Niedzielski oraz – ciekawostka – PKP Budownictwo. Postępowanie wygrał jednak Ledatel i to on będzie zapewniał bezproblemowe działanie internetu w pociągach kategorii Intercity obsługiwanych Dartami i Flirtami.

Internetu ciągle nie ma w pociągach Pendolino. PKP Intercity prowadzi dialog techniczny w tej sprawie, ale wciąż nie deklaruje, kiedy dokładnie uda się go wprowadzić na pokład pociągów EI Premium, ale ma się to stać jeszcze w tym roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45775)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45775)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5