Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na modernizację pięciu Elfów należących do Województwa Wielkopolskiego. Opiewa na ponad 20 milionów złotych.
Przed dwoma miesiącami Województwo Wielkopolskie rozpisało przetarg, w którym szuka wykonawcy modernizacji dla swoich pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN76. Modernizacja przewiduje objęcie pracami systemu informacji pasażerskiej i monitoringu. Do montażu przewidziano rolety okienne i odświeżacze powietrza w przedziałach pasażerskich. Dodatkowo wydzielone zostanie miejsce dla obsługi pokładowej pociągu. Wykonawca zmodernizuje także szafy międzyczłonowe, układ elektryczny, systemy w kabinie maszynisty, kabiny WC, podzespoły zewnętrzne i systemy trakcji wielokrotnej.
Zamówienie może zostać rozszerzone o kolejne pięć pojazdów. Więcej na jego temat
piszemy tutaj.
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta. Złożyło ją konsorcjum firm z grupy Pesa – bydgoskiej spółki-matki jako lidera i ZNTK „Mińsk Mazowiecki” jako partnera. Zaproponowana cena napraw z modernizacją to 20.602.500,00 zł. Zaoferowano też 24 miesiące gwarancji; było to drugie, warte 40 proc., kryterium postępowania. Termin realizacji zamówienia to o 150 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy.
Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia to 19.987.500,00 zł brutto więc oferta przekracza ten kosztorys.
Niedawno urząd marszałkowski podpisał z Pesą umowę na
dostawę 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf 2. Producent wygrał też przetarg na
dostawę dwóch pojazdów spalinowych.