Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jakie nowe schody w Warszawie Centralnej?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Autor:

Schindler

Data publikacji:
01-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Schindler

Podziel się ze znajomymi:

PKP SA podpisała umowę na wymianę dziesięciu schodów ruchomych na dworcu Centralnym do końca 2013 r. Poprosiliśmy firmę Schindler żeby przedstawiła, czego mogą się spodziewać pasażerowie po nowych schodach.

Zgodnie z umową do końca roku zostanie wymienionych 10 ciągów schodów prowadzących z hali głównej do galerii środkowej oraz z galerii środkowej na perony. Przez najbliższe 3 lata szwajcarski koncern będzie też odpowiedzialny za konserwację i bieżące utrzymanie urządzeń.

- Na Dworcu Centralnym zostaną zamontowane urządzenia typu Schindler S9320 – schody przystosowane do dużych obciążeń i o dużych możliwościach przepustowych. Wysoką wydajność uzyskano dzięki szerokości stopni 1000mm oraz prędkości 0,6 m/s. Będą to pierwsze tak szybkie schody Schindlera zamontowane w Polsce. Mogą one pracować nieprzerwanie przez 24 godziny przez 365 dni w roku. Inteligentny system sterowania będzie wstrzymywał ruch schodów w momencie, gdy nie będzie na nich pasażerów i delikatnie wprawiał je w ruch, gdy ktoś się na nich pojawi. Takie rozwiązanie to spora oszczędność energii - zapewnił szwajcarski producent.

- Wymiana schodów to przedsięwzięcie na niespotykaną dotąd w Polsce skalę. Prace będą realizowane w trudnych warunkach, bowiem na czas wymiany schodów perony pozostaną dostępne dla pasażerów. Roboty będą więc prowadzone tak, aby w żaden sposób nie zakłócić prawidłowego funkcjonowania dworca - uważają przedstawiciele Schindlera.

Wymienione zostaną wszystkie elementy konstrukcyjne, także kratownice. - Zazwyczaj dkonuje się  wymiany mechanizmów,  operacje takie są mniej skomplikowane. W tym jednak przypadku modernizacja będzie kompleksowa. Co więcej, schody zostaną zamontowane w miejscu starych urządzeń. Konieczne jest więc dostosowanie się do istniejących miejsc posadowień, gdyż ingerencja w substancję dworca (przebudowa) nie jest możliwa. Jest to jednocześnie spore przedsięwzięcie logistyczne, ponieważ dostawy mogą odbywać się jedynie nocą i tylko przy pomocy transportu kolejowego - kończą przedstawiciele producenta.
 

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP zmieni okolice Dworca Centralnego. Co z parkingami?

Infrastruktura

Antresola na Dworcu Centralnym wreszcie otwarta

Infrastruktura

Antresola na Dworcu Centralnym wreszcie otwarta

Witold Urbanowicz 23 marca 2016

Zobacz również:

PKP zmieni okolice Dworca Centralnego. Co z parkingami?

Infrastruktura

Antresola na Dworcu Centralnym wreszcie otwarta

Infrastruktura

Antresola na Dworcu Centralnym wreszcie otwarta

Witold Urbanowicz 23 marca 2016

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5