NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jaka przyszłość czeka linię Leszno – Wolsztyn?

| Michał Szymajda 05.10.2020 6,3k

Jaka przyszłość czeka linię Leszno – Wolsztyn?
Zdjęcie ilustracyjnefot. Kasper Fiszer
Poseł Grzegorz Rusiecki zwrócił uwagę na niewielkie efekty prac, które prowadzone są pomiędzy Lesznem a Wolsztynem przez PKP PLK. Prędkość pociągów zostanie jednak niedługo podniesiona, choć nie będzie to zmiana wielka.
Poseł Rusiecki zauważa, że na linii 359 od roku prowadzone są prace, które w konsekwencji doprowadziły m.in. do wymiany szyn na bestykowe, a także do poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Zauważa też niestety, że pomimo przeprowadzonych prac czas przejazdu 46-kilometrowym odcinku linii wciąż wynosi ponad godzinę.

– Co więcej, o wiele lepsza średnia prędkość handlowa osiągana jest nawet na odcinku Wolsztyn–Zbąszyń, nieobjętym dotychczas remontem – informuje ministerstwo infrastruktury i pyta, czy planowane jest podwyższenie maksymalnej prędkości dla pociągów pasażerskich na linii kolejowej nr 359 oraz o to, czy w najbliższym czasie planowana jest modernizacja wszystkich stacji oraz przystanków osobowych oraz o szanse na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 359.

Ministerstwo Infrastruktury, za informacją podaną przez PKP PLK, poinformowało posła, że ostatnim czasie prace na linii kolejowej nr 359 polegają na wymianie podkładów i mają charakter wyłącznie utrzymaniowy, a nie inwestycyjny. Natomiast po ich zakończeniu na odcinku Włoszakowice – Nowa Wieś Mochy zostanie podniesiona prędkość rozkładowa do 70 km/h z miejscowymi ograniczeniami. Podobnie na odcinku Wolsztyn - Zbąszyń planowane są wyłącznie bieżące prace utrzymaniowe

Zdaniem ministerstwa, przystanki i stacje można by modernizować w ramach tzw. Programu Przystankowego na lata 2020-2025.

– Dokładna lokalizacja przystanków, szczegółowy zakres prac oraz harmonogram realizacji zostaną określone po przeprowadzeniu dodatkowych konsultacji społecznych z zainteresowanymi interesariuszami, jak również wnikliwej analizy mającej na celu jak najlepsze dostosowanie Kluczowe jest przy tym stanowisko organizatora publicznego transportu zbiorowego w województwie, czyli marszałka województwa Wielkopolskiego – napisał wiceminister Andrzej Bittel.

Dotąd, w ramach prowadzonych prac planistycznych, Urząd Marszałkowski nie wskazał linii kolejowej nr 359 Leszno - Wolsztyn wśród najistotniejszych z punktu widzenia przewozów pasażerskich na terenie tego województwa do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2021-2027.

– Linia ta nie została również zgłoszona przez Samorząd do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 roku, do którego nabór zakończył się w dniu 26 sierpnia – podkreślił Andrzej Bittel. Oznacza to, że znaczącego podniesienia parametrów na linii w najbliższym czasie nie należy się spodziewać.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolska (96)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolska (96)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5