Część uruchomionych w ramach nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów międzynarodowych będzie zestawiona wyłącznie z wagonów drugiej klasy. Pasażerowie pojadą składami wystawianymi przez spółki kolejowe różnych państw, przez które przebiegają połączenia. Przedstawiamy szczegóły dotyczące dostępnych w pięciu kursach usług.
14 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów
, który przyniósł sporo zmian w ofercie międzynarodowej PKP Intercity. W kierunku południowym pasażerowie mają do dyspozycji cztery nowe lub wydłużone kursy, a kolejne rozszerzenie siatki połączeń zostało zaplanowane na czerwiec. Poniżej podsumowujemy zmiany i opisujemy, w jakich wagonach można wybrać się w zagraniczną podróż.
Na leżąco do Pragi, Budapesztu i Monachium przez Wiedeń
Pierwszym z nowych połączeń jest IC „Carpathia” z Przemyśla do Monachium, Pragi i Budapesztu. Pociąg przekracza polsko-czeską granicę w Chałupkach. Grupa wagonów do Monachium obejmuje wagon sypialny, kuszetkę i wagony przedziałowe drugiej klasy, wszystkie wystawiane przez PKP Intercity. Do Budapesztu dojeżdżają dwa polskie wagony: sypialny i przedziałowy drugiej klasy, do Pragi – dwa wagony czeskie: kuszetka i przedziałowa „dwójka”.
Skład uzupełniają polskie wagony drugiej klasy z Przemyśla do czeskiej stacji granicznej Bohumin. – Z uwagi na zamknięcia torowe na terenie Czech oraz wynikające z nich ograniczenia w wybranych terminach część wagonów z grupy Przemyśl – Monachium nie będzie kursować – zastrzega Biuro Prasowe PKP Intercity.
Do Austrii z kilku polskich miast
Z Krakowa do Wiednia przez przejście w Zebrzydowicach dojedziemy nowym IC „Prater”. – Został on zaplanowany w zestawieniu: jeden wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny i cztery wagony drugiej klasy, w tym dwa kursujące w relacji Wiedeń – Bohumin – informuje polski przewoźnik. Wagony zapewnia PKP Intercity.
IC „Porta Moravica” uzyskał nową grupę wagonów z Wrocławia. – Na stacji Bohumin wagony są włączane do zasadniczego pociągu IC 206/207 „Porta Moravica” – usłyszeliśmy. Pociąg ten kursuje w relacji Kraków – Graz. Z Wrocławia do Czech i Austrii kierowane są dwa wagony drugiej klasy zapewniane przez Koleje Austriackie.
IC „Danubius” z Wiednia do Wrocławia został natomiast wydłużony do Poznania. Kursuje on zestawiony z czterech wagonów drugiej klasy – informuje PKP Intercity. Dwa z nich jadą w pełnej relacji, dwa wzmacniają skład na odcinku Bohumin – Poznań. Wszystkie wagony wystawia strona polska.
Za pół roku ruszy kolejne połączenie do Czech
W czerwcu uruchomiony ma zostać kolejny nowy pociąg – IC „Olza” z Krakowa do Pragi. Pomiędzy graniczną stacją Bohumin a stolicą Republiki Czeskiej jego wagony zostaną dołączone do składu IC „Silesia”. Z Krakowa wyjadą dwa wagony klasy drugiej, które podstawi przewoźnik z Czech.