NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Wykolejenie IC Szkuner po zderzeniu z bykiem, Pendolino w zastępstwie

| Roman Czubiński 23.07.2019 406

Wykolejenie IC Szkuner po zderzeniu z bykiem, Pendolino w zastępstwie
fot. MS
Wykolejenie lokomotywy pociągu PKP IC na skutek kolizji ze zwierzęciem na kilka godzin wstrzymało ruch na linii 405. Przewoźnik stanął na wysokości zadania, organizując dojazd do stacji końcowej z wykorzystaniem nocującej w Kołobrzegu jednostki Pendolino.
Do wypadku doszło w niedzielę 21 lipca. Pociąg IC48108 Szkuner z Katowic do Kołobrzegu ok. 3 kilometrów przed stacją Płytnica zderzył się z bykiem, który wraz z większą liczbą krów wydostał się na tor z pobliskiego gospodarstwa. Jak podaje portal 112pila.pl, zdarzenie miało miejsce ok. 22.30. Według rozkładu jazdy Szkuner powinien o tej porze dojeżdżać już do Białogardu, tego dnia jednak z powodu wcześniejszej awarii już z Kościana odjechał z półtoragodzinnym opóźnieniem.

W wyniku zderzenia prowadząca skład lokomotywa EP07-374 wykoleiła się jedną osią. Według informacji podanych na facebookowym profilu przez Ochotniczą Straż Pożarną w Szydłowie spośród 204 pasażerów nikt nie odniósł poważnych obrażeń, ale trzem osobom trzeba było udzielić doraźnej pomocy. W zabezpieczaniu miejsca wypadku brało udział pięć zastępów strażackich oraz ekipy Straży Ochrony Kolei, Kolejowego Ratownictwa Technicznego PKP PLK i policji.

Według wtk.pl PKP IC początkowo próbowały zorganizować zastępczą komunikację autobusową. Wobec niepowodzenia tych zabiegów zdecydowano się jednak na inne rozwiązanie. Po wstawieniu na tory częściowo wykolejonego wózka skład dojechał z prędkością kilku kilometrów na godzinę do Płytnicy. Tam podróżni przesiedli się do sprowadzonego tymczasem z Kołobrzegu... ED250. Na stację docelową IC Szkuner Pendolino dotarło ok. 6 rano, siedem godzin po rozkładowym czasie przyjazdu. Między wypadkiem a przyjazdem do Kołobrzegu przedstawiciele przewoźnika serwowali też pasażerom herbatę i inne napoje.

Ruch pociągów na jednotorowej linii przywrócono dopiero o 4.20 w poniedziałek. Kilka pociągów – TLK Mierzeja z Bydgoszczy do Kołobrzegu, a w przeciwnym kierunku TLK Korsarz i TLK Pirat – musiało zostać skierowanych objazdami. Przeciwko właścicielowi gospodarstwa zostanie zapewne skierowany wniosek do sądu o ukaranie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Warte uwagi

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5