Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Jedno z najgorszych torowisk w Krakowie do remontu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Jedno z najgorszych torowisk w Krakowie do remontu
Przy okazji budowy Wschodniej Obwodnicy Krakowa (WOK, w ciągu drogi S7) gruntownie zmodernizowany zostanie istotny fragment miejskiego torowiska tramwajowego, będącego obecnie w kiepskim stanie technicznym. Chodzi o odcinek zlokalizowany przy przyszłym węźle „Igołomska”. Generalny wykonawca – konsorcjum Strabag oraz Heilit + Woerner – całość prac torowych zlecił KZN Rail.

Chodzi o odcinki sieci tramwajowej przebiegające w ciągu ulic Ptaszyckiego, Ujastek oraz Igołomska. Wybudowane pod koniec lat 50., a częściowo przebudowane na początku lat 70. ubiegłego wieku, czyli w okresie kiedy na inwestycje i dobre skomunikowanie nowohuckiego kombinatu metalurgicznego nie szczędzono środków. Po roku 1989 przyszły jednak chudsze lata dla tego rejonu miasta. Efekt jest taki, że jak przyznaje Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, stan techniczny nowohuckich torowisk istotnie odstaje od reszty miasta, a samo torowisko, które ma zostać poddane modernizacji, należy do najgorszych w mieście.

Prace torowe przy przyszłym węźle obwodnicy „Igołomska” obejmą: odcinek wzdłuż ul. Igołomskiej, a następnie Ujastek od łuków za przystankiem „Brama nr 4” aż do włączenia w tory proste za przystankiem „Kopiec Wandy”, włączenie i wjazd na pętle tramwajową „Kopiec Wandy”, a w ul. Ptaszyckiego – od węzła rozjazdowego za wiaduktem tramwajowo-drogowym w ul. Ujastek do mostu na rzece Dłubni. – Razem będzie to prawie ponad dwa i pół kilometra torów oraz węzeł rozjazdowy złożony z dwóch rozjazdów dwutorowych pojedynczych z nowoczesnymi zwrotnicami typu ZT-116-4900 R100 – podsumowuje zakres prac zleconych spółce KZN Rail A. Furtak, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji kontraktów. – Pracę rozpoczniemy w II połowie br., równolegle do prac drogowców zaangażowanych w budowę węzła nowo budowanego fragmentu obwodnicy Krakowa – zaznacza.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5