NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Jarocin – Gniezno: PLK przyjęła wnioski rozkładowe

| Kasper Fiszer 31.07.2017 36

Jarocin – Gniezno: PLK przyjęła wnioski rozkładowe
Przystanek pomiędzy Wrześnią a Gnieznem (fot. archiwalna – 2009)fot. Kasper Fiszer
PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że poinformowały o reaktywacji połączenia z Jarocina do Gniezna, bo wnioski rozkładowe w tej sprawie kilka miesięcy temu złożyły Koleje Wielkopolskie. Zarządca infrastruktury przekonuje, że trasa będzie przygotowana na powrót pasażerów, a nieużywane od kilku lat perony będą utrzymywane w należytym standardzie.
W ostatnim czasie dużo uwagi poświęciliśmy planowanemu wznowieniu przewozów pasażerskich na fragmencie linii nr 281 z Jarocina do Gniezna przez Wrześnię. W połowie miesiąca PKP PLK ogłosiły, że pociągi osobowe zostaną tam uruchomione w grudniu, a więc po wykonaniu znacznej części robót w ramach toczącego się remontu trasy. Organizator, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, najpierw wskazywał, że data ta nie jest ostateczna, by następnie poinformować, że wiążące decyzje zapadną dopiero w październiku.

Rozkład jazdy jest już wstępnie opracowany

Zarządca infrastruktury tłumaczy, że jego zapowiedzi wynikały z przyjęcia wniosków rozkładowych od przewoźnika. – Koleje Wielkopolskie złożyły je w kwietniu – mówi Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zamówienie jest zgodne z wcześniejszymi koncepcjami UMWW: trasę miałoby obsługiwać siedem par pociągów Jarocin – Gniezno – Jarocin i jedna uzupełniająca ofertę na odcinku Września – Gniezno – Września.

Według PKP PLK obecnie trwa procedura uzgadniania szczegółów z KW. – Rozkład do tych wniosków został opracowany i przekazaliśmy go przewoźnikowi w formie projektu do oceny i wniesienia ewentualnych uwag. Po akceptacji przez przewoźnika zostanie on w stosownym terminie opublikowany – wskazuje przedstawiciel spółki.

Dobra prędkość, ale tylko na jednym z torów

Już w piątek publikowaliśmy stanowisko Polskich Linii Kolejowych dotyczące przygotowania infrastruktury liniowej. Wynika z niego, że choć remont nie zostanie jeszcze ukończony, na jednym z torów na ponad 90% trasy pociągi będą mogły jechać z prędkością 120 km/h. – W torze nr 2 prędkość 100 km/h będzie obowiązywała prawie na połowie trasy, a na pozostałej części będzie ona wahać się pomiędzy 80 a 50 km/h – zapowiada Zbigniew Wolny.

Zdaniem zarządcy infrastruktury taki stan ma zapewnić sprawne prowadzenie ruchu i możliwość skonstruowania dobrej oferty. Wątpliwości UMWW budził jednak także stan infrastruktury przystankowej. Toczące się roboty obejmują tylko cztery przystanki pośrednie, a w opinii urzędu naprawy wymagają także pozostałe perony.

Prace i na głównych stacjach, i na przystankach

– Zapewnią one wymaganą obsługę – ocenia jednak Zbigniew Wolny. – Na siedmiu stacjach i przystankach prowadzone jest i będzie bieżące utrzymanie peronów – podkreśla (pomiędzy Jarocinem a Gnieznem pociągi osobowe mogą zatrzymać się jedenaście razy, wliczając w to postój we Wrześni. Deklaracje PLK oznaczają więc, że prace remontowe lub utrzymaniowe obejmą każdy z przystanków). – Poza tym wyremontowaliśmy perony na stacjach Jarocin i Gniezno (tam w tym roku zakończymy remont ostatniego z peronów) – dodaje nasz rozmówca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5